kamil şeker
New member
Birleşik Otomobil İşçileri (UAW) Başkanı Shawn Fain, 19 Ağustos 2024'te Illinois, Chicago'daki United Center'daki Demokratik Ulusal Kongre'nin (DNC) ilk gününde konuşuyor.
Mandel Ngan | AFP | Getty Images
DETROIT – Birleşik Otomobil İşçileri Başkanı, Başkan Donald Trump'ın Kuzey Amerika tarifeleri için planları için beklenmedik bir müttefik haline geldi.
Cumhurbaşkanı kampanyası sırasında Trump'a küçümsemesi konusunda gürültülü olan UAW Başkanı Shawn Fain, otomobiller ve destek parçaları üzerinde% 25 vergi içeren tarifelerin onayını açıkça dile getiriyor.
“Tarifeler, son 33 yıldır Amerika'daki işlerin kanamasını kanamayı durdurma girişimidir.”
CNBC Tarifeleri Kapsamı Daha Fazla Oku
Şu anda Amerika Birleşik Devletleri-Meksika-Kanada Anlaşması veya USMCA kapsamında standartları karşılayan otomobil şirketleri için tarifeler, Trump'ın liderlerle konuşmasının ardından 2 Nisan'a kadar duraklatıldı. Genel Motorlar– Ford Motor Ve Stellantis.
Kanada ve Meksika'dan mallar üzerinde daha geniş% 25 tarifelerin uygulanmasından bir gün sonra meydana gelen 2 Nisan gecikmesi, Kuzey Amerika dışından ithal edilen araçlar ve parçalar için Trump tarafından başlatılan diğer otomotiv tarifelerine uyuyor.
Pazar günü Fain, doğrudan Trump ile konuşmadığını, ancak “ekibiyle birlikte çalışıyor” dedi.
Fain'in yorumları, birliğin, haftanın başlarında tarifeleri destekleyen bir açıklama yayınlayarak, gerçekleşebilecek ek maliyetleri ele almanın şirketlere bağlı olduğunu söyledi.
O zamanlar vice Başkanı Kamala Harris'i onaylayan sendika, “Trump yönetimiyle serbest ticaret felaketini sona erdirme planları hakkında aktif müzakerelerde” olduğunu söyledi.
Birlik Salı günü yaptığı açıklamada, “Bir Amerikalı cumhurbaşkanının işçi sınıfında bomba gibi düşen serbest ticaret felaketini sona erdirmek için agresif harekete geçtiğini görmekten memnuniyet duyuyoruz.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Bu tarifelerin ekonomiyi 'bozma' hakkında çok fazla konuşma var. Ancak kurumsal Amerika, Amerikan tüketicisini fiyatlandırmayı veya adil paylarını ödemek istemedikleri için Amerikalı işçiye saldırmayı seçerse, Kurumsal Amerika bu kararın suçunu taşır.”
Fain, Trump'ın otomotiv liderleri arasındaki tarifelerinin tek yüksek profilli destekçilerinden biridir. Otomobil üreticilerini destekleyen otomobil yöneticileri ve ticaret dernekleri tarifeleri sektöre gereksiz kaos ve ek maliyetler eklemek olarak nitelendirmiştir.
Ford Jim Farley geçen ay, “Başkan Trump, ABD otomobil endüstrimizi daha güçlü hale getirme, buraya daha fazla üretim, ABD'de daha fazla inovasyon getirme ve eğer yönetimi bunu başarabilirse, bu… en çok imza başarılarından biri olurdu.” Dedi. “Şimdiye kadar gördüğümüz şey çok fazla maliyet ve çok fazla kaos.”
Fain, 2020'den beri Trump'ın USMCA ticaret anlaşmasının yerini alan Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaşmasını kınamıştı – bu tür ticaret anlaşmalarının ülkenin iş ve üretimi kaybetmesine neden olduğunu söyledi.
Fain ve Trump, sendika lideri 2023'te seçildiğinden beri çelişiyor ve kamuoyunda açıklamalar.
Fain düzenli olarak Trump'a Amerikalı işçileri umursamayan bir “kabuk” ve milyarder olarak adlandırdı, ancak Trump'taki Pazar günü yaptığı yorumlar duruşunun yumuşatılabileceğini gösteriyor.
Fain, “Seçim bitti. Donald Trump başkan ve bu ülkede yanlış olan sorunları ekonomimizle düzeltmek için çalışmak istiyoruz.” Dedi. “Ve Amerikan halkı bunu bekliyor. Liderlerin ayağa kalkmasını ve liderlik etmelerini bekliyorlar. Arkanıza yaslanmamızı beklemiyorlar.”
UAW, Sendika ile ilgili zimmete para geçirme, rüşvet ve Fain seçimleri öncesinde diğer suçlamaları içeren bir yıl süren soruşturmanın ardından federal bir monitör altında kalıyor. Bu soruşturma, sendika liderlerinin ve Fiat Chrysler yöneticilerinin, geçmiş iki sendika başkanlığı da dahil olmak üzere çeşitli mahkumiyetlerle sonuçlandı.
Federal monitör Neil Barofsky, geçen yıl Fain ve diğer sendika liderleri hakkında bir soruşturma, onları probu engellemek ve bilgiye erişime müdahale etmekle suçladı.
Ocak ayında, monitörün ofisi, sonraki bir raporda araştırma faaliyetleri hakkında daha fazla güncelleme sağlayacağını söyledi.
Mandel Ngan | AFP | Getty Images
DETROIT – Birleşik Otomobil İşçileri Başkanı, Başkan Donald Trump'ın Kuzey Amerika tarifeleri için planları için beklenmedik bir müttefik haline geldi.
Cumhurbaşkanı kampanyası sırasında Trump'a küçümsemesi konusunda gürültülü olan UAW Başkanı Shawn Fain, otomobiller ve destek parçaları üzerinde% 25 vergi içeren tarifelerin onayını açıkça dile getiriyor.
“Tarifeler, son 33 yıldır Amerika'daki işlerin kanamasını kanamayı durdurma girişimidir.”
CNBC Tarifeleri Kapsamı Daha Fazla Oku
Şu anda Amerika Birleşik Devletleri-Meksika-Kanada Anlaşması veya USMCA kapsamında standartları karşılayan otomobil şirketleri için tarifeler, Trump'ın liderlerle konuşmasının ardından 2 Nisan'a kadar duraklatıldı. Genel Motorlar– Ford Motor Ve Stellantis.
Kanada ve Meksika'dan mallar üzerinde daha geniş% 25 tarifelerin uygulanmasından bir gün sonra meydana gelen 2 Nisan gecikmesi, Kuzey Amerika dışından ithal edilen araçlar ve parçalar için Trump tarafından başlatılan diğer otomotiv tarifelerine uyuyor.
Pazar günü Fain, doğrudan Trump ile konuşmadığını, ancak “ekibiyle birlikte çalışıyor” dedi.
Fain'in yorumları, birliğin, haftanın başlarında tarifeleri destekleyen bir açıklama yayınlayarak, gerçekleşebilecek ek maliyetleri ele almanın şirketlere bağlı olduğunu söyledi.
O zamanlar vice Başkanı Kamala Harris'i onaylayan sendika, “Trump yönetimiyle serbest ticaret felaketini sona erdirme planları hakkında aktif müzakerelerde” olduğunu söyledi.
Birlik Salı günü yaptığı açıklamada, “Bir Amerikalı cumhurbaşkanının işçi sınıfında bomba gibi düşen serbest ticaret felaketini sona erdirmek için agresif harekete geçtiğini görmekten memnuniyet duyuyoruz.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Bu tarifelerin ekonomiyi 'bozma' hakkında çok fazla konuşma var. Ancak kurumsal Amerika, Amerikan tüketicisini fiyatlandırmayı veya adil paylarını ödemek istemedikleri için Amerikalı işçiye saldırmayı seçerse, Kurumsal Amerika bu kararın suçunu taşır.”
Fain, Trump'ın otomotiv liderleri arasındaki tarifelerinin tek yüksek profilli destekçilerinden biridir. Otomobil üreticilerini destekleyen otomobil yöneticileri ve ticaret dernekleri tarifeleri sektöre gereksiz kaos ve ek maliyetler eklemek olarak nitelendirmiştir.
Ford Jim Farley geçen ay, “Başkan Trump, ABD otomobil endüstrimizi daha güçlü hale getirme, buraya daha fazla üretim, ABD'de daha fazla inovasyon getirme ve eğer yönetimi bunu başarabilirse, bu… en çok imza başarılarından biri olurdu.” Dedi. “Şimdiye kadar gördüğümüz şey çok fazla maliyet ve çok fazla kaos.”
Fain, 2020'den beri Trump'ın USMCA ticaret anlaşmasının yerini alan Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaşmasını kınamıştı – bu tür ticaret anlaşmalarının ülkenin iş ve üretimi kaybetmesine neden olduğunu söyledi.
Fain ve Trump, sendika lideri 2023'te seçildiğinden beri çelişiyor ve kamuoyunda açıklamalar.
Fain düzenli olarak Trump'a Amerikalı işçileri umursamayan bir “kabuk” ve milyarder olarak adlandırdı, ancak Trump'taki Pazar günü yaptığı yorumlar duruşunun yumuşatılabileceğini gösteriyor.
Fain, “Seçim bitti. Donald Trump başkan ve bu ülkede yanlış olan sorunları ekonomimizle düzeltmek için çalışmak istiyoruz.” Dedi. “Ve Amerikan halkı bunu bekliyor. Liderlerin ayağa kalkmasını ve liderlik etmelerini bekliyorlar. Arkanıza yaslanmamızı beklemiyorlar.”
UAW, Sendika ile ilgili zimmete para geçirme, rüşvet ve Fain seçimleri öncesinde diğer suçlamaları içeren bir yıl süren soruşturmanın ardından federal bir monitör altında kalıyor. Bu soruşturma, sendika liderlerinin ve Fiat Chrysler yöneticilerinin, geçmiş iki sendika başkanlığı da dahil olmak üzere çeşitli mahkumiyetlerle sonuçlandı.
Federal monitör Neil Barofsky, geçen yıl Fain ve diğer sendika liderleri hakkında bir soruşturma, onları probu engellemek ve bilgiye erişime müdahale etmekle suçladı.
Ocak ayında, monitörün ofisi, sonraki bir raporda araştırma faaliyetleri hakkında daha fazla güncelleme sağlayacağını söyledi.