kamil şeker
New member
6 Haziran 2022'de Tennessee'deki Nissan'ın Smyrna Araç Meclis Meclis tesisindeki otomatik çalışanlar. Bitki 7.000'den fazla kişiyi istihdam ediyor ve Leaf EV ve Rogue crossover dahil olmak üzere çeşitli araçlar üretiyor.
Michael Wayland / CNBC
DETROIT – Kuzey Amerika'daki araç üretiminin yaklaşık üçte biri, otomobil üreticileri artan maliyetleri azaltmaya çalıştıkça, Başkan Donald Trump'ın Meksika ve Kanada'daki% 25 tarifelerinin bir sonucu olarak önümüzdeki hafta kesilebilir.
Önde gelen verilerden yeni bir analize ve S&P Global Mobility'yi tahmin eden yeni bir analize göre, kaybedilen üretim günde yaklaşık 20.000 birime eşit olacaktır.
Trump'ın Salı günü uyguladığı tarifeler değiştirilmez veya kaldırılmazsa, üretim etkisi ve işten çıkarma olasılığı artmaya devam edecektir.
Otomotiv Basın Derneği ile ilgili bir web semineri sırasında S&P Global Mobility'de Outointelligence Direktörü Stephanie Brinley, “Bir dereceye kadar yeni bir şafak var. Bu önemli bir hamle.” Dedi.
S&P Global Mobility, ortalama 25 otomobil üreticisinin Kuzey Amerika'da günde 63.900 hafif hizmetli yolcu aracı ürettiğini bildiriyor. Bunların çoğunluğu, yaklaşık% 65'i ABD'de toplanıyor, bunu Meksika'da% 27 ve Kanada'da% 8'i takip ediyor.
Başkan Donald Trump, 25 Şubat 2025'te Oval Ofis'te bir yürütme emri imzaladı. Trump, Ticaret Departmanını bakır ithalat için potansiyel tarifeler hakkında bir soruşturma yapmaya yönlendirdi.
Alex Wong | Getty Images Haberleri | Getty Images
Etkilenen üretim otomobil üreticisi, araç ve bitki konumuna göre değişecektir. Bu, bir bitkinin tamamen boşta olduğu veya bir araca monte edilmeden önce farklı formlarda sınırları geçen parçalara dayanan daha az araç ürettiği anlamına gelebilir.
Brinley, “Bazı bitkilerin vardiyalar düşürdüğünü göreceğiz. Bazı bitkilerin sadece yapı oranlarını yavaşlattığını göreceğiz.” Dedi. “Mutlaka tutarlı olmayacak [automakers]. Neye ihtiyaç duydukları ve ne kadar ihtiyaç duydukları ile ilgili olacak. “
Otomotiv hisse senetlerinin hisseleri, tarifeler sonucunda Salı günü daha geniş pazardan daha fazla düştü.
Stok Grafik simgesi
GM, Ford ve Stellantis Stocks
Tarife, ithalat vergisi veya ABD'ye getirilen yabancı mallardır. Malları ithal eden şirketler tarifeleri öderler ve bazı uzmanlar şirketlerin tüketicilere ek maliyetleri aktaracağından korkarlar – araçların maliyetini artırır ve potansiyel olarak talebi azaltır.
Bu hafta birkaç otomobil üreticisi, onların adına konuşmak için geçmiş yorumlara veya ticaret derneklerine dayanarak doğrudan% 25 tarifeler hakkında yorum yapmayı reddetti.
Temsil eden Amerikan Otomotiv Politikası Konseyi Ford Motor– Genel Motorlar Ve Stellantis -Hepsi tarifelerden büyük ölçüde etkilenen-ABD-Meksika-Kanada anlaşmasının veya USMCA'nın katı iç ve bölgesel içerik gereksinimlerini karşılayan araçların ve parçaların tarife artışından muaf olması gerektiğini savunuyor.
Eski Missouri Gov. Matt Blunt Pazartesi gecesi, “ABD'ye bu gereksinimleri karşılamak için milyarlarca yatırım yapan Amerikalı otomobil üreticilerimiz, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki bina araçlarının maliyetini artıracak tarifelerle zayıflatılmamalı ve Kuzey Amerika dışındaki rakiplerimiz Pazartesi gecesi açıklamada, AAPC'nin ev pazarımıza kolay erişiminden yararlanmamalıdır.” Dedi.
ABD'de araç satan otomobil üreticilerinin büyük çoğunluğunu temsil eden bir ticaret grubu olan Otomotiv İnovasyonu İttifakı, hiçbir otomobil üreticisinin yaralanmayacağına ve tüketici maliyetlerinin artmasına neden olduğu konusunda uyardı.
“Bu varsayımsal değil, “Ticaret Grubu CEO'su John Bozzella yaptığı açıklamada.” Tüm otomobil üreticileri Kanada ve Meksika'daki bu tarifelerden etkilenecek. Çoğu, bazı araç modellerinin fiyatının – yüzde 25'e kadar artacağını ve araç fiyatı ve araç mevcudiyeti üzerindeki olumsuz etkinin hemen hissedileceğini öngörüyor. “
Nissan Motor Pazartesi günü geç saatlerde, “Bu büyüklükteki sürekli tarifelerin otomotiv üreticileri için olumsuz bir etkisi olacak ve nasıl buna göre harekete geçeceğimizi değerlendiriyoruz. Tarafların ileri verimli bir yol için bir anlaşmaya varabileceğinden umutlu kalıyoruz.”
Birkaç otomotiv yöneticisi ve Wall Street analistleri tarifeleri otomotiv endüstrisine gereksiz kaos yerleştirerek tanımladı.
Ford Jim Farley, Wolfe Araştırma Yatırımcı Konferansı sırasında Şubat ayında “Başkan Trump, ABD otomobil endüstrimizi daha güçlü hale getirmek, burada daha fazla üretim, ABD'de daha fazla inovasyon getirme, ABD'de daha fazla yenilik getirme, eğer bunu başarabilirse çok konuştu.” Dedi. “Şimdiye kadar gördüğümüz şey çok fazla maliyet ve çok fazla kaos.”
Tarifelerin destekçileri, ülkelerle ticaret eşitsizliklerinin düzleştirilmesine yardımcı olmanın bir yolu olduklarını iddia ederken, potansiyel olarak Trump'ın başkan olarak ilk döneminde müzakere ettiği USMCA'yı yeniden müzakere etmek için bir kaldıraç görevi gördüler.
Otomobil üreticileri bu tür tarifelerden bekledikleri finansal etkiler konusunda nispeten sessiz kaldı, ancak Şubat ayında GM CEO'su Mary Barra, otomobil üreticisinin “herhangi bir sermaye kullanmadan” ek maliyetlerin% 30 ila% 50'sinin kısa vadeli etkilerini azaltabileceğine inandığını söyledi.
Bu tür tarifelerin Kuzey Amerika araç üretimi üzerindeki toplam etkisini hesaplamak zordur.
Brinley, “Otomobil endüstrisinin gerçekten gördüğü en akıcı durumlardan biri … birkaç yıl beklenmedik Covid durumları, tedarik durumları.” Dedi. “Endüstrinin kendisi, belki de yedi ya da sekiz yıl önce olduğundan biraz daha çevik olacak şekilde gelişti … ama birçoğu hala çok belirsiz.”
Otomotiv endüstrisi, kesin olarak gelişen karmaşık bir küresel sistemdir. S&P Global Mobility, bir araçta fındık ve cıvatalarına kadar yırtıldığında ortalama 20.000 parça olduğunu bildiriyor. Parçalar 50 ila 120 ülkede herhangi bir yerde olabilir.
Örneğin, Ford F-150 sadece ABD'de toplanır, ancak bir mühendislik kıyaslama ve danışmanlık firması olan Caresoft'a göre, birçok küçük parçayı hariç tutan yaklaşık 2.700 ana faturalandırılabilir parçaya sahiptir.
Caresoft'a göre bu parçalar en az 24 farklı ülkeden geliyor.
Michael Wayland / CNBC
DETROIT – Kuzey Amerika'daki araç üretiminin yaklaşık üçte biri, otomobil üreticileri artan maliyetleri azaltmaya çalıştıkça, Başkan Donald Trump'ın Meksika ve Kanada'daki% 25 tarifelerinin bir sonucu olarak önümüzdeki hafta kesilebilir.
Önde gelen verilerden yeni bir analize ve S&P Global Mobility'yi tahmin eden yeni bir analize göre, kaybedilen üretim günde yaklaşık 20.000 birime eşit olacaktır.
Trump'ın Salı günü uyguladığı tarifeler değiştirilmez veya kaldırılmazsa, üretim etkisi ve işten çıkarma olasılığı artmaya devam edecektir.
Otomotiv Basın Derneği ile ilgili bir web semineri sırasında S&P Global Mobility'de Outointelligence Direktörü Stephanie Brinley, “Bir dereceye kadar yeni bir şafak var. Bu önemli bir hamle.” Dedi.
S&P Global Mobility, ortalama 25 otomobil üreticisinin Kuzey Amerika'da günde 63.900 hafif hizmetli yolcu aracı ürettiğini bildiriyor. Bunların çoğunluğu, yaklaşık% 65'i ABD'de toplanıyor, bunu Meksika'da% 27 ve Kanada'da% 8'i takip ediyor.
Başkan Donald Trump, 25 Şubat 2025'te Oval Ofis'te bir yürütme emri imzaladı. Trump, Ticaret Departmanını bakır ithalat için potansiyel tarifeler hakkında bir soruşturma yapmaya yönlendirdi.
Alex Wong | Getty Images Haberleri | Getty Images
Etkilenen üretim otomobil üreticisi, araç ve bitki konumuna göre değişecektir. Bu, bir bitkinin tamamen boşta olduğu veya bir araca monte edilmeden önce farklı formlarda sınırları geçen parçalara dayanan daha az araç ürettiği anlamına gelebilir.
Brinley, “Bazı bitkilerin vardiyalar düşürdüğünü göreceğiz. Bazı bitkilerin sadece yapı oranlarını yavaşlattığını göreceğiz.” Dedi. “Mutlaka tutarlı olmayacak [automakers]. Neye ihtiyaç duydukları ve ne kadar ihtiyaç duydukları ile ilgili olacak. “
Otomotiv hisse senetlerinin hisseleri, tarifeler sonucunda Salı günü daha geniş pazardan daha fazla düştü.
Stok Grafik simgesi
GM, Ford ve Stellantis Stocks
Tarife, ithalat vergisi veya ABD'ye getirilen yabancı mallardır. Malları ithal eden şirketler tarifeleri öderler ve bazı uzmanlar şirketlerin tüketicilere ek maliyetleri aktaracağından korkarlar – araçların maliyetini artırır ve potansiyel olarak talebi azaltır.
Bu hafta birkaç otomobil üreticisi, onların adına konuşmak için geçmiş yorumlara veya ticaret derneklerine dayanarak doğrudan% 25 tarifeler hakkında yorum yapmayı reddetti.
Temsil eden Amerikan Otomotiv Politikası Konseyi Ford Motor– Genel Motorlar Ve Stellantis -Hepsi tarifelerden büyük ölçüde etkilenen-ABD-Meksika-Kanada anlaşmasının veya USMCA'nın katı iç ve bölgesel içerik gereksinimlerini karşılayan araçların ve parçaların tarife artışından muaf olması gerektiğini savunuyor.
Eski Missouri Gov. Matt Blunt Pazartesi gecesi, “ABD'ye bu gereksinimleri karşılamak için milyarlarca yatırım yapan Amerikalı otomobil üreticilerimiz, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki bina araçlarının maliyetini artıracak tarifelerle zayıflatılmamalı ve Kuzey Amerika dışındaki rakiplerimiz Pazartesi gecesi açıklamada, AAPC'nin ev pazarımıza kolay erişiminden yararlanmamalıdır.” Dedi.
ABD'de araç satan otomobil üreticilerinin büyük çoğunluğunu temsil eden bir ticaret grubu olan Otomotiv İnovasyonu İttifakı, hiçbir otomobil üreticisinin yaralanmayacağına ve tüketici maliyetlerinin artmasına neden olduğu konusunda uyardı.
“Bu varsayımsal değil, “Ticaret Grubu CEO'su John Bozzella yaptığı açıklamada.” Tüm otomobil üreticileri Kanada ve Meksika'daki bu tarifelerden etkilenecek. Çoğu, bazı araç modellerinin fiyatının – yüzde 25'e kadar artacağını ve araç fiyatı ve araç mevcudiyeti üzerindeki olumsuz etkinin hemen hissedileceğini öngörüyor. “
Nissan Motor Pazartesi günü geç saatlerde, “Bu büyüklükteki sürekli tarifelerin otomotiv üreticileri için olumsuz bir etkisi olacak ve nasıl buna göre harekete geçeceğimizi değerlendiriyoruz. Tarafların ileri verimli bir yol için bir anlaşmaya varabileceğinden umutlu kalıyoruz.”
Birkaç otomotiv yöneticisi ve Wall Street analistleri tarifeleri otomotiv endüstrisine gereksiz kaos yerleştirerek tanımladı.
Ford Jim Farley, Wolfe Araştırma Yatırımcı Konferansı sırasında Şubat ayında “Başkan Trump, ABD otomobil endüstrimizi daha güçlü hale getirmek, burada daha fazla üretim, ABD'de daha fazla inovasyon getirme, ABD'de daha fazla yenilik getirme, eğer bunu başarabilirse çok konuştu.” Dedi. “Şimdiye kadar gördüğümüz şey çok fazla maliyet ve çok fazla kaos.”
Tarifelerin destekçileri, ülkelerle ticaret eşitsizliklerinin düzleştirilmesine yardımcı olmanın bir yolu olduklarını iddia ederken, potansiyel olarak Trump'ın başkan olarak ilk döneminde müzakere ettiği USMCA'yı yeniden müzakere etmek için bir kaldıraç görevi gördüler.
Otomobil üreticileri bu tür tarifelerden bekledikleri finansal etkiler konusunda nispeten sessiz kaldı, ancak Şubat ayında GM CEO'su Mary Barra, otomobil üreticisinin “herhangi bir sermaye kullanmadan” ek maliyetlerin% 30 ila% 50'sinin kısa vadeli etkilerini azaltabileceğine inandığını söyledi.
Bu tür tarifelerin Kuzey Amerika araç üretimi üzerindeki toplam etkisini hesaplamak zordur.
Brinley, “Otomobil endüstrisinin gerçekten gördüğü en akıcı durumlardan biri … birkaç yıl beklenmedik Covid durumları, tedarik durumları.” Dedi. “Endüstrinin kendisi, belki de yedi ya da sekiz yıl önce olduğundan biraz daha çevik olacak şekilde gelişti … ama birçoğu hala çok belirsiz.”
Otomotiv endüstrisi, kesin olarak gelişen karmaşık bir küresel sistemdir. S&P Global Mobility, bir araçta fındık ve cıvatalarına kadar yırtıldığında ortalama 20.000 parça olduğunu bildiriyor. Parçalar 50 ila 120 ülkede herhangi bir yerde olabilir.
Örneğin, Ford F-150 sadece ABD'de toplanır, ancak bir mühendislik kıyaslama ve danışmanlık firması olan Caresoft'a göre, birçok küçük parçayı hariç tutan yaklaşık 2.700 ana faturalandırılabilir parçaya sahiptir.
Caresoft'a göre bu parçalar en az 24 farklı ülkeden geliyor.