Trump Tarifeleri Ticaret Serbest Serbest Dönüyor: 'Gemiler Dolduruyor'

kamil şeker

New member
Başkan Donald Trump'ın dünyanın dört bir yanındaki ticaret ortakları üzerindeki tarifeleri duraklatma kararı, piyasanın en kötü korkularından bazılarını hafifletmiş olabilir, ancak pazarlarda devam eden hisse senetleri ve tahvillerdeki büyük salınımlar, küresel ticarette kamçı koşulları arasında yaygın bir belirsizlik hissi ile eşleşiyor.

En azından şimdilik, dünyanın dört bir yanındaki duraklatılan bazı emirler artıyor.

ABD'nin en büyük ticaret ortağı olan Çin ile tarifeler yürürlükte kalıyor ve şu anda%145. Ancak kilit üretim ortakları olan diğer Asya ve Avrupa ülkelerinde, akışkan durumu ithalatçıların sadece bir gün önce doğru olan kararları yeniden düşünmeye yönlendiriyor.

Lojistik için küresel tedarik zinciri başkan yardımcısı Paul Brashier, “Geçen hafta kadar erken bir tarihte okyanus üzerinden bir ton rezervasyon iptal ettiğini görmeye başladık ve 9 Nisan'da tarife tarihine yaklaştıkça daha fazla iptal gördük.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Ancak Çin hariç, tarifeler üzerindeki duraklamadaki bu son duyuru ile, bu bölgelerden yeniden rezervasyon yaptırabiliriz.”

Avrupa Birliği, Trump'ın kararından bir gün sonra, misilleme tarifelerinin ABD mallarının bir yırtılmasına 90 gün boyunca benimsenmesini duraklatacağını söyledi.


01 Nisan 2025, Bremen, Bremerhaven: BLG Autoterminal Bremerhaven tesislerine park edilmiş arabalar. T

Resim İttifakı | Resim İttifakı | Getty Images


Avrupa/Kuzey Amerika ticaretine hizmet veren Atlantic Container Line'ın CEO'su Andrew Abbott, tarifelerin piyasaya sürüldüğünü ve tarife duraklaması sonucunda rezervasyonların arttığını “tuttuğunu” söyledi.

Abbott, “Bu duraklama sırasında bir yük artışı bekliyoruz.” Dedi. “İnşaat ekipmanları, motorlar, kamyon parçaları, yemek takımı, vinç, tarım ekipmanı ve diğerleri arasında içki içmesinden sipariş görüyoruz. Gemiler doluyor.”

Diğer lojistik sağlayıcılar CNBC'ye benzer bir acele gördüklerini söyledi.

Abbott, gönderileri beklemeye alan şirketlerin artık ödüllendirildiğini hissettiğini söylüyor.

Abbott, “İngiliz otomobil adamları bile Mayıs yelkenleri için rezervasyon yaptılar.” Dedi.

Küresel ticarette hala 'süper temkinli' bir an


Ticaret kararlarının günlük manşetlerin mikro yönetimine bağlı olduğu bir dünyada belirsizlik yüksek olmaya devam ediyor. Nakliye yöneticileri Meksika ile iyi bir örnekle kalır. Meksika ve Kanada üzerinde kısmen yürürlükte olan tarifeler politikasında değişiklik yoktu.

Henco Global CEO'su Simon Cohen, “İnsanlar belirsizliğe sahip ve belirsizlik korku yaratıyor. İnsanlar ABD'ye bazı ithalat ve bazı ihracatlar göndermeye başlıyor, ancak acil ürünler, ancak geri kalanı beklemede,” dedi Henco Global CEO'su Simon Cohen, Trump'ın tarifeleri duraklaması açıklanmadan önceki bir röportajda.

Cohen, Meksika'dan ABD'ye perakende ihracatının beklemede olduğunu söyledi. “Satışlar artmıyor” dedi.

2024 ABD Gümrük verilerine dayanarak, ImportGenius tarafından toplanan ve analiz edilen ve yürürlükteki yeni tarifelere uygulanan günlük tarife koleksiyonu, Meksika ithalatından şimdi 345,5 milyon dolar. Aynı metrikler altında Kanada ithalatıyla ilgili günlük tarife koleksiyonları 282 milyon dolar gösteriyor. Perşembe günü yayınlanan bir Hazine raporuna göre, gümrük vergileri Mart ayında 8,2 milyar $ 'dır-geçen yıl toplam 43.6 milyar $' a karşı toplam 43.6 milyar $ 'a kadar.

Brashier, “Şu anda statüko ve tedarik zinciri için yeni normal belirsizlik.” Dedi.

Cohen, otomotiv endüstrisini ve havacılık endüstrisini örnek olarak gösterdi. Cohen, “Gördüğümüz şey, endüstrinin sadece biraz tutması ve sadece haberlerin sadece ilerlemesini bekliyorlar.” Dedi.

Örneğin, Volkswagen AG, Meksika'dan araçların demiryolu sevkiyatlarını durdurdu.

Çin'in Meksika'daki üretime yatırımı hem Biden hem de Trump yönetimi tarafından incelendi ve Cohen, Çin'in Meksika'ya ihracatının limboda kaldığını söyledi.

“Çinli şirketler her şeyi tekrar tutuyor,” dedi Cohen. Diyerek şöyle devam etti: “Yakın gelecekte neler olacağını görmek için bekliyorlar. Çinli şirketler sadece Meksika ile her zamanki gibi iş yapıyorlar, hiçbir şey artırmıyor.”


Eve yakın ticaret belirsizliği, New Mexico gibi sınır devlet ekonomileri üzerinde büyütülmüş bir etkiye sahip olabilir.

Sınır Sanayi Derneği (BIA) başkanı Jerry Pacheco, “2024, yeni şirketleri, yatırımları ve işleri çekmede bizim için rekor bir yıldı.” Dedi. “Ayrıca 2024'te New Mexico'nun dünyaya ihracatı%140 arttı. 2024'te Meksika'ya yapılan ihracatımız%101 arttı.”

Pacheco, BIA'nın temsil ettiği Santa Teresa sanayi üssünün şimdi New Mexico'nun dünyaya toplam ihracatının yaklaşık% 69'unu oluşturduğunu söyledi.

“Tarife durumu bu ivmeyi durdurma potansiyeline sahip” dedi. “Tedarik zincirlerini güvence altına almak ve potansiyel tarifeleri önlemek için Meksika'dan fazla malzeme çeken otomobil bileşenleri üreticileri var.”

Cohen, gelişen ticaret savaşı durumu “tüm tedarik zincirini derinden etkiliyor” dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Bu yüzden ilerlemeden önce süper temkinli olmalıyız ve iki kez düşünmeliyiz.”