Trump yükselirken GM ve Hyundai Güney Kore ithalatını arttırdı

kamil şeker

New member
Başkan Donald Trump, 22 Mayıs 2018'de Washington, ABD'deki Beyaz Saray'da Güney Kore Başkanı Moon Jae-In.

Carlos Barria | Reuters


DETROIT – Başkan Donald Trump, ABD ticaret ortakları üzerindeki tarifeleri daha da artırmakla tehdit ettiğinden, Kuzey Amerika dışındaki otomobil endüstrisi için en büyük etki Güney Kore ve Japonya'ya ek vergiler olacaktır.

GlobalData tarafından CNBC'ye sağlanan verilere göre, Doğu Asya ülkeleri geçen yıl ABD'de satılan araçların% 16.8'ini ABD'de satılan bir şekilde üretti, bu da Güney Kore'den% 8,6 ve Japonya'dan% 8,2'lik bir rekor da dahil.

Meksika dışındaki ABD'nin en büyük araç ithalatçılarıydı – ve Trump'ın Kanada ve Meksika'ya dayatmayı tehdit ettiği% 25 tarifeye kıyasla çok az görevleri var.

Otomobil üreticileri gibi Genel Motorlar ve Güney Kore merkezli Hyundai Motor Güney Kore'den Tarife Araç İhracat. Ülke, satışlara dayanarak ABD'ye yeni otomobillerin ikinci büyük ihracatçısı olmak için geçen yıl Japonya ve Kanada'yı geçti.

GlobalData, sadece 2024'te ABD otomobil satışlarının% 16,2'sini temsil eden Meksika'yı izliyor.

GlobalData otomotiv araştırmalarının küresel başkan yardımcısı Jeff Schuster, “Açıkçası Hyundai'nin büyük bir maruziyeti var. GM … Nispeten büyük hacimli modellerle,” dedi. “Burada potansiyel olarak çok fazla risk var, ama bu iki oyuncuyla sınırlı, gerçekten sınırlı.”


Japonya'dan ithalat şu anda otomobil üreticileri için% 2,5'lik bir tarife tabidir. Toyota Motoru– Nissan Motor Ve Honda Motor. Japonya'dan gelen araçlar, geçen yıl ABD'de satılan yaklaşık 1.31 milyon otomobili temsil etti

Japonya'nın satış yüzdesi son yıllarda gerçekten azalırken, Güney Kore'nin ihracatı ve satışları 2019'da 845.000'den azından 2024'te 1,37 milyona yükselmeye devam etti.

Güney Kore'nin 2018'deki ilk döneminde ülkeyle bir ticaret anlaşması düzenlemesine rağmen, otomobillerde% 0 tarifeleri var.

Uluslararası Ticaret Komisyonu'nun verilerine göre, anlaşma Güney Kore'ye otomotiv ihracatını artırmak için çok az şey yaptı. ABD'li binek araç ihracatı Güney Kore'ye gerçekten yaklaşık%16 azaldı.

Otomobillerden ayrı olarak, Güney Kore ve Japonya'dan ABD'ye ve başka yerlere ihraç edilen kamyon tarifeleri%25'tir.

Tarife, ithalat vergisi veya ABD'ye getirilen yabancı mallardır. Malları ithal eden şirketler tarifeleri öder ve bazı uzmanlar şirketlerin tüketicilere ek maliyetleri aktaracağından korkarlar – araçların maliyetini artırır ve potansiyel olarak talebi azaltır.

GM, Hyundai


Güney Kore merkezli Hyundai, ABD'ye en büyük araç ihracatçısıdır, bunu GM ve ardından Hyundai'nin ABD'de ayrı ayrı faaliyet gösteren Kia Corp.


GM son yıllarda Güney Kore'den ithalatını önemli ölçüde artırdı. GlobalData'ya göre, ABD'nin Güney Koreli tarafından üretilen araçların satışları-büyük ölçüde giriş seviyesi modeller-2019'da 173.000'den geçen yıl 407.000'in üzerine çıktı.

Otomobil üreticisinin web sitesine göre GM, Kore'nin imalat endüstrisindeki en büyük doğrudan yabancı yatırımcıdır. 2002 yılında operasyonları kurduktan sonra 9 trilyon Güney Koreli kazandı (yaklaşık 6,2 milyar dolar).

GM, Güney Kore'deki bitkilerde Buick Encore GX ve Buick Envista crossovers'ın yanı sıra Chevrolet Trailblazer ve Chevrolet Trax crossovers'ı üretiyor. Şirket, araçları otomobil üreticisinin daha düşük marj, giriş seviyesi araçlarındaki kârlı büyümesi için bir zirve olarak lanse etti.


2024 Chevrolet Trax (solda) ve 2024 Buick Envista

Michael Wayland / CNBC


GM Başkanı Mark Reuss, şirketin Ekim ayında yatırımcı gününde “Programların maliyetlerini alıyor, karlılığı artırmak ve müşterilerin sevdiği araçlar oluşturmak, yeni Chevy Trax ve Buick Envista gibi.” Dedi. “Trax ve Envista, ABD Küçük SUV pazarındaki payımızı 2007'den bu yana en yüksek seviyesine yükseltmeye yardımcı oldular.”

Hyundai, Güney Kore'deki potansiyel tarifeler sorulduğunda hemen cevap vermedi. GM ve Kia yorum yapmayı reddetti.

Terence Lau, daha önce ticaret uzmanı olarak çalışan Syracuse Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dekanı Ford Motorotomotiv endüstrisinin serbest ticaret üzerine inşa edildiğini söyledi. Tarifeler uygulanırsa, sektör ayarlanabilir, ancak zaman alır.

“Otomobil endüstrisi her şeye uyum sağlayabilir. Gerçekten, olabilir. Her zaman müşterilerin satın almak istediği ürünü yapacaktır, çünkü kişisel hareketlilik ve ulaşım tüm dünyada bir insan ihtiyacıdır.” Dedi. “Otomobil endüstrisinin iyi yapamayacağı bir kuruş üzerinde döner.”

Lau, tek haneli bir tarifenin bir “rahatsızlık” olabileceğini savundu, ancak% 10 veya daha fazla vurduktan sonra, ek maliyetler gerçekten marj veya ürünlere yemeye başlayabilir.

Tarife kiraz toplama


Ford Motor CEO Jim Farley geçen hafta Trump, otomotiv endüstrisini etkileyen tarifeler uygulayacaksa, tüm ülkelere Kuzey Amerika'daki oyun alanına bile “kapsamlı” bir bakış atması gerektiğini savundu.

Farley, Toyota ve Hyundai'yi yılda Japonya ve Güney Kore'den yılda yüz binlerce aracı ithal ettiği için seçti.


Ford CEO'su Jim Farley, 26 Nisan 2022'de Dearborn, Michigan'daki Ford Rouge Electric Araç Merkezi'ndeki yepyeni Electric Ford F-150 Lightning kamyonunun lansmanında bir fotoğraf için poz veriyor.

Bill Pugliano | Getty Images


“Ülkemize gelen milyonlarca araç var. [incremental tariffs]”Farley, şirketin dördüncü çeyrek kazançları sırasında yatırımcılarla çağrıda bulundu.

“Sadece bir yer veya diğerini kiraz seçemeyiz çünkü bu ithalat rakiplerimiz için bir bonanza.”

Beyaz Saray, Güney Kore'deki potansiyel tarifeler hakkında yorum yapmak için cevap vermedi.

Perşembe günü Trump, yabancı uluslara “karşılıklı tarifeler” uygulama planını düzenleyen bir başkanlık muhtırası imzaladı, ancak hangi ülkelerin hedeflenebileceği konusunda ayrıntılara girmedi.

Başkanlık adayı olarak Trump, tüm ABD ithalatlarına karşı taraftarlar uygulama olasılığını yuttu. Ancak Kongre'nin, ABD yapımı mallarda daha yüksek tarifeler olan herhangi bir ülkenin mallarına tarife tokatlamasını sağlayacak “Trump Karşılıklı Ticaret Yasası” olarak adlandırdığı şeyi geçmesini savundu.

– CNBC'ler Kevin Breuninger bu rapora katkıda bulundu.

CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın