kamil şeker
New member
İkinci el araba satıcısı Prestige Motor Works'ün sahibi Alex Tovstanovsky, 28 Mayıs 2020'de Naperville, Illinois'de genel müdürü Ryan Caton ile envanteri kontrol ediyor.
Nick Carey | Reuters
DETROIT — Cox Automotive'in Çarşamba günü bildirdiğine göre, ABD'li otomobil satıcıları arasında 2025'e girerken, Başkan seçilen Donald Trump'ın Beyaz Saray'a dönüşünün yanı sıra faiz oranlarındaki ve otomobil üreticilerinin desteklediği satış teşviklerindeki olumlu eğilimlerden beslenen “yenilenen bir iyimserlik” var.
Ancak Cox'un Kasım ayındaki ABD başkanlık seçimlerinden sonra bayilere yönelik geniş kapsamlı anketlere dayanan “2024 4. Çeyreği Bayi Duyarlılığı Endeksi”ne göre bayiler elektrikli araçların satışı konusunda daha iyimser hissetmiyor.
Cox'a göre, “Gelecek aylarda EV satışlarına ilişkin görünüm daha da düştü; bayilerin çoğunluğu satışların gelecek çeyrekte düşeceğini öne sürdü. Yeni yönetimin politikalarının zaten kırılgan olan bir işletmeye yardımcı olmayacağına dair endişeler var.”
Trump yönetimi altındaki bu potansiyel politika değişiklikleri, araçlardan birinin satın alınması için mevcut 7.500 dolara kadar olan tüketici kredisinin sona ermesi gibi elektrikli araçların teşviki için daha az federal finansmanın yanı sıra daha az katı yakıt ve emisyon düzenlemelerini içerebilir.
Cox Baş Ekonomisti Jonathan Smoke bir açıklamada, “Vergi kredilerinin hem yeni hem de kullanılmış pazarlarda işe yaradığına dair net geri bildirimler alıyoruz” dedi. “Bu, gelecek yıl oldukça hızlı bir şekilde değişebilecek bir şey, dolayısıyla azalan görünümün doğrudan EV vergi kredilerinin risk altındaki durumuyla bağlantılı olduğunu düşünüyorum.”
Hisse senedi grafiği simgesi
2024 yılında otomobil satıcısı stokları.
Bayilerin önümüzdeki çeyrekte otomotiv perakende pazarına ilişkin beklentilerini ölçen Cox pazar görünümü endeksi, önceki çeyrekteki 42 seviyesinden dördüncü çeyrekte 54'e yükseldi. Sayı ne kadar yüksek olursa bayiler işlerine o kadar güveniyor demektir.
Bayi yanıtları, ulusal bayi nüfusunu yakından yansıtacak şekilde bayilik türüne ve satış hacmine göre ağırlıklandırılır. Veriler, 50'nin üzerindeki bir sayının daha fazla bayinin koşulları zayıf veya olumsuz yerine güçlü veya olumlu olarak gördüğünü gösteren bir endeksi hesaplamak için kullanılıyor.
Cox, yaptığı açıklamada, “Bu önemli artış, daha fazla bayinin otomobil pazarının önümüzdeki üç ayda daha güçlü olacağına inandığını gösteriyor. Bir yıl önce endeks, tarihinin en düşük değerlerinden biri olan sadece 41'deydi.” dedi.
Cox, olumlu görünüme rağmen mevcut piyasa endeksi puanının 42 olması, bayilerin çoğunluğunun mevcut perakende otomobil piyasasını hala zayıf olarak gördüğünü gösteriyor. Bu puan bir yıl öncesine göre biraz daha iyi ancak pandemi öncesi normların ve uzun vadeli ortalamaların oldukça altında kalıyor.
Smoke, “Başkanlık seçiminin ardından siyasi belirsizliğin yakın zamanda çözülmesi, gelecekteki otomobil piyasası koşullarına ilişkin daha iyimser bir bakış açısının yolunu açtı” dedi. “Vergi iadeleri gibi destekleyici önlemlerin potansiyeli ve faiz oranlarının düşürülmesi olasılığı da dikkate alındığında, bayiler 2025'e girerken önlerindeki yol konusunda daha umutlu hissediyor.”
Kasım seçimlerinden sonra ankete katılan bayilerin %35'i ABD'deki siyasi iklimin işlerini etkilediğini söyledi; önceki çeyrekte aynı şeyi söyleyen tüm bayilerin %44'ü ve franchise bayilerin %49'una kıyasla önemli bir düşüş yaşandı.
Halka açık otomobil satıcılarının hisseleri, yeni ve kullanılmış araçların fiyatlarının yüksek kalması nedeniyle bu yıl iyi performans gösterdi. hisseleri Otomatik Ulus, Lithia Motors Ve Sonic Otomotiv yıl için %15 ile %22 arasında artış gösterirken, Grup 1 Otomotiv 2024'te kabaca %40 artışla öne çıkıyor.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın
Nick Carey | Reuters
DETROIT — Cox Automotive'in Çarşamba günü bildirdiğine göre, ABD'li otomobil satıcıları arasında 2025'e girerken, Başkan seçilen Donald Trump'ın Beyaz Saray'a dönüşünün yanı sıra faiz oranlarındaki ve otomobil üreticilerinin desteklediği satış teşviklerindeki olumlu eğilimlerden beslenen “yenilenen bir iyimserlik” var.
Ancak Cox'un Kasım ayındaki ABD başkanlık seçimlerinden sonra bayilere yönelik geniş kapsamlı anketlere dayanan “2024 4. Çeyreği Bayi Duyarlılığı Endeksi”ne göre bayiler elektrikli araçların satışı konusunda daha iyimser hissetmiyor.
Cox'a göre, “Gelecek aylarda EV satışlarına ilişkin görünüm daha da düştü; bayilerin çoğunluğu satışların gelecek çeyrekte düşeceğini öne sürdü. Yeni yönetimin politikalarının zaten kırılgan olan bir işletmeye yardımcı olmayacağına dair endişeler var.”
Trump yönetimi altındaki bu potansiyel politika değişiklikleri, araçlardan birinin satın alınması için mevcut 7.500 dolara kadar olan tüketici kredisinin sona ermesi gibi elektrikli araçların teşviki için daha az federal finansmanın yanı sıra daha az katı yakıt ve emisyon düzenlemelerini içerebilir.
Cox Baş Ekonomisti Jonathan Smoke bir açıklamada, “Vergi kredilerinin hem yeni hem de kullanılmış pazarlarda işe yaradığına dair net geri bildirimler alıyoruz” dedi. “Bu, gelecek yıl oldukça hızlı bir şekilde değişebilecek bir şey, dolayısıyla azalan görünümün doğrudan EV vergi kredilerinin risk altındaki durumuyla bağlantılı olduğunu düşünüyorum.”
Hisse senedi grafiği simgesi
2024 yılında otomobil satıcısı stokları.
Bayilerin önümüzdeki çeyrekte otomotiv perakende pazarına ilişkin beklentilerini ölçen Cox pazar görünümü endeksi, önceki çeyrekteki 42 seviyesinden dördüncü çeyrekte 54'e yükseldi. Sayı ne kadar yüksek olursa bayiler işlerine o kadar güveniyor demektir.
Bayi yanıtları, ulusal bayi nüfusunu yakından yansıtacak şekilde bayilik türüne ve satış hacmine göre ağırlıklandırılır. Veriler, 50'nin üzerindeki bir sayının daha fazla bayinin koşulları zayıf veya olumsuz yerine güçlü veya olumlu olarak gördüğünü gösteren bir endeksi hesaplamak için kullanılıyor.
Cox, yaptığı açıklamada, “Bu önemli artış, daha fazla bayinin otomobil pazarının önümüzdeki üç ayda daha güçlü olacağına inandığını gösteriyor. Bir yıl önce endeks, tarihinin en düşük değerlerinden biri olan sadece 41'deydi.” dedi.
Cox, olumlu görünüme rağmen mevcut piyasa endeksi puanının 42 olması, bayilerin çoğunluğunun mevcut perakende otomobil piyasasını hala zayıf olarak gördüğünü gösteriyor. Bu puan bir yıl öncesine göre biraz daha iyi ancak pandemi öncesi normların ve uzun vadeli ortalamaların oldukça altında kalıyor.
Smoke, “Başkanlık seçiminin ardından siyasi belirsizliğin yakın zamanda çözülmesi, gelecekteki otomobil piyasası koşullarına ilişkin daha iyimser bir bakış açısının yolunu açtı” dedi. “Vergi iadeleri gibi destekleyici önlemlerin potansiyeli ve faiz oranlarının düşürülmesi olasılığı da dikkate alındığında, bayiler 2025'e girerken önlerindeki yol konusunda daha umutlu hissediyor.”
Kasım seçimlerinden sonra ankete katılan bayilerin %35'i ABD'deki siyasi iklimin işlerini etkilediğini söyledi; önceki çeyrekte aynı şeyi söyleyen tüm bayilerin %44'ü ve franchise bayilerin %49'una kıyasla önemli bir düşüş yaşandı.
Halka açık otomobil satıcılarının hisseleri, yeni ve kullanılmış araçların fiyatlarının yüksek kalması nedeniyle bu yıl iyi performans gösterdi. hisseleri Otomatik Ulus, Lithia Motors Ve Sonic Otomotiv yıl için %15 ile %22 arasında artış gösterirken, Grup 1 Otomotiv 2024'te kabaca %40 artışla öne çıkıyor.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın