Tüketim krizi: Otto Group kırmızıya doğru kayıyor

kamil şeker

New member
Hamburg tüketici krizi

Otto Group kırmızıya doğru kayıyor



Durum: 14:19| Okuma süresi: 2 dakika




Otto Group'un CEO'su Alexander Birken daha kötü rakamlara bakıyor




Otto Group’un CEO’su Alexander Birken daha kötü rakamlara bakıyor

Kaynak: dpa


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.


Hamburg perakende grubundaki 1,8 milyar Euro’luk kâr, bir yıl içinde eksi 414 milyon Euro’ya dönüşüyor. Ve Hamburg halkının görünümü de pek iyimser değil.





DRusya’nın Ukrayna’ya saldırmasının ardından yüksek enflasyon ve tüketimdeki düşüş, Otto Grubu’nu kırmızıya itti. 2022/23 mali yılında (Şubat ayının sonuna kadar) hizmet ve perakende grubu için sonuç, bir önceki yılda 1,8 milyar Euro’luk iyi bir kârın ardından 413 milyon Euro’luk zarar oldu. Bu, Çarşamba günü Hamburg’da yayınlanan yıllık rapordan ortaya çıkıyor. 16,2 milyar Avro ile satışlar bir önceki yılın seviyesinde (16,1 milyar Avro) gerçekleşti.


ayrıca oku


Kıymetli metal, dünyanın durumu için klinik bir termometre gibidir.





Ons fiyatı 4800 dolar mı?





“Rakamlar, pazar trendinden de kaçamadığımızı gösteriyor. Ukrayna’daki korkunç savaşın, enerji krizinin, enflasyonun ve buna bağlı olarak tüketimdeki düşüşün arka planında yaşanan çok olaylı ve hareketli zamanlar, işimize de yansıyor,” dedi CEO Alexander Birken. Mali yıldan memnun olunamaz. Otto Group, çok sayıda markanın yanı sıra çevrimiçi moda perakendecisi About You’yu da içermektedir. Sonuç ayrıca, Otto’nun “tamamen farklı ekonomik tahminler” nedeniyle büyük miktarlarda mal ön siparişi vermiş olması ve onları sıkıntılı dönemlerde indirimlerle vurmak zorunda kalmasıydı. Tahmin edilenin aksine, Otto’da önceki yıllarda güçlü bir şekilde büyüyen bir iş olan çevrimiçi ticaret özellikle küçüldü.


ayrıca oku








Mart ayında başlayan mevcut 2023/24 mali yılı için Otto İcra Kurulu yalnızca çok temkinli. Birken, “Yine normalleşme olacak ama ne zaman olacağını söyleyemem” dedi. CFO Petra Scharner-Wolff’un söylediği gibi, satışların önceki yıl seviyesinde olması ve faiz ve vergi öncesi kârın (EBIT) üç haneli düşük milyon aralığında olması bekleniyor. 2022/23’te FVÖK yalnızca 22 milyon avroydu. Bu, cari yılın bir kez daha kırmızıyla biteceğinin göz ardı edilemeyeceği anlamına gelir.