kamil şeker
New member
Uber ve WeRide, Abu Dabi'de robotaksi hizmeti sunmak için ortaklık kuruyor.
Uber Technologies, Inc.'nin izniyle
Über Şirketlerin Cuma günü yaptığı açıklamaya göre, Birleşik Arap Emirlikleri'nin Abu Dabi kentinde otonom araç sürüşleri sunmak için Çin'in WeRide şirketi ile ortaklık kurduğunu duyurdu.
Uber, bir basın açıklamasında, başlangıçta, Uber uygulaması aracılığıyla selamlanan her WeRide robotaksinin “biniciler ve yayalar için güvenli ve güvenilir bir deneyim sağlamak amacıyla” bir insan sürücüyle birlikte geleceğini söyledi. 2025'in sonlarında Abu Dabi'de tamamen sürücüsüz bir ticari hizmet sunmayı hedefliyorlar.
Robotaksiler, Saadiyat Adası ile Yas Adası arasında ve ayrıca Zayed Uluslararası Havaalanı'na gidiş-dönüş rotalarında çalışmaya başlayacak.
Uber'in BAE'deki ortağı WeRideÇinli bir otonom araç geliştiricisidir. Nasdaq'ta listeleniyor ve web sitesine göre Dubai, BAE, Çin, Singapur ve ABD'de sürücüsüz araç testi veya hem test hem de operasyon izinlerine de sahip.
PEKİN, ÇİN – 11 TEMMUZ: İnsanlar, 11 Temmuz 2024'te Pekin, Çin'deki Pekin Yüksek Düzey Otonom Sürüş Gösteri Alanında SAE Seviye 4 otonom sürüş kapasitesine sahip tamamen sürücüsüz bir mekik olan WeRide Robobus'un fotoğraflarını çekiyor. (Fotoğraf: Jia Tianyong/Çin Haber Servisi/VCG, Getty Images aracılığıyla)
Çin Haber Servisi | Çin Haber Servisi | Getty Images
Uber CEO'su Dara Khosrowshahi, Ekim ayının sonlarında yapılan üçüncü çeyrek kazanç açıklamasında, araç çağırma ve teslimat platformunun bir düzineden fazla farklı otonom araç şirketiyle ortaklıklar kurmasıyla övündü.
“Otonom stratejimiz işe yarıyor” dedi ve şunu ekledi: “AV ortakları, Uber'in dağıtım planlarına getirebileceği önemli değeri açıkça anlıyor.”
Bir şirket sözcüsü CNBC'ye verdiği demeçte, Uber'in BAE genişlemesinden önce ABD'de zaten ayda on binlerce otonom araç yolculuğunu kolaylaştırdığını söyledi.
Çarşamba günü Redburn Atlantic'ten gelen bir notta analist James Cordwell, Uber'in temel mobilite işi için potansiyel “otonom araçlardan kaynaklanan yapısal riski” tespit etti. Alfabesahibi Waymo, bugün ABD'de Uber için hem bir ortak hem de potansiyel bir rekabet tehdidi olarak öne çıkıyor.
Cordwell, “Özerkliğin adreslenebilir pazarı önemli ölçüde genişleteceğine ve Uber'in otonom araç sağlayıcılarının toplayıcısı olmak için iyi bir konuma sahip olduğuna inanıyoruz” diye yazdı. Firmanın, 2025 yıl sonu fiyat hedefi 90 dolar olan Uber hisseleri için satın alma notu bulunuyor.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın
Uber Technologies, Inc.'nin izniyle
Über Şirketlerin Cuma günü yaptığı açıklamaya göre, Birleşik Arap Emirlikleri'nin Abu Dabi kentinde otonom araç sürüşleri sunmak için Çin'in WeRide şirketi ile ortaklık kurduğunu duyurdu.
Uber, bir basın açıklamasında, başlangıçta, Uber uygulaması aracılığıyla selamlanan her WeRide robotaksinin “biniciler ve yayalar için güvenli ve güvenilir bir deneyim sağlamak amacıyla” bir insan sürücüyle birlikte geleceğini söyledi. 2025'in sonlarında Abu Dabi'de tamamen sürücüsüz bir ticari hizmet sunmayı hedefliyorlar.
Robotaksiler, Saadiyat Adası ile Yas Adası arasında ve ayrıca Zayed Uluslararası Havaalanı'na gidiş-dönüş rotalarında çalışmaya başlayacak.
Uber'in BAE'deki ortağı WeRideÇinli bir otonom araç geliştiricisidir. Nasdaq'ta listeleniyor ve web sitesine göre Dubai, BAE, Çin, Singapur ve ABD'de sürücüsüz araç testi veya hem test hem de operasyon izinlerine de sahip.
PEKİN, ÇİN – 11 TEMMUZ: İnsanlar, 11 Temmuz 2024'te Pekin, Çin'deki Pekin Yüksek Düzey Otonom Sürüş Gösteri Alanında SAE Seviye 4 otonom sürüş kapasitesine sahip tamamen sürücüsüz bir mekik olan WeRide Robobus'un fotoğraflarını çekiyor. (Fotoğraf: Jia Tianyong/Çin Haber Servisi/VCG, Getty Images aracılığıyla)
Çin Haber Servisi | Çin Haber Servisi | Getty Images
Uber CEO'su Dara Khosrowshahi, Ekim ayının sonlarında yapılan üçüncü çeyrek kazanç açıklamasında, araç çağırma ve teslimat platformunun bir düzineden fazla farklı otonom araç şirketiyle ortaklıklar kurmasıyla övündü.
“Otonom stratejimiz işe yarıyor” dedi ve şunu ekledi: “AV ortakları, Uber'in dağıtım planlarına getirebileceği önemli değeri açıkça anlıyor.”
Bir şirket sözcüsü CNBC'ye verdiği demeçte, Uber'in BAE genişlemesinden önce ABD'de zaten ayda on binlerce otonom araç yolculuğunu kolaylaştırdığını söyledi.
Çarşamba günü Redburn Atlantic'ten gelen bir notta analist James Cordwell, Uber'in temel mobilite işi için potansiyel “otonom araçlardan kaynaklanan yapısal riski” tespit etti. Alfabesahibi Waymo, bugün ABD'de Uber için hem bir ortak hem de potansiyel bir rekabet tehdidi olarak öne çıkıyor.
Cordwell, “Özerkliğin adreslenebilir pazarı önemli ölçüde genişleteceğine ve Uber'in otonom araç sağlayıcılarının toplayıcısı olmak için iyi bir konuma sahip olduğuna inanıyoruz” diye yazdı. Firmanın, 2025 yıl sonu fiyat hedefi 90 dolar olan Uber hisseleri için satın alma notu bulunuyor.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın