kamil şeker
New member
Hamburg Trafik
Hamburg’da şehir bisikleti kiralama oranları yüzde 11 düştü
Şu an: 10:23| Okuma süresi: 2 dakika
Şehir bisikletleri 2009’dan beri mevcut ancak popülaritesi son zamanlarda düştü
Kaynak: dpa
Eğer kendinize ait bisikletiniz yoksa Hamburg’daki Stadtrad bisiklet paylaşım sisteminin kırmızı bisikletlerini kullanabilirsiniz. Kullanım rakamları son zamanlarda düştü; operatörler bunun çeşitli sebeplerini görüyor.
DHamburg “Stadtrad” kiralama sistemindeki kırmızı bisikletler 2023 yılında bir önceki yıla göre daha az kullanıldı. Deutsche Bahn (DB) operatörü sözcüsünün açıkladığı gibi, Aralık ayı ortasına kadar 1,6 milyon yolculuk sayıldı. 2022 yılında bisikletler yaklaşık 1,8 milyon yolculuk için kiralandı. Yüzde 11 civarındaki düşüşün nedeni muhtemelen yaz aylarının değişkenliği.
Hamburglular 2009’dan bu yana şehir bisikletlerini kiralayabiliyor. Demiryolunun verilerine göre bunun için gerekli olan uygulamaya 240.000 kişi kayıtlı. Diğer şehirlerden DB kredi sistemine kayıtlı ziyaretçiler dahil değildir. Şehir bisikletlerini de kiralayabilirsiniz.
ayrıca oku
Demiryolu sözcüsü, kiralık bisikletlerin özellikle turistler arasında popüler olduğunu söyledi. Turizm, Corona öncesi talebe ancak birkaç ay önce tekrar ulaştı ve bu durum, geçtiğimiz aylarda ve yıllarda kredilerin gelişimini de etkiledi. Ayrıca birçok kullanıcı korona pandemisinden sonra bile daha sık evden çalıştı veya pandemi sırasında kendi bisikletini satın aldı.
E-scooter’lar 2019’dan bu yana kısa yolculuklarda kiralık bisikletlerle de rekabet ediyor. Şehir bilgilerine göre Hamburg’da şu anda dört sağlayıcı bulunuyor: Bolt, Lime, Tier ve Voi. Ulaştırma otoritesinin tahminine göre toplamda yaklaşık 18.000 scooter sağlıyorlar. Şirketler artık e-bisiklet sunumunu da genişletiyor. Şehir bisikletlerinin aksine, scooter ve e-bisikletlerin sabit istasyonlara iade edilmesi gerekmiyor.
ayrıca oku
Sorulduğunda sağlayıcılar, e-scooter’larla ortalama yolculuk uzunluğunun 1,7 ila 3 kilometre olduğunu belirtti. Bir Voi sözcüsü, araçların özellikle otobüs veya tren duraklarına gitmek için popüler olduğunu söyledi. 2023, sağlayıcı için Hamburg’da bugüne kadarki en başarılı yıl olacak: Seyahat sayısı 2022’de 3,4 milyondan bu yıl 3,9 milyona çıktı. Bir Bolt sözcüsü, 2022 ve 2023’teki kiralama rakamlarının istikrarlı olduğunu bildirdi. Bu yıl, Hamburg’da e-scooter ve e-bisikletlerle yaklaşık beş milyon kilometre yol kat edildi. Sorulduğunda Tier ve Lime, scooterlarına olan talep hakkında herhangi bir bilgi vermedi.
ayrıca oku
“Bu daha önce hiç olmamıştı”
Demiryolu ayrıca toplu taşıma durağına giden yol için şehir bisikleti teklifini daha da genişletmek istiyor. Sözcü, “Bisikleti çevre dostu bir ulaşım aracı olarak günlük hareketliliğe entegre etmek ve bisiklet ile toplu taşıma arasındaki bağlantıyı güçlendirmek istiyoruz” diye vurguladı. Yeni lokasyonlarda şehir bisikleti istasyonlarına hala talep var. Harburg ve Altona bölgelerine odaklanan planlamayla şu anda 20 yeni istasyon planlanıyor.
Hamburg’da şehir bisikleti kiralama oranları yüzde 11 düştü
Şu an: 10:23| Okuma süresi: 2 dakika
Şehir bisikletleri 2009’dan beri mevcut ancak popülaritesi son zamanlarda düştü
Kaynak: dpa
Eğer kendinize ait bisikletiniz yoksa Hamburg’daki Stadtrad bisiklet paylaşım sisteminin kırmızı bisikletlerini kullanabilirsiniz. Kullanım rakamları son zamanlarda düştü; operatörler bunun çeşitli sebeplerini görüyor.
DHamburg “Stadtrad” kiralama sistemindeki kırmızı bisikletler 2023 yılında bir önceki yıla göre daha az kullanıldı. Deutsche Bahn (DB) operatörü sözcüsünün açıkladığı gibi, Aralık ayı ortasına kadar 1,6 milyon yolculuk sayıldı. 2022 yılında bisikletler yaklaşık 1,8 milyon yolculuk için kiralandı. Yüzde 11 civarındaki düşüşün nedeni muhtemelen yaz aylarının değişkenliği.
Hamburglular 2009’dan bu yana şehir bisikletlerini kiralayabiliyor. Demiryolunun verilerine göre bunun için gerekli olan uygulamaya 240.000 kişi kayıtlı. Diğer şehirlerden DB kredi sistemine kayıtlı ziyaretçiler dahil değildir. Şehir bisikletlerini de kiralayabilirsiniz.
ayrıca oku
Demiryolu sözcüsü, kiralık bisikletlerin özellikle turistler arasında popüler olduğunu söyledi. Turizm, Corona öncesi talebe ancak birkaç ay önce tekrar ulaştı ve bu durum, geçtiğimiz aylarda ve yıllarda kredilerin gelişimini de etkiledi. Ayrıca birçok kullanıcı korona pandemisinden sonra bile daha sık evden çalıştı veya pandemi sırasında kendi bisikletini satın aldı.
E-scooter’lar 2019’dan bu yana kısa yolculuklarda kiralık bisikletlerle de rekabet ediyor. Şehir bilgilerine göre Hamburg’da şu anda dört sağlayıcı bulunuyor: Bolt, Lime, Tier ve Voi. Ulaştırma otoritesinin tahminine göre toplamda yaklaşık 18.000 scooter sağlıyorlar. Şirketler artık e-bisiklet sunumunu da genişletiyor. Şehir bisikletlerinin aksine, scooter ve e-bisikletlerin sabit istasyonlara iade edilmesi gerekmiyor.
ayrıca oku
Sorulduğunda sağlayıcılar, e-scooter’larla ortalama yolculuk uzunluğunun 1,7 ila 3 kilometre olduğunu belirtti. Bir Voi sözcüsü, araçların özellikle otobüs veya tren duraklarına gitmek için popüler olduğunu söyledi. 2023, sağlayıcı için Hamburg’da bugüne kadarki en başarılı yıl olacak: Seyahat sayısı 2022’de 3,4 milyondan bu yıl 3,9 milyona çıktı. Bir Bolt sözcüsü, 2022 ve 2023’teki kiralama rakamlarının istikrarlı olduğunu bildirdi. Bu yıl, Hamburg’da e-scooter ve e-bisikletlerle yaklaşık beş milyon kilometre yol kat edildi. Sorulduğunda Tier ve Lime, scooterlarına olan talep hakkında herhangi bir bilgi vermedi.
ayrıca oku
“Bu daha önce hiç olmamıştı”
Demiryolu ayrıca toplu taşıma durağına giden yol için şehir bisikleti teklifini daha da genişletmek istiyor. Sözcü, “Bisikleti çevre dostu bir ulaşım aracı olarak günlük hareketliliğe entegre etmek ve bisiklet ile toplu taşıma arasındaki bağlantıyı güçlendirmek istiyoruz” diye vurguladı. Yeni lokasyonlarda şehir bisikleti istasyonlarına hala talep var. Harburg ve Altona bölgelerine odaklanan planlamayla şu anda 20 yeni istasyon planlanıyor.