kamil şeker
New member
İşçiler, 21 Haziran 2024'te elektrikli otomobil üreticisi Rivian'ın Normal, Illinois'deki üretim tesisinde ikinci nesil R1 araçlarını monte ediyor.
Joel Melek Juarez | Reuters
volkswagen Grup, elektrikli araç girişimine 5 milyar dolara kadar yatırım yapmayı planlıyor Rivya1 milyar dolarlık ilk yatırımla başlıyoruz.
Ek 4 milyar doların 2026 yılına kadar olması bekleniyor. Otomobil üreticilerinin Salı günü yaptığı açıklamaya göre, 2025 ve 2026'da her biri 1 milyar dolar, elektrik mimarisi ve yazılım teknolojisi oluşturmaya yönelik beklenen ortak girişimle ilgili 2026'da 2 milyar dolarlık planlar yer alıyor.
Rivian hisseleri Salı günü mesai sonrası işlemlerde %50'den fazla yükseldi, Rivian için bir yatırımcı etkinliğinden iki gün önce, nakit yakma ve önemli kayıplar nedeniyle Wall Street'ten baskı altındaydı. Rivian hissesi Salı günü hisse başına 11,96 dolardan kapandı, 2024'te yaklaşık %49 düştü.
Volkswagen'in ilk 1 milyar dolarlık yatırımının, 1 Aralık'ta veya sonrasında Rivian hisselerine çevrilebilecek dönüştürülebilir tahvil şeklinde olacağı belirtildi.
Rivian CEO'su ve kurucusu RJ Scaringe Salı gecesi bir yatırımcı görüşmesi sırasında, anlaşmanın Rivian'a nakit akışı açısından olumlu olma yolculuğunda yardımcı olacağını söyledi.
Sermayenin, şirketi 2026'dan itibaren Normal, Illinois'deki fabrikasında daha küçük R2 SUV üretiminin artırılması ve ayrıca Rivian'ın da bulunduğu Georgia'daki bir fabrikada orta ölçekli EV platformunun üretimi yoluyla taşımasının beklendiğini belirtti. Bu yılın başında inşaatı durdurmuştuk.
“Önümüzdeki fırsatın önemli olduğuna inanıyoruz. Bu anlaşma mümkün çünkü ağ mimarimizi, topolojimizi, V-CPU'larımızı ve ilgili yazılım platformlarımızı dikey olarak entegre etmeye odaklandık” dedi. “Geçmişte bu platformların öneminden ve bunları kopyalamanın ne kadar zor olduğundan bahsetmiştim.”
Scaringe'e göre Volkswagen'in, on yılın ikinci yarısından itibaren araçlar için Rivian'ın elektrik mimarisini ve yazılım yığınını kullanması bekleniyor. Ortak girişimin pil teknolojileri, araç tahrik platformları, yüksek gerilim sistemleri veya özerklik ve elektrik donanımıyla ilgili hiçbir şeyi içermediğini söyledi.
Scaringe, beklenen ortak girişimin, Rivian'ın teknik liderliği, Volkswagen'in ise baş işletme yetkilisini atadığı iki ortak CEO'nun da dahil olduğu “dengeli” bir liderlik grubu tarafından yönetileceğini söyledi.
Rivian Mali İşler Direktörü Claire McDonough'a göre ortak girişimin bu yılın dördüncü çeyreğinde kapatılması bekleniyor.
Şirketler 25 Haziran 2024'te ortak girişim planlarını duyururken, Volkswagen Grubu CEO'su Oliver Blume ile Rivian'ın kurucusu ve CEO'su RJ Scaringe'nin bir görüntüsü.
Nezaket: Business Wire
Volkswagen, Kaliforniya merkezli şirkette hisse alan ikinci eski otomobil üreticisi olacak. Ford Motorlu kabaca %12 ile Rivian'ın en büyük hissedarları arasında yer aldı. Amazon Rivian 2021'de halka açıldığında. Detroitli otomobil üreticisi, şirketle elektrikli araçlar geliştirme planından geri adım attıktan sonra 2023'te Rivian'dan ayrıldı.
Volkswagen-Rivian ortaklığı, otomobil üreticilerinin elektrikli araçların beklenenden yavaş benimsenmesi nedeniyle stratejilerini değiştirmesiyle ortaya çıktı.
VW kurumsal iletişim başkanı Pietro Zollino, Rivian ile yapılan anlaşmanın Alman otomobil üreticisinin duyurulan Scout Motors kamyonları ve SUV'ları için Güney Carolina'da 2 milyar dolarlık bir EV tesisi kurma planlarını değiştirmediğini söyledi.
Salı gecesi bir e-postada “Scout'a olan bağlılığımız hiç değişmedi” dedi.
Rivian aylardır maliyet düşürme görevindeydi. Personelini azalttı, verimliliği artırmak için Illinois'deki tesisini yeniden donattı ve Georgia'da milyarlarca dolarlık yeni bir fabrikanın inşaatını durdurdu. Bu son önlemin, 2026'nın ilk yarısında Rivian'ın yakında üreteceği daha ucuz R2 araçlarının Georgia yerine Illinois'deki fabrikasında üretimine başlamasının etkisi de dahil olmak üzere, sermaye harcamalarında 2,25 milyar dolardan fazla tasarruf sağlaması bekleniyor.
McDonough, Volkswagen'in yatırımının, şirketi Illinois'deki yeni, daha ucuz R2 araçlarının yanı sıra Georgia'daki fabrikasındaki orta ölçekli EV platformunun geliştirilmesine taşımasının beklendiğini söyledi.
EV üreticisi, 2026 yılındaki yeni nesil araçları öncesinde R1T pikap ve R1S SUV EV'lerin güncellenmiş versiyonlarını piyasaya sürmek için Normal, Illinois'deki fabrikasını yeniden donattığından bu yılın ilk çeyreğinde 1,45 milyar dolar zarar bildirdi.
Rivian, Mart ayı sonuna kadar nakit, nakit benzerleri ve kısa vadeli yatırımlarda 7,86 milyar dolar ve toplam 9 milyar dolardan fazla likidite bildirdi.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın
Joel Melek Juarez | Reuters
volkswagen Grup, elektrikli araç girişimine 5 milyar dolara kadar yatırım yapmayı planlıyor Rivya1 milyar dolarlık ilk yatırımla başlıyoruz.
Ek 4 milyar doların 2026 yılına kadar olması bekleniyor. Otomobil üreticilerinin Salı günü yaptığı açıklamaya göre, 2025 ve 2026'da her biri 1 milyar dolar, elektrik mimarisi ve yazılım teknolojisi oluşturmaya yönelik beklenen ortak girişimle ilgili 2026'da 2 milyar dolarlık planlar yer alıyor.
Rivian hisseleri Salı günü mesai sonrası işlemlerde %50'den fazla yükseldi, Rivian için bir yatırımcı etkinliğinden iki gün önce, nakit yakma ve önemli kayıplar nedeniyle Wall Street'ten baskı altındaydı. Rivian hissesi Salı günü hisse başına 11,96 dolardan kapandı, 2024'te yaklaşık %49 düştü.
Volkswagen'in ilk 1 milyar dolarlık yatırımının, 1 Aralık'ta veya sonrasında Rivian hisselerine çevrilebilecek dönüştürülebilir tahvil şeklinde olacağı belirtildi.
Rivian CEO'su ve kurucusu RJ Scaringe Salı gecesi bir yatırımcı görüşmesi sırasında, anlaşmanın Rivian'a nakit akışı açısından olumlu olma yolculuğunda yardımcı olacağını söyledi.
Sermayenin, şirketi 2026'dan itibaren Normal, Illinois'deki fabrikasında daha küçük R2 SUV üretiminin artırılması ve ayrıca Rivian'ın da bulunduğu Georgia'daki bir fabrikada orta ölçekli EV platformunun üretimi yoluyla taşımasının beklendiğini belirtti. Bu yılın başında inşaatı durdurmuştuk.
“Önümüzdeki fırsatın önemli olduğuna inanıyoruz. Bu anlaşma mümkün çünkü ağ mimarimizi, topolojimizi, V-CPU'larımızı ve ilgili yazılım platformlarımızı dikey olarak entegre etmeye odaklandık” dedi. “Geçmişte bu platformların öneminden ve bunları kopyalamanın ne kadar zor olduğundan bahsetmiştim.”
Scaringe'e göre Volkswagen'in, on yılın ikinci yarısından itibaren araçlar için Rivian'ın elektrik mimarisini ve yazılım yığınını kullanması bekleniyor. Ortak girişimin pil teknolojileri, araç tahrik platformları, yüksek gerilim sistemleri veya özerklik ve elektrik donanımıyla ilgili hiçbir şeyi içermediğini söyledi.
Scaringe, beklenen ortak girişimin, Rivian'ın teknik liderliği, Volkswagen'in ise baş işletme yetkilisini atadığı iki ortak CEO'nun da dahil olduğu “dengeli” bir liderlik grubu tarafından yönetileceğini söyledi.
Rivian Mali İşler Direktörü Claire McDonough'a göre ortak girişimin bu yılın dördüncü çeyreğinde kapatılması bekleniyor.
Şirketler 25 Haziran 2024'te ortak girişim planlarını duyururken, Volkswagen Grubu CEO'su Oliver Blume ile Rivian'ın kurucusu ve CEO'su RJ Scaringe'nin bir görüntüsü.
Nezaket: Business Wire
Volkswagen, Kaliforniya merkezli şirkette hisse alan ikinci eski otomobil üreticisi olacak. Ford Motorlu kabaca %12 ile Rivian'ın en büyük hissedarları arasında yer aldı. Amazon Rivian 2021'de halka açıldığında. Detroitli otomobil üreticisi, şirketle elektrikli araçlar geliştirme planından geri adım attıktan sonra 2023'te Rivian'dan ayrıldı.
Volkswagen-Rivian ortaklığı, otomobil üreticilerinin elektrikli araçların beklenenden yavaş benimsenmesi nedeniyle stratejilerini değiştirmesiyle ortaya çıktı.
VW kurumsal iletişim başkanı Pietro Zollino, Rivian ile yapılan anlaşmanın Alman otomobil üreticisinin duyurulan Scout Motors kamyonları ve SUV'ları için Güney Carolina'da 2 milyar dolarlık bir EV tesisi kurma planlarını değiştirmediğini söyledi.
Salı gecesi bir e-postada “Scout'a olan bağlılığımız hiç değişmedi” dedi.
Rivian aylardır maliyet düşürme görevindeydi. Personelini azalttı, verimliliği artırmak için Illinois'deki tesisini yeniden donattı ve Georgia'da milyarlarca dolarlık yeni bir fabrikanın inşaatını durdurdu. Bu son önlemin, 2026'nın ilk yarısında Rivian'ın yakında üreteceği daha ucuz R2 araçlarının Georgia yerine Illinois'deki fabrikasında üretimine başlamasının etkisi de dahil olmak üzere, sermaye harcamalarında 2,25 milyar dolardan fazla tasarruf sağlaması bekleniyor.
McDonough, Volkswagen'in yatırımının, şirketi Illinois'deki yeni, daha ucuz R2 araçlarının yanı sıra Georgia'daki fabrikasındaki orta ölçekli EV platformunun geliştirilmesine taşımasının beklendiğini söyledi.
EV üreticisi, 2026 yılındaki yeni nesil araçları öncesinde R1T pikap ve R1S SUV EV'lerin güncellenmiş versiyonlarını piyasaya sürmek için Normal, Illinois'deki fabrikasını yeniden donattığından bu yılın ilk çeyreğinde 1,45 milyar dolar zarar bildirdi.
Rivian, Mart ayı sonuna kadar nakit, nakit benzerleri ve kısa vadeli yatırımlarda 7,86 milyar dolar ve toplam 9 milyar dolardan fazla likidite bildirdi.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın