Volkswagen hisseleri, Brüksel tesisinin kapatılmasını değerlendirirken düştü

kamil şeker

New member
27 Mart 2024'te ABD'nin New York City kentinde Manhattan'da düzenlenen New York Uluslararası Otomobil Fuarı Basın Önizlemesinde bir Volkswagen logosu görülüyor.

David Dee Delgado | Reuters


Volkswagen Şirketin gecelik kar uyarısı yapması ve Brüksel'deki Audi tesisini kapatmayı düşündüğünü duyurmasının ardından hisse senetleri Çarşamba günü düşüşe geçti.

Şirket, satışlardan elde edilen işletme karlılığı tahminini daha önce yüzde 7-7,5 olarak açıklamıştı ve şimdi yüzde 6,5-7 aralığına düşürdü.

Ayrıca, markanın 2019 yılında piyasaya sürdüğü tamamen elektrikli Audi Q8 e-tron serisine olan talebin zayıf olması nedeniyle, 3.000 kişinin istihdam edildiği Brüksel'deki Audi fabrikasının yeniden yapılandırılması veya potansiyel olarak kapatılmasının da değerlendirildiği belirtildi.

Otomobil üreticileri, Avrupa markalarının Çin'de üretilen indirimli, devlet destekli rakip araçların bir dalgasıyla karşı karşıya kalmasıyla azalan elektrikli araç talebiyle mücadele ediyor. Sonuç olarak, AB bu ayın başlarında Çin'den ithal edilen EV'lere geçici tarifeler uygulamaya başladı.

Eğer bu gerçekleşirse Volkswagen, 1988'de Pennsylvania'daki Westmoreland County'deki tesisinin kapatılmasından bu yana yaklaşık 40 yıldır ilk kez fabrika kapatacak.


Volkswagen, olası kapatmanın veya sahanın alternatif bir kullanım alanının bulunmasının maliyetinin, diğer faktörlerin yanı sıra, şirketin 2024 mali yılındaki faaliyet kârına 2,6 milyar avroya (2,81 milyar dolar) kadar bir darbe vurabileceğini belirtti.

Deutsche Bank analistleri, Brüksel'deki olası fabrika kapanışını “doğru yönde atılmış büyük bir adım” olarak nitelendirdi ve ilgili maliyetlerin kısa vadede nakit açısından önemli olmayacağını öngördü. Bu arada aracı kurum Stifel'deki analistler, Audi'yi bölüm bazında “Volkswagen'in en büyük sorunu” ve “yatırımcılar için en büyük endişe” olarak nitelendirdi.

“Daha büyük sorun, son yıllarda yeni modellerde yaşanan ciddi gecikme; Audi, Mercedes ve BMW'nin gerisinde kalıyor. Audi'nin portföyünün ortalama yaşının artık altı yıl olduğunu hesaplıyoruz (BMW: üç yıl, Mercedes: 3,6 yıl),” dediler.

Volkswagen ayrıca genel teslimatlarda da düşüş yaşadı. Frankfurt, Almanya borsasına göre Volkswagen grubu Nisan-Haziran döneminde dünya çapında 2.243.700 araç teslim etti – geçen yılın aynı dönemine göre %3,8 düşüş. Audi'nin performansı sonuçlara yansıdı ve üç aylık dönemde yıllık bazda %11,3 düşüş yaşandı.

Çin'e yapılan teslimatlar ikinci çeyrekte yüzde 19,3 oranında düşerken, Batı Avrupa'da yüzde 5,1, Kuzey Amerika'da ise yüzde 10,8 arttı.

Volkswagen'in hissesi Çarşamba günü Londra saatiyle 11:14'te %1,45 düştü. Şirketin ikinci çeyrek sonuçlarını 1 Ağustos'ta sunması planlanıyor.


CNBC'den Ganesh Rao da habere katkıda bulundu.

Düzeltme: 1988'de Volkswagen, Pennsylvania'daki Westmoreland County'deki fabrikasını kapattı. Daha önceki bir versiyonda konum yanlış belirtilmişti.