kamil şeker
New member
İsveç Volvo Arabalar Perşembe günü, tam yıl işletme gelirinde ve kayıt gelirinde% 12'lik bir artış olduğunu bildirdi, ancak elektrikli araç rekabetini ve küresel tarifeleri yoğunlaştırmanın önündeki ciddi piyasa zorlukları konusunda uyardı.
Çin'in Geely holdinginin çoğunluğuna sahip olan otomobil üreticisi, faaliyet gelirinin% 8 satış artışı nedeniyle 2024'te 22.3 milyar İsveç kronu (2.04 milyar dolar) olduğunu söyledi.
Bununla birlikte, kar, şirketin İsveç pil geliştiricisi Northvolt, Novo Energy ile ortak girişimi ile ilgili bir kerelik 1,7 milyar kron bozukluğundan etkilendiğini söylediği yılın son üç ayında% 28 düştü. Dördüncü çeyrek için yıllık satışlar% 1 daha yüksek, ancak Çin'de% 6 ve ABD'de% 2'lik bir düşüşle
Şirket,%7-8 faiz ve vergiler (EVVE) marjından önce temel bir kazanç elde etmek için 2026 rehberliğini yineledi, ancak 2025'in Volvo Cars'ın uzun vadeli büyüme hedeflerine doğru “zorlu ve geçiş yılı” olacağını söyledi. sektör genelinde pazar büyümesi ve “artan indirimler”.
Bu, şirketin 2024 hacmini ve karlılığını eşleştirmeyi zorlaştıracağını da sözlerine ekledi.
Perşembe günü kapatılan Avrupa pazarında% 11,1 düştü.
28 Mart 2024'te Excel'deki Electric London 2024'te bir Volvo EX30 tamamen elektrikli otomobil sergileniyor.
John Keeble | Getty Images Haberleri | Getty Images
Birçok otomobil üreticisi, elektrikli araç alanında artan rekabet ve yüksek harcamalarla mücadele ediyor. Tesla.
Eylül ayında Volvo Cars, müşteriler tarafından “farklı evlat edinme hızlarına” atıfta bulunarak 2030 yılına kadar sadece EV'leri satma planını kazıdı. 2024 sonuçlarında, Battery EV satışlarının payı bir önceki yıla göre% 16'dan% 23'e yükseldi.
“Bence gördüğümüz türbülans miktarı göz önüne alındığında makul bir performans olduğunu düşünüyorum. [20]24, “Volvo Cars CEO'su Jim Rowan, CNBC'nin” Squawk Box Europe “u Perşembe röportajında sonuçları söyledi.
“İçinde [20]25 Sanırım bu türbülansın arttığını göreceğiz. Ve bunu çerçevelediğim gibi, sanırım ticaret tarifeleri, belki bazı jeopolitikler açısından türbülans göreceğiz ve bazı politika değişiklikleri göreceğiz. Ayrıca EV'ye geçişin biraz yavaşlamış olduğunu göreceğimizi de göreceğimizi, bu da Volvo otomobiller için uygun, çünkü hafif hibrid teknolojimiz ve hibrid teknolojimiz var. “
ABD Başkanı Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'da% 25 tarife duyurduktan sonra küresel otomotiv stokları Pazartesi günü dövüldü, ABD'ye araç ithalatı için kilit üretim ve arz tabanları, görevlerin uygulanması 30 gün boyunca duraklatıldığından beri birçoğu geri kazandı.
Ford CEO'su tüm ülkeler için 'kapsamlı' tarife analizi çağrısında bulunuyor
Rowan, Volvo Cars'ın şimdi kendini korumak için üretim hatlarını değiştirmesi gerekip gerekmediğini değerlendirdiğini söyledi.
Şirket zaten Çin'den Avrupa Birliği'ne gelen EV'ler için artan tarifelerde gezinmek zorunda kaldı ve sonuç olarak Çin'den Belçika'ya üretim yapmayı söyledi.
CNBC'ye verdiği demeçte, “Geçen yıl, ABD'ye ithal ettiğinizde, serbest ticaret anlaşması olmayan bir ülkeden ABD dışından kaynaklanıyorlarsa, pillerin% 7,5'ten% 25'e çıktığını gördük.”
“Bu yüzden bundan daha fazlasını göreceğiz ve elbette nasıl oynandığını görmek için beklememiz gerekiyor, ancak kendimizi üretim yer değiştirmeye bakmaya veya hatta tedarikçinin yer değiştirmeye başlamamız gerekip gerekmediğini görmeye hazırlıyoruz Dünyanın bölümleri.
Rowan, “O zaman, elektrifikasyonun ötesinde teknolojiye bu büyük kaymayı göreceğiz, böylece yazılım, silikon, bağlantı ve veriler, bu çok daha derin olacak.”
Kısmen kendi kendini süren araçlar gibi yeni otomotiv teknolojisi geliştirmenin yüksek maliyetinin, en son Japonya'da değişken birleşme görüşmelerine yol açan endüstri konsolidasyonunu teşvik etmesi bekleniyor. Honda Ve Nissan.
Çinli oyuncuların rekabeti gibi BYDRowan, CNBC'ye şunları söyledi: “İndirim esas olarak giriş, kitle pazarı EV'lerine odaklanıyor.”
Şirketinin “bu sektörde gerçekten oynamadığını” ve çoğunlukla Çin'de hafif ve eklenti elektrikli melezleri sattığını ve premium bir teklif talebine girdiğini de sözlerine ekledi.
“Bununla birlikte, belki 2025'te premium pazarda tecavüz etmeye başlayabilecek bazı ek indirimlerin yanı sıra bazı Batılı markalar Çin'de pazar payını kaybedeceklerini görmeye başlayacağız. Rowan, iç pazarlarına ve diğer küresel pazarlarına geri dönüp diğer küresel pazarlara gitmek ve gelir akışlarını aynı seviyede tutmak için orada pazar payını almaya çalışacaklar “dedi.
Diyerek şöyle devam etti: “Bence hiper rekabete ve fiyat ve disiplin Çin'de başlıyor. Ama bunun Avrupa ve Kuzey Amerika'ya 2025'e kadar nüfuz edeceğini düşünüyorum.”
Çin'in Geely holdinginin çoğunluğuna sahip olan otomobil üreticisi, faaliyet gelirinin% 8 satış artışı nedeniyle 2024'te 22.3 milyar İsveç kronu (2.04 milyar dolar) olduğunu söyledi.
Bununla birlikte, kar, şirketin İsveç pil geliştiricisi Northvolt, Novo Energy ile ortak girişimi ile ilgili bir kerelik 1,7 milyar kron bozukluğundan etkilendiğini söylediği yılın son üç ayında% 28 düştü. Dördüncü çeyrek için yıllık satışlar% 1 daha yüksek, ancak Çin'de% 6 ve ABD'de% 2'lik bir düşüşle
Şirket,%7-8 faiz ve vergiler (EVVE) marjından önce temel bir kazanç elde etmek için 2026 rehberliğini yineledi, ancak 2025'in Volvo Cars'ın uzun vadeli büyüme hedeflerine doğru “zorlu ve geçiş yılı” olacağını söyledi. sektör genelinde pazar büyümesi ve “artan indirimler”.
Bu, şirketin 2024 hacmini ve karlılığını eşleştirmeyi zorlaştıracağını da sözlerine ekledi.
Perşembe günü kapatılan Avrupa pazarında% 11,1 düştü.
28 Mart 2024'te Excel'deki Electric London 2024'te bir Volvo EX30 tamamen elektrikli otomobil sergileniyor.
John Keeble | Getty Images Haberleri | Getty Images
Birçok otomobil üreticisi, elektrikli araç alanında artan rekabet ve yüksek harcamalarla mücadele ediyor. Tesla.
Eylül ayında Volvo Cars, müşteriler tarafından “farklı evlat edinme hızlarına” atıfta bulunarak 2030 yılına kadar sadece EV'leri satma planını kazıdı. 2024 sonuçlarında, Battery EV satışlarının payı bir önceki yıla göre% 16'dan% 23'e yükseldi.
“Bence gördüğümüz türbülans miktarı göz önüne alındığında makul bir performans olduğunu düşünüyorum. [20]24, “Volvo Cars CEO'su Jim Rowan, CNBC'nin” Squawk Box Europe “u Perşembe röportajında sonuçları söyledi.
“İçinde [20]25 Sanırım bu türbülansın arttığını göreceğiz. Ve bunu çerçevelediğim gibi, sanırım ticaret tarifeleri, belki bazı jeopolitikler açısından türbülans göreceğiz ve bazı politika değişiklikleri göreceğiz. Ayrıca EV'ye geçişin biraz yavaşlamış olduğunu göreceğimizi de göreceğimizi, bu da Volvo otomobiller için uygun, çünkü hafif hibrid teknolojimiz ve hibrid teknolojimiz var. “
ABD Başkanı Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'da% 25 tarife duyurduktan sonra küresel otomotiv stokları Pazartesi günü dövüldü, ABD'ye araç ithalatı için kilit üretim ve arz tabanları, görevlerin uygulanması 30 gün boyunca duraklatıldığından beri birçoğu geri kazandı.
Ford CEO'su tüm ülkeler için 'kapsamlı' tarife analizi çağrısında bulunuyor
Rowan, Volvo Cars'ın şimdi kendini korumak için üretim hatlarını değiştirmesi gerekip gerekmediğini değerlendirdiğini söyledi.
Şirket zaten Çin'den Avrupa Birliği'ne gelen EV'ler için artan tarifelerde gezinmek zorunda kaldı ve sonuç olarak Çin'den Belçika'ya üretim yapmayı söyledi.
CNBC'ye verdiği demeçte, “Geçen yıl, ABD'ye ithal ettiğinizde, serbest ticaret anlaşması olmayan bir ülkeden ABD dışından kaynaklanıyorlarsa, pillerin% 7,5'ten% 25'e çıktığını gördük.”
“Bu yüzden bundan daha fazlasını göreceğiz ve elbette nasıl oynandığını görmek için beklememiz gerekiyor, ancak kendimizi üretim yer değiştirmeye bakmaya veya hatta tedarikçinin yer değiştirmeye başlamamız gerekip gerekmediğini görmeye hazırlıyoruz Dünyanın bölümleri.
Rowan, “O zaman, elektrifikasyonun ötesinde teknolojiye bu büyük kaymayı göreceğiz, böylece yazılım, silikon, bağlantı ve veriler, bu çok daha derin olacak.”
Kısmen kendi kendini süren araçlar gibi yeni otomotiv teknolojisi geliştirmenin yüksek maliyetinin, en son Japonya'da değişken birleşme görüşmelerine yol açan endüstri konsolidasyonunu teşvik etmesi bekleniyor. Honda Ve Nissan.
Çinli oyuncuların rekabeti gibi BYDRowan, CNBC'ye şunları söyledi: “İndirim esas olarak giriş, kitle pazarı EV'lerine odaklanıyor.”
Şirketinin “bu sektörde gerçekten oynamadığını” ve çoğunlukla Çin'de hafif ve eklenti elektrikli melezleri sattığını ve premium bir teklif talebine girdiğini de sözlerine ekledi.
“Bununla birlikte, belki 2025'te premium pazarda tecavüz etmeye başlayabilecek bazı ek indirimlerin yanı sıra bazı Batılı markalar Çin'de pazar payını kaybedeceklerini görmeye başlayacağız. Rowan, iç pazarlarına ve diğer küresel pazarlarına geri dönüp diğer küresel pazarlara gitmek ve gelir akışlarını aynı seviyede tutmak için orada pazar payını almaya çalışacaklar “dedi.
Diyerek şöyle devam etti: “Bence hiper rekabete ve fiyat ve disiplin Çin'de başlıyor. Ama bunun Avrupa ve Kuzey Amerika'ya 2025'e kadar nüfuz edeceğini düşünüyorum.”