VW işçileri Tennessee'deki UAW sendikasına katılma konusunda oy kullanacak

kamil şeker

New member
20 Mart 2024'te Chattanooga, Tennessee'de bir Volkswagen otomobil montaj fabrikası görülüyor.

İlyas Nouvelage | Getty Images


DETROIT — volkswagen Chattanooga, Tennessee'deki işçiler bu hafta sendikanın nüfuzunun önemli bir testinde Birleşik Otomotiv İşçileri ile örgütlenip örgütlenmeyeceğine dair oy verecekler.

Bu zafer, UAW'ye yurtdışındaki ilk büyük otomobil üreticisi zaferini kazandıracak Genel motorlar, Ford Motorluve Chrysler'in ebeveyni Stellantis. Bu aynı zamanda, 2023'te Detroit şirketleriyle kazanılan büyük sözleşmelerin ardından, sendikanın ABD'deki 13 otomobil üreticisinin katıldığı benzeri görülmemiş örgütlenme kampanyası için de bir başlangıç noktası sunacak.

Bu kayıp, Detroit merkezli sendikanın, 2014 ve 2019'daki Tennessee VW fabrikası da dahil olmak üzere Büyük Üçlü'nün dışına onlarca yıl süren başarısız çıkışlarının ardından en son örgütlenme başarısızlığına işaret edecek. Bu aynı zamanda UAW ve Başkan Shawn Fain için de büyük bir başarısızlık olacaktı. Eski sendika liderlerinin dahil olduğu, yıllar süren federal yolsuzluk skandalının ardından 2023'te reform adayı olarak seçildi.

4.000'den fazla VW çalışanı Çarşamba günü başlayıp saat 20.00'ye (EDT) kadar oy kullanma hakkına sahip olacak Cuma gününde. Ulusal Çalışma İlişkileri Kurulu tarafından denetlenen organize oylamanın başarılı olması için basit çoğunluğa ihtiyaç duyulacak.

Fain ve diğerleri, bu haftaki oylamayı, geçen yıl Fain'i sendikanın yüzü olarak uluslararası üne kavuşturan Detroit otomobil üreticilerindeki rekor sözleşmeler ve grevlerin ardından, sendikanın VW fabrikasını organize etme konusunda en iyi şansı olarak görüyor.


Birleşik Otomotiv İşçileri Başkanı Shawn Fain, 6 Ekim 2023'te sendika üyelerine Detroit otomobil üreticileriyle yapılan müzakereler hakkında bilgi veren bir çevrimiçi yayın sırasında.

Ekran görüntüsü


“UAW's Southern Gamble: İşçileri Yabancılara Ait Araç Fabrikalarında Örgütlemek” kitabının yazarı Stephen Silvia, UAW'nin Detroit'teki üç büyük otomobil üreticisiyle yaptığı rekor sözleşmelerin, mevcut sendika hamlesi ile Volkswagen'in önceki çabaları arasındaki en büyük fark olduğunu söyledi.

“Bu, UAW için Chattanooga'daki tüm sürüşler arasında açık ara en iyi şans” dedi.

Washington DC'deki Amerikan Üniversitesi'nde profesör olan Silvia, siyasi koşulların, şirket mesajlarının ve Fain'in liderliğinin sendika için önceki örgütlenme kampanyalarına göre daha elverişli bir ortam yarattığını söyledi.

ABD dışındaki fabrikalarında sendikalı işçileri bulunan Volkswagen, örgütlenip örgütlenmeyeceğine işçilerinin karar vermesine izin vereceğini söyledi. Şirket, yalnızca ücretler ve sosyal haklar gibi konularda yanıltıcı veya yanlış olduğunu düşündüğü bilgileri açıklığa kavuşturmak için harekete geçtiğini ancak sendika örgütlenmesine açıkça karşı çıkmadığını söyledi. Ayrıca tüm çalışanları oy vermeye teşvik eden “İstediğiniz işyerine oy verin” adlı bir kampanya başlattı.

VW yaptığı açıklamada, “İşçilerimizin demokratik bir sürece katılma ve çıkarlarını kimin temsil etmesi gerektiğini belirleme haklarına saygı duyuyoruz.” dedi. “NLRB oylamasını tamamen destekliyoruz, böylece her ekip üyesi bu önemli karara ilişkin gizli oylama şansına sahip olacak. Volkswagen, bölgedeki en iyi maaşlı işlerden bazılarını sağlayan Chattanooga'daki çalışma ortamımızla gurur duyuyor.”


10 Nisan 2024'te Chattanooga, Tennessee'deki Chattanooga Volkswagen fabrikasının havadan görünümü.

Kevin Wurm | Washington Post | Getty Images


Çalışma hakkı devletinde daha az siyasi baskıya ek olarak, sendikaya karşı daha önceki girişimlere kıyasla daha az organize çaba da mevcut. Geçtiğimiz haftalarda “VW Chatt işçileri için VW Chatt işçileri” olarak adlandırılan bir grup, “Hala UAW Yok” web sitesi de dahil olmak üzere UAW örgütlenmesine karşı çıkmaya başladı.

UAW örgütlenmesinin başarılı olması durumunda ortaya çıkabilecek etkiler nedeniyle isminin açıklanmasını istemeyen grubun bir üyesi, sendikanın fabrikada sorunlara yol açabileceğinden korktuğunu, buna işçiler sanki müzakereler sırasında daha fazla fayda sağlıyormuş gibi işten çıkarma olasılığı da dahil, korktuğunu söyledi.

Fabrikada 10 yıldan fazla görev yapan montaj çalışanı, Alman otomobil üreticisinin GM, Ford ve Stellantis ile aynı ücret ve sosyal hakları kabul etmesinin garanti edilmediğini söyledi.

Kıdemli işçi, “Üç Büyüklerin iyi bir sözleşmeleri var… ama biz Üç Büyük değiliz” dedi. “Onlar daha büyük şirketler [in the U.S.] ve müzakerelerin yanı sıra sözleşmeler de devreye girdiğinde, durum aynı olmayacak.”

Kendisi, UAW'nin bu örgütlenme çabasının önceki ikisinden farklı olduğunu, çünkü dış siyasi baskının daha az olduğunu, sendikanın yeni liderlik ve örgütlenme taktiklerine sahip olduğunu ve fabrikada daha fazla yeni işçinin sendikayı desteklediğini söyledi.

UAW'ye göre VW işçileri büyük çoğunluğunun sendika kartlarını imzalamasının ardından Mart ayında seçime başvurdu. VW işçileri, UAW'ye katılmak için kamuya açık kampanyalarını başlattıktan iki ay sonra Şubat ayı başlarında çoğunluğa ulaştı.

Önceki örgütlenme çabalarından farklı olarak sendika, uluslararası sendikadaki liderler yerine fabrikadaki işçilerin önderlik ettiği tabandan veya aşağıdan yukarıya bir hareket kullanıyor. Silvia, stratejinin mesajlaşmaya yardımcı olduğunu söyledi.

2019'da Chattanooga fabrikasındaki VW işçileri 833'e 776 oyla sendika temsilini reddetti.

14 aydır VW fabrikasında çalışan montaj işçisi Isaac Meadows, “Şu anda sadece fabrikada bir sese ihtiyacımız var. Şu anda şirketin isteklerine tabiyiz” dedi. “Söz sahibi olmak istediğimiz pek çok konu var ve sendikamızı oluşturmak için bir araya gelmemiz bizi tüm bu konularda pazarlık yapabilecek konuma getiriyor.”

Meadows saatte 27 dolar kazandığını ve en önemli önceliklerinin ücret, sosyal haklar ve ek izinler olduğunu söyledi.

Şirkete göre fabrikadaki VW üretim işçileri saatte 23,40 ila 32,40 dolar arasında kazanıyor ve dört yıllık artışla en yüksek ücretlere ulaşılıyor.


10 Nisan 2024'te Chattanooga, Tennessee'deki IBEW binasında UAW işaretleri ve su şişeleri gösteriliyor.

Kevin Wurm | Washington Post | Getty Images


Bu yıl Detroit otomobil üreticileri için UAW'nin müzakere ettiği ücretler, tahmini yaşam maliyeti ayarlamaları da dahil olmak üzere, üretim işçileri için saatte yaklaşık 25 dolar ile 36 dolar arasında değişiyor. UAW sözleşmelerinin 2028'de sona ermesiyle birlikte, üretim işçileri için en yüksek ücretlerin saat başına 42 doları aşması bekleniyor.

Meadows, “Ford Explorer'ı yapan adam, bizim Volkswagen için ne ifade ettiğimize göre Ford'un iki katı değerinde” dedi. UAW'nin Detroit otomobil üreticileriyle yaptığı görüşmelerin sonucunu “herkesin izlediğini” ekledi.

UAW, yeni ücretleri ve diğer sosyal hakları, örgütlenmemiş otomotiv işçilerinin sendikaya katılması için çağrıda bulunmak amacıyla kullandı.

VW, UAW'nin Detroit otomobil üreticileriyle rekor sözleşmeler imzaladıktan sonra geçen yılın sonlarında gözünü diktiği ABD'deki 13 sendikasız otomobil üreticisinden biri. Kampanya BMW, Honda, Hyundai, Lucid, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan'da yaklaşık 150.000 otomotiv işçisini kapsıyor. RivyaSubaru, Tesla'nınToyota, Volkswagen ve Volvo.

Bu ayın başlarında Mercedes Benz'in Alabama'daki montaj fabrikasındaki fabrika işçileri, UAW'ye katılmak üzere resmi bir seçim için NLRB'ye evraklarını sundu.

Fain geçen ay Mercedes-Benz işçilerine “Kazanmak için yapmanız gereken ilk şey kazanabileceğinize inanmaktır” dedi. “Bu işin daha iyi olabileceği. Hayatının daha iyi olabileceği. Ve bunlar uğruna savaşmaya değer. Bu yüzden ayağa kalkıyoruz. Bugün bu yüzden buradasın. Çünkü içten içe bunun mümkün olduğuna inanıyorsun.”

Fain daha önce, Detroit otomobil üreticileriyle olan 4½ yıllık sözleşmeleri sona erdiğinde Büyük Üç'ün ötesine geçeceğine ve “Büyük Beş veya Büyük Altı”ya genişleyeceğine söz vermişti.