Waymo, 2026'nın sonunda Arizona Plant'ta Robotaxi üretimine çift

kamil şeker

New member
27 Şubat 2025'te Phoenix, Arizona'da görülen bir Waymo kendi kendine giden araç.

Leslie Josephs | CNBC


Alfabeye ait Waymo ve Otomatik Üretim Devi Magna International Şirketler Pazartesi günü yaptığı açıklamada, 2026 yılının sonunda MESA, Arizona'daki yeni tesislerinde robotaxi üretimini ikiye katlamayı planladığını açıkladı.

Alfabe şirketi yaptığı açıklamada, “Waymo Sürücü Entegrasyon tesisi” Phoenix dışında 239.000 metrekarelik bir tesis, 2.000'den fazla Jaguar I-Pace robotaksisini bir araya getireceğini söyledi. Waymo, bu filosuna zaten 1.500 robotaksi içeren mevcut filosuna ekleyecek.

Waymo, tesisin “yılda on binlerce tamamen özerk Waymo aracı inşa edebileceğini” söyledi. Şirket ayrıca, bu yıl bitkide “6. nesil Waymo Sürücüsü” teknolojisini içeren daha gelişmiş Geely Zeekr RT Robotaxis'i inşa etmeyi planladığını söyledi.

Forbes Pazartesi günü bildirdiğine göre, Waymo ve Magna'nın Ekim ayında Mesa fabrikasını açtı.

Alfabeye ait şirket, 2020 yılında Phoenix'te ticari Robotaxi hizmetini başlattı ve şimdi bölgeye yerel üretim evini çağırıyor.

Waymo zaten Austin, San Francisco Körfez Bölgesi, Los Angeles ve Phoenix'teki hizmet alanlarında haftada 250.000 ücretli, sürücüsüz sürüş yapıyor ve şirket Atlanta'ya hizmet etmeye başlamayı planlıyor; Miami; ve Washington, DC, 2026'da pazarlar.

Alfabe CEO'su Sundar Pichai geçen ay Waymo'nun uzun vadeli iş modelini kesinlikle tanımlamadığını ve Waymo'nun kendi kendine sürüş teknolojisi ile donatılmış araçların “kişisel mülkiyeti etrafında gelecekteki seçenekleri” olduğunu söyledi. Bir hafta sonra, Waymo ve Toyota potansiyel olarak kendi kendine sürüş teknolojisini kişisel olarak sahip olunan araçlara getirmek için bir ön ortaklık duyurdular.

Bir waymo yarışmacısı, Tesla Haziran ayında Austin'de şirketin Model Y SUV'larını ve denetimsiz tam kendi kendine sürüş teknolojisini kullanarak bir Robotaxi hizmeti başlatmayı planladığını söyledi.

Tesla CEO'su Elon Musk, Waymo'nun sürücüsüz teknolojiye yaklaşımını eleştirdi ve rakibinin arabalarının şirketinden daha fazla para “maliyetini” çok daha fazla para “olduğunu söyledi.

Waymo sistemleri Tesla araçlarından daha sofistike ve pahalı sensörler kullanır. Waymo araçları, etrafta dolaşmak için kameraların ve sonarın yanında radar ve lidar sensörlerine güveniyor. Tesla'nın sistemleri çoğunlukla kameralara güvenir.

Bununla birlikte, Waymo, Tesla'yı robotaxisi ile pazara yendi ve şimdi 2026'nın sonuna kadar ABD filosunun iki katından fazla duruyor. Tesla, tekerlekte bir insan olmadan herhangi bir zamanda yönlendirmeye veya frenlemeye hazır bir insan olmadan kullanımı güvenli olan araçlar sunmuyor.

CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın