kamil şeker
New member
9 Aralık 2022'de San Francisco, California, ABD'deki bir test yolculuğu sırasında sadece bir waymo binicisi robotaxi görülür.
Paresh Dave | Reuters
Alfabe Perşembe günü, özerk araç birimi olan Waymo'nun ABD'de haftada 250.000'den fazla ücretli robotaxi sürüşü verdiğini bildirdi
CEO Sundar Pichai, Waymo'nun “coğrafyalardaki iş modelleri” açısından seçenekleri olduğunu ve Robotaxi şirketi, araç filolarına eğilimli olan otomobil üreticileri ve operasyonlar ve bakım işletmeleri ile sürüş selamlama uygulaması ile ortaklıklar kurduğunu söyledi.
Alfabe'nin ilk çeyrek kazançları için analistlerle yaptığı çağrıda, “Muhtemelen hepimiz yapamayız,” dedi.
Pichai, Waymo'nun uzun vadeli iş modelini tamamen tanımlamadığını ve Waymo'nun kendi kendine giden teknolojisi ile donatılmış araçların “kişisel mülkiyeti konusunda gelecekteki seçenekleri” olduğunu belirtti. Şirket ayrıca operasyonlarını ölçeklendirme şeklini de araştırıyor.
Waymo Austin'de açılmadan ve Mart ayında San Francisco Körfez Bölgesi'nde genişlemeden önce haftada 250.000 ücretli sürüş Şubat ayında 200.000'den yükseldi.
Alfabenin diğer Bahisler segmentinin bir parçası olan Waymo, San Francisco, Los Angeles, Phoenix ve Austin bölgelerinde ticari, sürücüsüz sürüş selamlama hizmetlerini zaten yürütüyor.
Bu ayın başlarında, Waymo ve ortağı Uber, bu yaz açıldığında Atlanta'daki Robotaxi hizmetini denemek için ilgilenen binicilerin kaydolmalarına izin vermeye başladı.
Kendini süren teknolojinin ilk öncüsü olan Waymo Tesla ve ABD pazarına sayısız etkilenen otonom araç girişimleri.
Tesla, Austin'de piyasaya sürmeyi planladığı sürücüsüz bir sürüş selamlama hizmeti için Haziran ayı sonuna kadar Model Y SUV'larını Robotaxis'e dönüştürebileceğine dair vaat ediyor.
Yaklaşık on yıllık vaatlerden ve kaçırılan son teslim tarihlerinden sonra, Tesla hala her zaman yönlendirmeye veya fren yapmaya hazır bir insan olmadan kullanımı güvenli bir araç sunmuyor.
Musk, Waymo'nun Salı günü şirketinin ilk çeyrek kazanç çağrısında sürücüsüz teknolojiye yaklaşımını eleştirdi. Musk, Waymo otonom araçlarının “çok pahalı” olduğunu ve sadece “düşük hacimde” yapıldığını söyledi. Tesla'nın kısmen otomatik sürüş sistemleri çoğunlukla gezinmek için kameralara güvenirken, Waymo'nun sürücüsüz sistemleri LiDAR teknolojisine, diğer sensörlere ve kameralara güveniyor.
Waymo için rakipler de içerir. Amazon-Zoox, Mobileye, Mayıs hareketliliği ve Wareide ve Baidu's Apollo Go gibi uluslararası otonom araç şirketleri.
KOL SAATİ: Tesla vs. Waymo: Musk Google'ın Robotaxi Stratejisinden şüphe ediyor
Paresh Dave | Reuters
Alfabe Perşembe günü, özerk araç birimi olan Waymo'nun ABD'de haftada 250.000'den fazla ücretli robotaxi sürüşü verdiğini bildirdi
CEO Sundar Pichai, Waymo'nun “coğrafyalardaki iş modelleri” açısından seçenekleri olduğunu ve Robotaxi şirketi, araç filolarına eğilimli olan otomobil üreticileri ve operasyonlar ve bakım işletmeleri ile sürüş selamlama uygulaması ile ortaklıklar kurduğunu söyledi.
Alfabe'nin ilk çeyrek kazançları için analistlerle yaptığı çağrıda, “Muhtemelen hepimiz yapamayız,” dedi.
Pichai, Waymo'nun uzun vadeli iş modelini tamamen tanımlamadığını ve Waymo'nun kendi kendine giden teknolojisi ile donatılmış araçların “kişisel mülkiyeti konusunda gelecekteki seçenekleri” olduğunu belirtti. Şirket ayrıca operasyonlarını ölçeklendirme şeklini de araştırıyor.
Waymo Austin'de açılmadan ve Mart ayında San Francisco Körfez Bölgesi'nde genişlemeden önce haftada 250.000 ücretli sürüş Şubat ayında 200.000'den yükseldi.
Alfabenin diğer Bahisler segmentinin bir parçası olan Waymo, San Francisco, Los Angeles, Phoenix ve Austin bölgelerinde ticari, sürücüsüz sürüş selamlama hizmetlerini zaten yürütüyor.
Bu ayın başlarında, Waymo ve ortağı Uber, bu yaz açıldığında Atlanta'daki Robotaxi hizmetini denemek için ilgilenen binicilerin kaydolmalarına izin vermeye başladı.
Kendini süren teknolojinin ilk öncüsü olan Waymo Tesla ve ABD pazarına sayısız etkilenen otonom araç girişimleri.
Tesla, Austin'de piyasaya sürmeyi planladığı sürücüsüz bir sürüş selamlama hizmeti için Haziran ayı sonuna kadar Model Y SUV'larını Robotaxis'e dönüştürebileceğine dair vaat ediyor.
Yaklaşık on yıllık vaatlerden ve kaçırılan son teslim tarihlerinden sonra, Tesla hala her zaman yönlendirmeye veya fren yapmaya hazır bir insan olmadan kullanımı güvenli bir araç sunmuyor.
Musk, Waymo'nun Salı günü şirketinin ilk çeyrek kazanç çağrısında sürücüsüz teknolojiye yaklaşımını eleştirdi. Musk, Waymo otonom araçlarının “çok pahalı” olduğunu ve sadece “düşük hacimde” yapıldığını söyledi. Tesla'nın kısmen otomatik sürüş sistemleri çoğunlukla gezinmek için kameralara güvenirken, Waymo'nun sürücüsüz sistemleri LiDAR teknolojisine, diğer sensörlere ve kameralara güveniyor.
Waymo için rakipler de içerir. Amazon-Zoox, Mobileye, Mayıs hareketliliği ve Wareide ve Baidu's Apollo Go gibi uluslararası otonom araç şirketleri.
KOL SAATİ: Tesla vs. Waymo: Musk Google'ın Robotaxi Stratejisinden şüphe ediyor