kamil şeker
New member
Bir sürücü ile görülen bir Waymo kendi kendine giden araba, 31 Mart 2025 Cuma günü Washington, DC'deki ABD Capitol dışındaki kırmızı bir ışıkta duruyor.
Bill Clark | CQ-Roll Call, Inc. | Getty Images
Waymo ortak CEO Tekedra Mawakana, CNBC'ye Salı günü yaptığı açıklamada Alfabe-Bir bina hailing Company, son beş ay içinde iki katına çıkarak 10 milyon yolculuğa ulaştı.
Google I/O geliştirici konferansında konuşan Mawakana, “Bunların hepsi ücretli geziler ve Waymo sürücüsünü gerçekten günlük yaşamlarına entegre eden insanları temsil ediyorlar.” Dedi. 10 milyon rakam Austin, Los Angeles, San Francisco ve Phoenix bölgesinde gezintiler içeriyor.
Waymo, Nisan ayında kazanç raporunda, haftada 250.000'den fazla ücretli robotaxi sürüşü sunuyor. Pazartesi günü Waymo, San Jose dahil San Francisco Körfez Bölgesi'nin daha fazla kısmına özerk sürüş selamlama hizmetini genişletmek için onay kazandığını söyledi.
Robotaxi şirketi Alphabet'in “diğer bahisler” biriminin bir parçasıdır. Toplam kategorideki gelir, bir önceki çeyrekte% 9 düşerek bir önceki yıla göre 450 milyon dolara düştü ve faaliyet kaybı bir önceki yıla göre 1.02 milyar dolardan 1.23 milyar dolara çıktı.
Bu rakamlar bir dizi işletmeyi içerse de, Mawakana Waymo'nun henüz karlı olmadığını, ancak şirketin “sürdürülebilir bir iş kurmaya süper odaklandığını” doğruladı.
“Bunun karlı bir iş olabileceğini kanıtlıyoruz” dedi. “Kârlılığın bir yolu var.”
Waymo potansiyel rekabetle karşı karşıya Teslaönümüzdeki ay Austin'de Robotaxi hizmetini başlatacağına söz verdi. Tesla CEO'su Elon Musk Salı günü CNBC'ye planın hala yolda olduğunu ve şirketin yaklaşık 10 araçla başlayacağını ve çıkış olmadan iyi gidiyorsa hızla binlerce kişiye genişleyeceğini söyledi.
Musk, Tesla'nın planlanan Austin lansmanının ardından robotaksisini Los Angeles ve San Francisco'ya getirmeyi hedeflediğini söyledi. Daha önce Tesla'nın robotaxis'e “genelleştirilmiş” yaklaşımının Waymo'dan daha iddialı olduğunu iddia etmişti. Tesla, araçlarında lidar ve radar dahil sofistike sensörler kullanmak yerine öncelikle kamera tabanlı sistemlere ve bilgisayar görüşüne güveniyor.
Mawakana, Waymo'nun “en güvenli yol” olarak gördüğü şeyi aldığını söyledi.
“Muhtemelen yapılabilecek birçok yol var, ama bunu yapan tek kişi biziz” dedi. “Bunu neredeyse beş yıldır günde 24 saat yapıyoruz. Ve bu yüzden bizim için güvenliğe odaklanmak, güvenliğe ve sonra maliyete odaklanmak değil – maliyet ve sonra güvenlik değil.”
KOL SAATİ: Waymo Co-CEO 10 milyon otonom geziyi döndürdü kilometre taşı
Bill Clark | CQ-Roll Call, Inc. | Getty Images
Waymo ortak CEO Tekedra Mawakana, CNBC'ye Salı günü yaptığı açıklamada Alfabe-Bir bina hailing Company, son beş ay içinde iki katına çıkarak 10 milyon yolculuğa ulaştı.
Google I/O geliştirici konferansında konuşan Mawakana, “Bunların hepsi ücretli geziler ve Waymo sürücüsünü gerçekten günlük yaşamlarına entegre eden insanları temsil ediyorlar.” Dedi. 10 milyon rakam Austin, Los Angeles, San Francisco ve Phoenix bölgesinde gezintiler içeriyor.
Waymo, Nisan ayında kazanç raporunda, haftada 250.000'den fazla ücretli robotaxi sürüşü sunuyor. Pazartesi günü Waymo, San Jose dahil San Francisco Körfez Bölgesi'nin daha fazla kısmına özerk sürüş selamlama hizmetini genişletmek için onay kazandığını söyledi.
Robotaxi şirketi Alphabet'in “diğer bahisler” biriminin bir parçasıdır. Toplam kategorideki gelir, bir önceki çeyrekte% 9 düşerek bir önceki yıla göre 450 milyon dolara düştü ve faaliyet kaybı bir önceki yıla göre 1.02 milyar dolardan 1.23 milyar dolara çıktı.
Bu rakamlar bir dizi işletmeyi içerse de, Mawakana Waymo'nun henüz karlı olmadığını, ancak şirketin “sürdürülebilir bir iş kurmaya süper odaklandığını” doğruladı.
“Bunun karlı bir iş olabileceğini kanıtlıyoruz” dedi. “Kârlılığın bir yolu var.”
Waymo potansiyel rekabetle karşı karşıya Teslaönümüzdeki ay Austin'de Robotaxi hizmetini başlatacağına söz verdi. Tesla CEO'su Elon Musk Salı günü CNBC'ye planın hala yolda olduğunu ve şirketin yaklaşık 10 araçla başlayacağını ve çıkış olmadan iyi gidiyorsa hızla binlerce kişiye genişleyeceğini söyledi.
Musk, Tesla'nın planlanan Austin lansmanının ardından robotaksisini Los Angeles ve San Francisco'ya getirmeyi hedeflediğini söyledi. Daha önce Tesla'nın robotaxis'e “genelleştirilmiş” yaklaşımının Waymo'dan daha iddialı olduğunu iddia etmişti. Tesla, araçlarında lidar ve radar dahil sofistike sensörler kullanmak yerine öncelikle kamera tabanlı sistemlere ve bilgisayar görüşüne güveniyor.
Mawakana, Waymo'nun “en güvenli yol” olarak gördüğü şeyi aldığını söyledi.
“Muhtemelen yapılabilecek birçok yol var, ama bunu yapan tek kişi biziz” dedi. “Bunu neredeyse beş yıldır günde 24 saat yapıyoruz. Ve bu yüzden bizim için güvenliğe odaklanmak, güvenliğe ve sonra maliyete odaklanmak değil – maliyet ve sonra güvenlik değil.”
KOL SAATİ: Waymo Co-CEO 10 milyon otonom geziyi döndürdü kilometre taşı