kamil şeker
New member
Waymo'ya özel bir robotaksi, 9 Aralık 2022'de San Francisco'da yapılan bir test sürüşü sırasında görülüyor.
Pareş Dave | Reuters
AlfabeWaymo, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, şirketin uluslararası genişlemeye yönelik ilk adımı olan otonom araçlarını 2025'in başlarında Tokyo'da test etmeye başlayacağını duyurdu.
Waymo henüz Tokyo'da ticari hizmet başlatmayı taahhüt etmedi ancak robotaxi geliştiricisi, Jaguar I-PACE araçlarını Tokyo sokaklarında test etmeye başlamak için Japonya'nın en büyük taksi operatörü Nihon Kotsu ve taksi uygulaması GO ile ortaklık kuracak.
Başlangıçta, Nihon Kotsu sürücüleri, Minato, Shinjuku, Shibuya, Chiyoda, Chūō, Shinagawa ve Kōtō dahil olmak üzere Japon başkentinin önemli bölgelerinin haritasını çıkarmak için Waymo araçlarını manuel olarak kullanacak.
İnsanlı test sürüşlerinden elde edilen veriler şirketin yapay zeka sistemlerinin eğitilmesine yardımcı olacak. Waymo ayrıca robot eksenini Japonya'daki sürüş koşullarını taklit etmek için ABD'de inşa edilen kapalı bir parkurda test edecek.
Waymo, CNBC'ye yaptığı açıklamada, bunun birkaç çeyrek sürecek olan ortaklıkların ilk aşaması olduğunu ve Japonya'da uzun bir süre kalmayı beklediklerini de sözlerine ekledi.
Waymo yaptığı açıklamada, “Yaklaşan Tokyo yolculuğumuz bize yeni ortamı anlamak için yerel ortaklar, hükümet yetkilileri ve topluluk gruplarıyla birlikte çalışma şansı veriyor.” dedi. “Waymo'nun Tokyo sakinlerine nasıl hizmet edebileceğini ve şehrin ulaşım ekosisteminin faydalı bir parçası haline nasıl gelebileceğini öğreneceğiz.”
Şirketler, Nihon Kotsu'nun Waymo'nun Japonya'daki araçlarının yönetimini ve servisini denetleyeceğini söyledi.
Waymo, 2024'te ABD genelinde bir dizi genişleme duyurdu. Bu ayın başlarında şirket, 2025'te Miami'de yeni testler yaptığını duyurdu, sürücüsüz araç dolusu hizmetini Kasım ayında Los Angeles'ta kullanıma sundu ve Eylül ayında Austin'de planlı genişleme planlarını duyurdu. ve Atlanta, Uber ile ortaklaşa çalışıyor.
Japonya'ya taşınma, şirketin soldan akan trafik pazarındaki ilk hamlesi oldu.
Dünya Ekonomik Forumu'nun araştırmasına göre, hem Japon ulusal hükümeti hem de Tokyo Büyükşehir hükümeti, sürücüsüz teknolojiyi ülkenin yaşlanan nüfusu için potansiyel bir nimet olarak görüyor.
Tokyo, güvenli sürücüsüz ulaşım sistemlerinin gelişini hızlandırmayı umarak belirli bölgeleri otonom araçlar için “test bölgeleri” olarak belirledi.
Yerel startup Tier IV ve Tokyo'da teslimat araçlarını ve otobüsleri test eden bir robot şirketi olan ZMP de dahil olmak üzere birçok geliştirici Japonya'da otonom araçlar üzerinde çalışıyor. Kısmen sahibi olduğu Monet Technologies toyotabu yılın başlarında Tokyo'nun Odaiba bölgesinde sürücüsüz taksi hizmetini test etmeyi planladığını duyurdu.
Waymo'nun Japonya genişleme duyurusu bir hafta sonra geliyor Genel Motorlar Cruise robotaksi bölümünü terk ettiğini duyurdu. Cruise'un dış yatırımcılarından biri olan Honda, CNBC'ye, 2026'nın başlarında Japonya'da sürücüsüz araç dolusu hizmeti başlatmayı hedeflediklerini ancak bu planları yeniden değerlendirip gerekirse ayarlamalar yapacağını söyledi.
GM'nin robotaksiden çekilmesinden önce Cruise, Waymo'nun başlıca yerli rakiplerinden biriydi.
KOL SAATİ: GM robotaksi planının fişini çekiyor
Pareş Dave | Reuters
AlfabeWaymo, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, şirketin uluslararası genişlemeye yönelik ilk adımı olan otonom araçlarını 2025'in başlarında Tokyo'da test etmeye başlayacağını duyurdu.
Waymo henüz Tokyo'da ticari hizmet başlatmayı taahhüt etmedi ancak robotaxi geliştiricisi, Jaguar I-PACE araçlarını Tokyo sokaklarında test etmeye başlamak için Japonya'nın en büyük taksi operatörü Nihon Kotsu ve taksi uygulaması GO ile ortaklık kuracak.
Başlangıçta, Nihon Kotsu sürücüleri, Minato, Shinjuku, Shibuya, Chiyoda, Chūō, Shinagawa ve Kōtō dahil olmak üzere Japon başkentinin önemli bölgelerinin haritasını çıkarmak için Waymo araçlarını manuel olarak kullanacak.
İnsanlı test sürüşlerinden elde edilen veriler şirketin yapay zeka sistemlerinin eğitilmesine yardımcı olacak. Waymo ayrıca robot eksenini Japonya'daki sürüş koşullarını taklit etmek için ABD'de inşa edilen kapalı bir parkurda test edecek.
Waymo, CNBC'ye yaptığı açıklamada, bunun birkaç çeyrek sürecek olan ortaklıkların ilk aşaması olduğunu ve Japonya'da uzun bir süre kalmayı beklediklerini de sözlerine ekledi.
Waymo yaptığı açıklamada, “Yaklaşan Tokyo yolculuğumuz bize yeni ortamı anlamak için yerel ortaklar, hükümet yetkilileri ve topluluk gruplarıyla birlikte çalışma şansı veriyor.” dedi. “Waymo'nun Tokyo sakinlerine nasıl hizmet edebileceğini ve şehrin ulaşım ekosisteminin faydalı bir parçası haline nasıl gelebileceğini öğreneceğiz.”
Şirketler, Nihon Kotsu'nun Waymo'nun Japonya'daki araçlarının yönetimini ve servisini denetleyeceğini söyledi.
Waymo, 2024'te ABD genelinde bir dizi genişleme duyurdu. Bu ayın başlarında şirket, 2025'te Miami'de yeni testler yaptığını duyurdu, sürücüsüz araç dolusu hizmetini Kasım ayında Los Angeles'ta kullanıma sundu ve Eylül ayında Austin'de planlı genişleme planlarını duyurdu. ve Atlanta, Uber ile ortaklaşa çalışıyor.
Japonya'ya taşınma, şirketin soldan akan trafik pazarındaki ilk hamlesi oldu.
Dünya Ekonomik Forumu'nun araştırmasına göre, hem Japon ulusal hükümeti hem de Tokyo Büyükşehir hükümeti, sürücüsüz teknolojiyi ülkenin yaşlanan nüfusu için potansiyel bir nimet olarak görüyor.
Tokyo, güvenli sürücüsüz ulaşım sistemlerinin gelişini hızlandırmayı umarak belirli bölgeleri otonom araçlar için “test bölgeleri” olarak belirledi.
Yerel startup Tier IV ve Tokyo'da teslimat araçlarını ve otobüsleri test eden bir robot şirketi olan ZMP de dahil olmak üzere birçok geliştirici Japonya'da otonom araçlar üzerinde çalışıyor. Kısmen sahibi olduğu Monet Technologies toyotabu yılın başlarında Tokyo'nun Odaiba bölgesinde sürücüsüz taksi hizmetini test etmeyi planladığını duyurdu.
Waymo'nun Japonya genişleme duyurusu bir hafta sonra geliyor Genel Motorlar Cruise robotaksi bölümünü terk ettiğini duyurdu. Cruise'un dış yatırımcılarından biri olan Honda, CNBC'ye, 2026'nın başlarında Japonya'da sürücüsüz araç dolusu hizmeti başlatmayı hedeflediklerini ancak bu planları yeniden değerlendirip gerekirse ayarlamalar yapacağını söyledi.
GM'nin robotaksiden çekilmesinden önce Cruise, Waymo'nun başlıca yerli rakiplerinden biriydi.
KOL SAATİ: GM robotaksi planının fişini çekiyor