Waymo, Toyota Ortağı Kişisel Araçlara Kendi Kendini Süren Teknolojiyi Getirin

kamil şeker

New member
Bir sürücü ile görülen bir Waymo kendi kendine giden araba, 31 Mart 2025 Cuma günü Washington, DC'deki ABD Capitol dışındaki kırmızı bir ışıkta duruyor.

Bill Clark | CQ-Roll Call, Inc. | Getty Images


Alfabe-sahip olduğu waymo ve Toyota Salı günü Robotaxi Tech'i kişisel olarak sahip olunan araçlara getirmeyi keşfetmek için bir ön ortaklık duyurdu.

İki şirket, “Şirketler, yeni nesil kişisel olarak sahip olunan araçları geliştirmek için Waymo'nun otonom teknolojisini ve Toyota'nın araç uzmanlığından nasıl yararlanacağını keşfedecek.”

Şirketler, ortaklığı kişisel araçlar için sürücü yardımı ve otonom araç teknolojilerini daha hızlı geliştirmek için kullanmayı hedeflediklerini söyledi. Toyota, satışlara göre dünyanın en büyük otomobil üreticisidir.

Waymo ortak CEO Tekedra Mawakana, stratejik ortaklığın Google'ın sahip olduğu şirketin Toyota'nın “araçlarını sürüş filomuza” dahil eden şirkete de yol açabileceğini söyledi.

Toyota Tie-up, Waymo için en son otomotiv ortaklığıdır.

Kendini süren şirket daha önce Jaguar Land Rover, Stellantis selefi Fiat Chrysler, Daimler Trucks, Mercedes-Benz ebeveyn Daimler, Hyundai Motor ve Çin'in Geely gibi otomobil üreticileriyle çalışmıştı. Birçoğu uzun vadeli bağlantı kuran ortaklıklar, büyük ölçüde otomobil üreticilerinin test için veya Waymo'nun filolarında kullanması için modifiye araçlar üretmesine neden oldu.

Alfabeye ait şirket için bir sözcü, CNBC'ye verdiği demeçte, Toyota ile ortaklık Waymo'nun Waymo One Ride Hailing hizmetinden Hyundai ve Geely araçlarını kullanma planlarını etkilemeyecek.

Waymo şu anda Waymo Austin'de açılmadan ve Mart ayında San Francisco Körfez Bölgesi'nde genişlemeden önce Şubat ayında 200.000'den haftada 250.000 ücretli sürüş sunuyor. Waymo zaten San Francisco, Los Angeles, Phoenix ve Austin bölgelerinde ticari, sürücüsüz sürüş selamlama hizmetlerini yürütüyor.

Alfabe CEO'su Sundar Pichai, geçen hafta ilk çeyrek kazançlarında Waymo'nun uzun vadeli iş modelini tamamen tanımlamadığını ve Waymo'nun kendi kendine sürüş teknolojisi ile donatılmış araçların “kişisel mülkiyeti etrafında gelecekteki seçenekleri” olduğunu belirtti.

Waymo ve Toyota, odağını kişisel olarak sahip oldukları özerk araçlara çeviren tek şirket değil. GM Aralık ayında kruvaziyer robotaxi işini terk ettiğini açıkladığında, şirket bunun yerine kişisel araçlarda kullanım için otonom sistemlerin geliştirilmesine odaklanacağını söyledi.

Toyota daha önce yatırım yaptı ve ortaklık kurdu TeslaElon Musk'un şimdi sürücüsüz teknoloji üzerine Waymo ile rekabet etmeyi hedefleyen otomobil üreticisi. Toyota, Haziran 2017'de EV Makerındaki hissesini sattı.

Tesla, bir zamanlar kendi kendini süren teknolojide öncü olarak görülür, henüz tekerlekte bir insan sürücüsü olmadan kullanımı güvenli olan, herhangi bir zamanda yönlendirmeye veya fren yapmaya hazır otomobil üretmez.

Tesla CEO'su Elon Musk, Waymo'yu robotaxis'in seri üretim için çok pahalı olduğunu iddia eden son kazanç çağrısı konusunda eleştirdi. Musk ayrıca Tesla'nın “Haziran ayında Austin'de tamamen özerk sürüşler satacağına” söz verdi ve şirketin “tam kendi kendine sürüş” veya FSD sistemlerinin yeni bir “denetimsiz” versiyonuna sahip Model Y araçlarını kullandı.

– CNBC muhabiri Michael Wayland bu rapora katkıda bulundu.

KOL SAATİ: Pichai: Google kişisel waymo robotaxis sunabilir