kamil şeker
New member
PEKİN, ÇİN – 11 TEMMUZ: İnsanlar, 11 Temmuz 2024'te Çin'in Pekin kentindeki Pekin Yüksek Seviyeli Otonom Sürüş Gösteri Alanı'nda, SAE Seviye 4 otonom sürüş yeteneğine sahip tamamen sürücüsüz bir servis aracı olan WeRide Robobus'un fotoğraflarını çekiyor. (Fotoğraf: Jia Tianyong/China News Service/VCG via Getty Images)
Çin Haber Servisi | Çin Haber Servisi | Getty Images
Otonom sürüş teknolojisi firması WeRide, yapay zeka patlamasının ulaşımda makine öğreniminin benimsenmesini artırmasıyla küresel büyümesini hızlandırıyor.
“… Lojistik teslimat ve atık taşımacılığı — bu iki alan, iç mekan robotiğinden dış mekan robotiğine ve otonom dış mekanlara doğru ilerliyor. Şu anda AI'nın gelişimi nedeniyle işler nispeten hızlı ilerliyor,” diyor WeRide'da Singapur iş geliştirme direktörü Sebastian Yee.
Şirket, Çin'in birçok şehrinde benzer uygulamaları hayata geçirmesinin ardından Haziran ayında Singapur'da da “Robosweepers” için güvenlik testlerine başladı.
Sürücüsüz izin alındıktan ve belirli bir kilometre kat edildikten sonra bu araçlar, güvenlik sürücüsü olmadan tamamen otonom olarak çalışacak. Bu yapay zeka destekli araçlar, yol süpürme, su püskürtme ve dezenfeksiyon gibi çeşitli sanitasyon görevlerini yerine getirebilecek, ayrıca yol koşullarını tespit edebilecek ve yayalar ile engellerden kaçınabilecek.
WeRide aynı ayda, Singapur'un güneyindeki bir tatil adası olan Resorts World Sentosa'da güvenlik sürücüsü bulunan otonom bir toplu taşıma otobüsü hizmeti de devreye aldı.
2017 yılında Silikon Vadisi'nde kurulan firma, 2019 yılında Çin'in Guangzhou kentinde bir robotaksi hizmeti başlattı ve küresel otomobil üreticilerinden stratejik yatırımlar aldı. Renault–Nissan–Mitsubishi ittifak ve GAC Grubu.
Şirket, bir dizi otonom sürüş teknolojisi geliştiriyor ve test ediyor; bunların en gelişmişi, aracın kendi kendine gidebildiği ancak önlem olarak direksiyonda bir güvenlik sürücüsünün bulunduğu teknolojiler.
“WeRide, [autonomous driving] ABD, Çin, BAE ve Singapur'dan izinler. Bazıları [companies] WeRide'ın Singapur Genel Müdürü Kerry Xu, “Sadece bir veya iki ülkeden izinlerimiz var, oysa bizim dört tane ülkemiz var” dedi.
“Biz sadece bir Çin şirketi değiliz, daha çok uluslararası bir şirketiz. Aslında diğer ülkelere de yayılmaya başladık,” dedi Xu.
WeRide şimdi Japonya ve Avrupa gibi diğer pazarlara da göz dikmiş durumda.
“Avrupa'ya gidiyoruz. İki ay önce, aslında Fransa Açık'a katıldık. Bir araç konuşlandırdık. Yani yavaş yavaş dallanıp budaklanacağız. Ve bunun ilk adım olduğunu düşünüyorum,” dedi Yee.
WeRide, Cuma günü Nasdaq'ta halka arz başvurusunda bulundu ancak toplamayı hedeflediği tutarı açıklamadı. Bu, Didi'nin 2021'deki halka arzından bu yana Çinli bir şirket tarafından yapılan en büyük ABD halka arzı olabilir. Yolculuk çağırma şirketi, Çinli düzenleyicilerin şirketin yöneticilerinden bunu yapmak için bir plan hazırlamalarını istedikleri yönündeki haberlerin ardından daha sonra borsadan çıkarıldı.
Cayman Adaları'nda kurulmuş olan WeRide, Cuma günü SEC'e yaptığı başvuruda, “anakara Çin'de yerleşik olmanın veya operasyonlarımızı ağırlıklı olarak Çin'de yürütmenin beraberinde getirdiği çeşitli yasal ve operasyonel riskler ve belirsizliklerle karşı karşıya kalabileceğimizi” söyledi. WeRide halka arz hakkında yorum yapmayı reddetti.
'Ticari anlam'
Yee, WeRide'ın Güneydoğu Asya ve Orta Doğu'nun merkezleri olan Singapur ve BAE'ye girmeye karar verdiğini ve her iki ülkenin de otonom araç teknolojisine “çok açık” olduğunu söyledi.
“İyi kurulmuş bir hükümete ve ekosisteme ihtiyacımız var” diyen Yee, piyasada belirli bir düzeyde düzenlemenin olması gerektiğini sözlerine ekledi.
Ülkelerin ayrıca “yapay zeka geliştirme konusunda belirli bir anlayış düzeyine” sahip olmaları ve “ticari anlayışa” sahip olmaları gerekiyor.
“Bazı ülkeler bu ticari seviyeye sahip olmayabilir, ancak inşa etmek istedikleri vizyona sahipler. Eğer böyle bir vizyonunuz yoksa, hiçbir anlamı yok.”
Singapur son birkaç yıldır otonom araç denemeleri gerçekleştiriyor; A* STAR'ın otonom aracı, Temmuz 2015'te kamuya açık yol testleri için onaylanan ilk araç oldu. Changi Havalimanı, üretkenliği artırma çabalarının bir parçası olarak bu çeyrekte başlayarak çalışanları kısıtlı alanda taşımak için otonom bir otobüsü denemeyi planlıyor.
AV geliştirme, Japonya ve Singapur gibi yaşlanan nüfusa sahip ülkelerin işgücü kısıtlamalarını aşmalarına yardımcı olabilir. Singapur'un hedeflerinden biri, toplu taşımayı artırmak için AV'leri kullanarak büyüyen ve yaşlanan nüfusun yollardaki baskısını azaltmaktır.
ABD devleri gibi Tesla Ve AlfabeÇinli Waymo, AV sektöründe önemli ilerlemeler kaydederken, Çinli otomobil üreticileri inovasyon ve üretimde öncülük ediyor.
Çin hükümeti, benimsenmeyi artırmaya yönelik son hamlesinde, Haziran ayında dokuz yerli otomobil üreticisinden oluşan ilk gruba onay verdi. Yanımda Ve Nio Belirli kamu yollarında koşullu otonom sürüş teknolojilerinin test edilmesine başlanacak.
Tesla CEO'su Elon Musk, şirketin Tam Otonom Sürüş teknolojisi için bu yıl sonuna kadar Çin'de düzenleyici onay almayı hedefliyor.
Açıklama: Hikaye, Singapur'daki “Robosweepers”ın sürücüsüz izni aldıktan ve belirli bir kilometreyi kat ettikten sonra güvenlik sürücüsü olmadan tamamen otonom olarak çalışacağını yansıtacak şekilde güncellendi.
Çin Haber Servisi | Çin Haber Servisi | Getty Images
Otonom sürüş teknolojisi firması WeRide, yapay zeka patlamasının ulaşımda makine öğreniminin benimsenmesini artırmasıyla küresel büyümesini hızlandırıyor.
“… Lojistik teslimat ve atık taşımacılığı — bu iki alan, iç mekan robotiğinden dış mekan robotiğine ve otonom dış mekanlara doğru ilerliyor. Şu anda AI'nın gelişimi nedeniyle işler nispeten hızlı ilerliyor,” diyor WeRide'da Singapur iş geliştirme direktörü Sebastian Yee.
Şirket, Çin'in birçok şehrinde benzer uygulamaları hayata geçirmesinin ardından Haziran ayında Singapur'da da “Robosweepers” için güvenlik testlerine başladı.
Sürücüsüz izin alındıktan ve belirli bir kilometre kat edildikten sonra bu araçlar, güvenlik sürücüsü olmadan tamamen otonom olarak çalışacak. Bu yapay zeka destekli araçlar, yol süpürme, su püskürtme ve dezenfeksiyon gibi çeşitli sanitasyon görevlerini yerine getirebilecek, ayrıca yol koşullarını tespit edebilecek ve yayalar ile engellerden kaçınabilecek.
WeRide aynı ayda, Singapur'un güneyindeki bir tatil adası olan Resorts World Sentosa'da güvenlik sürücüsü bulunan otonom bir toplu taşıma otobüsü hizmeti de devreye aldı.
2017 yılında Silikon Vadisi'nde kurulan firma, 2019 yılında Çin'in Guangzhou kentinde bir robotaksi hizmeti başlattı ve küresel otomobil üreticilerinden stratejik yatırımlar aldı. Renault–Nissan–Mitsubishi ittifak ve GAC Grubu.
Şirket, bir dizi otonom sürüş teknolojisi geliştiriyor ve test ediyor; bunların en gelişmişi, aracın kendi kendine gidebildiği ancak önlem olarak direksiyonda bir güvenlik sürücüsünün bulunduğu teknolojiler.
“WeRide, [autonomous driving] ABD, Çin, BAE ve Singapur'dan izinler. Bazıları [companies] WeRide'ın Singapur Genel Müdürü Kerry Xu, “Sadece bir veya iki ülkeden izinlerimiz var, oysa bizim dört tane ülkemiz var” dedi.
“Biz sadece bir Çin şirketi değiliz, daha çok uluslararası bir şirketiz. Aslında diğer ülkelere de yayılmaya başladık,” dedi Xu.
WeRide şimdi Japonya ve Avrupa gibi diğer pazarlara da göz dikmiş durumda.
“Avrupa'ya gidiyoruz. İki ay önce, aslında Fransa Açık'a katıldık. Bir araç konuşlandırdık. Yani yavaş yavaş dallanıp budaklanacağız. Ve bunun ilk adım olduğunu düşünüyorum,” dedi Yee.
WeRide, Cuma günü Nasdaq'ta halka arz başvurusunda bulundu ancak toplamayı hedeflediği tutarı açıklamadı. Bu, Didi'nin 2021'deki halka arzından bu yana Çinli bir şirket tarafından yapılan en büyük ABD halka arzı olabilir. Yolculuk çağırma şirketi, Çinli düzenleyicilerin şirketin yöneticilerinden bunu yapmak için bir plan hazırlamalarını istedikleri yönündeki haberlerin ardından daha sonra borsadan çıkarıldı.
Cayman Adaları'nda kurulmuş olan WeRide, Cuma günü SEC'e yaptığı başvuruda, “anakara Çin'de yerleşik olmanın veya operasyonlarımızı ağırlıklı olarak Çin'de yürütmenin beraberinde getirdiği çeşitli yasal ve operasyonel riskler ve belirsizliklerle karşı karşıya kalabileceğimizi” söyledi. WeRide halka arz hakkında yorum yapmayı reddetti.
'Ticari anlam'
Yee, WeRide'ın Güneydoğu Asya ve Orta Doğu'nun merkezleri olan Singapur ve BAE'ye girmeye karar verdiğini ve her iki ülkenin de otonom araç teknolojisine “çok açık” olduğunu söyledi.
“İyi kurulmuş bir hükümete ve ekosisteme ihtiyacımız var” diyen Yee, piyasada belirli bir düzeyde düzenlemenin olması gerektiğini sözlerine ekledi.
Ülkelerin ayrıca “yapay zeka geliştirme konusunda belirli bir anlayış düzeyine” sahip olmaları ve “ticari anlayışa” sahip olmaları gerekiyor.
“Bazı ülkeler bu ticari seviyeye sahip olmayabilir, ancak inşa etmek istedikleri vizyona sahipler. Eğer böyle bir vizyonunuz yoksa, hiçbir anlamı yok.”
Singapur son birkaç yıldır otonom araç denemeleri gerçekleştiriyor; A* STAR'ın otonom aracı, Temmuz 2015'te kamuya açık yol testleri için onaylanan ilk araç oldu. Changi Havalimanı, üretkenliği artırma çabalarının bir parçası olarak bu çeyrekte başlayarak çalışanları kısıtlı alanda taşımak için otonom bir otobüsü denemeyi planlıyor.
AV geliştirme, Japonya ve Singapur gibi yaşlanan nüfusa sahip ülkelerin işgücü kısıtlamalarını aşmalarına yardımcı olabilir. Singapur'un hedeflerinden biri, toplu taşımayı artırmak için AV'leri kullanarak büyüyen ve yaşlanan nüfusun yollardaki baskısını azaltmaktır.
ABD devleri gibi Tesla Ve AlfabeÇinli Waymo, AV sektöründe önemli ilerlemeler kaydederken, Çinli otomobil üreticileri inovasyon ve üretimde öncülük ediyor.
Çin hükümeti, benimsenmeyi artırmaya yönelik son hamlesinde, Haziran ayında dokuz yerli otomobil üreticisinden oluşan ilk gruba onay verdi. Yanımda Ve Nio Belirli kamu yollarında koşullu otonom sürüş teknolojilerinin test edilmesine başlanacak.
Tesla CEO'su Elon Musk, şirketin Tam Otonom Sürüş teknolojisi için bu yıl sonuna kadar Çin'de düzenleyici onay almayı hedefliyor.
Açıklama: Hikaye, Singapur'daki “Robosweepers”ın sürücüsüz izni aldıktan ve belirli bir kilometreyi kat ettikten sonra güvenlik sürücüsü olmadan tamamen otonom olarak çalışacağını yansıtacak şekilde güncellendi.