Xiaomi, Tesla ile doğrudan rekabet halinde Çin EV sahnesine giriyor

kamil şeker

New member
Otomobil endüstrisi BYD'nin hızlı yükselişiyle boğuşurken, Çinli akıllı telefon şirketi Xiaomi pazara girdi ve Tesla'nın altını çizerek küresel bir oyuncu olma sözü verdi. Apple bu yıl elektrikli, sürücüsüz otomobil geliştirmeyi rafa kaldırsa da, Xiaomi'nin kurucusu ve CEO'su Lei Jun, otomobil üretmenin sadece mirasının son projesi olmayacağını, aynı zamanda şirketi ilk beş otomobil üreticisinden biri haline getirecek bir ürün olacağının sözünü verdi. önümüzdeki yirmi yılda dünyada Xiaomi'nin Hong Kong'da listelenen hisseleri, şirketin elektrikli SU7 sedanını Tesla'nın Model 3'ünden yaklaşık 4.000 $ daha ucuz ve benzer teknoloji yetenekleriyle piyasaya sürmesinin ardından geçen hafta iki yılın en yüksek seviyesine yükseldi. Analistlerin ilgisi Son birkaç günde Xiaomi, otomobil ve teknoloji sektörü analistlerinden, daha önce bunu yalnızca bir akıllı telefon oyunu olarak değerlendirenlerin ötesinde daha geniş bir ilgi gördü. Morgan Stanley otomobil analisti Adam Jonas, “Batılı eski otomobil firmaları daha yüksek ölçek, gelişmiş sermaye disiplini ve daha düşük yürütme riskleri elde etmenin yollarını ararken, çekici işbirliği adaylarını temsil edebilecek yetenekli Çin otomobil/teknoloji firmaları listesine Xiaomi'yi de ekleyin” dedi. Perşembe notu. Bu arada Tesla geçen hafta teslimatlarının bir yıl öncesine göre ilk çeyrekte düştüğünü açıkladı. Jonas, bunun Kovid hariç Tesla teslimatlarında 2012'den bu yana ilk düşüş olduğuna dikkat çekti. Kendisi uzun vadede Tesla'yı hâlâ sevse de kendisi ve ekibi Salı günü Xiaomi, Tesla ve küresel EV'ler hakkında bir müşteri web semineri düzenleyecek. “Eğer Xiaomi emsallerinden daha iyi performans göstermeye devam edebilirse [driver assist] Morgan Stanley'in Çin teknoloji donanım analisti Andy Meng Pazartesi günü yazdığı bir notta, “Mobil ve akıllı kabin özellikleriyle birlikte, büyük büyüme potansiyeline sahip bir aksaklık gücü haline gelmesinin muhtemel olduğuna inanıyoruz.” dedi. Meng, bankanın Xiaomi'ye yönelik aşırı ağırlık notunu ve fiyatını yineledi. hedef 17,50 Hong Kong doları (2,24 $). Xiaomi hisseleri geçen haftaki yükseliş sırasında neredeyse bu fiyata ulaştı. Hisse senedi daha sonra bu kazanımların çoğunu geri verdi ve şu anda yıl içinde çok az değişiklik gösterdi. Bu arada Tesla hisseleri yıllık %34 düşüşle Çarşamba günü Xiaomi, SU7 için 100.000'den fazla sipariş aldığını, bunların 40.000'den fazlasının halihazırda kilitlendiğini ve iptal edilemeyeceğini söyledi. Aynı gün, ilk parti araç teslimatlarını kutlayan bir tören düzenledi. -aylık bekleme süreleri Xiaomi'nin çevrimiçi satış platformuna göre çoğu müşteri yaklaşık altı ay veya daha uzun bekleme süreleriyle karşı karşıya.Snow Bull Capital'in Shenzhen merkezli CEO'su Taylor Ogan, tüketicilerin arabayı sürmeyi gerçekten ne kadar sevdiklerini görmek için izlediğini söyledi Xiaomi hisselerini satın almayı taahhüt ediyor. “Hisse senedi fiyatları açısından pek iyi sonuç vereceğini düşünmüyorum [in] Cuma günü verdiği bir röportajda “önümüzdeki iki çeyrekte” dedi. “Bundan sonra bu bir nakit ineği olabilir. Bu, her hevesli Xiaomi ekosistemi kullanıcısının ihtiyaç duyduğu bir şeydir.” Otomobilin piyasaya sürülmesinden aylar önce Xiaomi, HyperOS adı verilen yeni bir işletim sistemini ve tüketicileri evlerine ve arabalarına bağlamaya yönelik bir stratejiyi duyurdu. Şirket, gelirinin çoğunu akıllı telefonlardan elde ediyor, ancak önemli bir pay, birçoğu bir uygulama kullanılarak kontrol edilen bir dizi ev aletinden de geliyor.Son SU7 lansmanı sırasında, Xiaomi CEO'su Lei, bir sürücü eve yaklaştığında, bağlı ışıkların ve cihazların otomatik olarak önceden açılabileceğine dikkat çekti. Ogan, böyle bir ekosistemin “her CEO'nun hayalini kuracağı yerleşik, yinelenen bir gelir modeli” sunduğunu ifade ederek, “Üstelik abonelik sahibi olabilirsiniz.” diye konuştu. SU7'nin başarısız olma ihtimalini düşük gördüğünü ancak Araç beklentileri hayal kırıklığına uğratırsa Xiaomi'nin toparlanmasının zor olacağını söyledi. Xiaomi kendi ekosistemini oluşturmaya çalışsa da şirket aynı zamanda Apple'ın Car Play sistemini ve iPad'lerini de destekliyor. “Nihai sonuca inanıyoruz.” [of Xiaomi’s EV market entry] JPMorgan'dan Çin sermaye araştırması başkanı ve APAC otomobil araştırması başkanı Nick Lai Pazartesi günü bir notta, “Çin'de daha hızlı bir BEV/NEV penetrasyonu olacaktır, dolayısıyla ICE markaları veya ürünleri asıl kaybedenler olacaktır” dedi. içten yanmalı motorlar, akülü elektrikli araçlar ve yeni enerji araçları.Tanınırlık ve nakit Xiaomi'nin avantajları arasında Çin'deki mevcut marka bilinirliği ve şirketin kısa vadeli bir fiyat savaşını atlatmasına yardımcı olabilecek bilançosunda 110 milyar yuan (15,7 milyar dolar) nakit yer alıyor. Lei, Xiaomi'nin şu anda her arabayı zararına ürettiğini söyledi ancak şirketin üretimi artırmak için kendi fabrikasına yatırım yaptığını belirtti. Tesisin henüz tam olarak faaliyete geçip geçmediği belli değil ancak Lei geçen ay fabrikanın üretime geçebileceğini iddia etti. neredeyse tam otomatik bir süreçte her 76 saniyede bir SU7 üretiyor. “Xiaomi ayrıca akıllı üretim uzmanlığıyla desteklenen, önemli süreçler (boyama, damgalama, basınçlı döküm, gövde montajı vb.) için yüksek düzeyde otomatikleştirilmiş üretim hatlarına sahip EV fabrikasını da sergiledi. . JPMorgan teknoloji analisti Gokul Hariharan ayrı bir notta, yüksek derecede otomasyonun, orta ve uzun vadede elektrikli araç kârlılığının iyileşmesini hızlandırmaya yardımcı olması gerektiğine inanıyoruz.” dedi. Bankanın, Xiaomi için 21 Hong Kong fiyat hedefiyle aşırı ağırlıklı bir yatırım tavsiyesi var. Bu, hisse senedinin Cuma günü kapandığı noktanın yaklaşık %35 üzerinde. Bir risk, Çin'in yurtdışındaki rakiplerinin çok altında fiyatlarla elektrikli otomobil üretme yeteneğinin, ticari gerilimlerin artacağına dair uyarılara yol açması. Yalnızca Cuma günü, ABD Hazine Bakanı Janet Yellen, Çin'in kapasite fazlası hakkındaki endişelerini vurguladı. Ülkede üst düzey toplantılar başlatırken Xiaomi yurt dışı otomobil planlarını ima ederken, öncelikle Çin pazarına odaklanma sözü verdi. Şu anda akıllı telefonları küresel olarak satıyor ancak ABD'de satmıyor.