Xpeng yöneticisi, Çinli EV firmasının tarifelere rağmen Avrupa'ya bağlı olduğunu söyledi

kamil şeker

New member
Çinli elektrikli araç üreticisi Xpeng Üst düzey bir şirket yetkilisine göre, Avrupa Birliği'nin tarifelerinden kaynaklanan baskılara rağmen uzun vadede Avrupa'ya bağlılığını sürdürüyor.

Xpeng'in başkan yardımcısı ve eş başkanı Brian Gu, Pazartesi günü Paris Otomobil Fuarı'nda CNBC'den Charlotte Reed'e “Avrupa için planımız çok uzun vadeli” dedi.

AB'nin Çin'den elektrikli araç ithalatına daha yüksek tarifeler uygulama kararına değinen Gu, bunun iş modeli üzerinde “büyük bir baskı” oluşturduğunu söyledi.

Ancak firmanın kıtada “uzun vadeli bir odağı” olduğunu ve “kendimizi rekabetçi kılmak ve hedef almak için mümkün olan her yolu bulmayı” hedeflediğini de sözlerine ekledi.

Gu, Xpeng'in şu anda AB tarifelerinin etkisini değerlendirirken ürün yelpazesi, iş modeli ve fiyatlandırma da dahil olmak üzere iş stratejisinin birçok yönünü gözden geçirdiğini söyledi.

Xpeng'in tarife maliyetlerini müşterilerine aktarmayı planlayıp planlamadığını doğrulamadı.

“Baktığımız, incelediğimiz birçok alan var, [and] optimize etmeye çalışıyoruz” dedi.

Gu, uzun vadede Xpeng'in Avrupa'da “daha yerel” olmayı ve bölgedeki üretim yeteneklerini artırmayı planladığını söyledi.

Gu, CNBC'ye şöyle konuştu: “Yerel üretim kapasitesine sahip olmak, uzun vadeli planı ve uzun vadeli vizyonu olan bir şirketin yapması gereken bir şeydir. Bunun nedeni tarifeler veya kısa vadeli politika değişiklikleri değil.”

Bu ayın başlarında AB, Çin yapımı akülü elektrikli araçların ithalatına yönelik kesin tarifeler kabul etme yönünde oy kullandı. Bu gelişme, son birkaç yıldır Avrupa'da önemli ilerlemeler kaydeden Çin EV endüstrisine büyük bir darbe vurdu.


AB ilk olarak Haziran ayında Çin'in elektrikli araç ithalatına daha yüksek gümrük vergileri uygulayacağını duyurmuştu. O dönemde blok, Çin firmalarının “haksız sübvansiyonlardan büyük ölçüde” yararlandığını ve Avrupa'daki EV üreticileri için “ekonomik zarar tehdidi” oluşturduğunu söylemişti.

Soruşturmayla işbirliğinin kapsamına bağlı olarak bireysel şirketlerin görevleri de açıklandı. Geçici vergiler Temmuz başından itibaren uygulamaya konuldu, ancak ilgili tarafların “geçici tedbirlere ilişkin doğrulanmış yorumları” üzerine Eylül ayında revize edildi.

Tesla'nınÇin yapımı EV'ler için önerilen tarife oranlarına ilişkin endişelerini dile getiren Çin, teklif ettiği tarifenin %20,8'den %7,8'e düştüğünü gördü.

Sektör için daha fazla maliyet


Gu'nun yorumları Çin EV endüstrisindeki bazı emsallerinden daha uysal. Pazartesi günü, Warren Buffett destekli EV firması BYD'nin başkan yardımcısı Stella Li, AB'nin Çin yapımı EV'lere yönelik planlanan tarifelerinin yanlış hesaplamalara dayandığını söyledi. Kararın adil olmadığını da sözlerine ekledi.

Reuters tarafından Paris Otomobil Fuarı'nda bildirilen yorumlarında “Siyasetçiler, otomobil üretimine daha fazla maliyet katan ve otomobil endüstrisinin kafasını karıştıran tarifelerden uzak durmalı” dedi.

Geçen ay Çinli elektrikli araç üreticisi Nio'nun CEO'su ve kurucusu William Li de AB tarifelerini eleştirdi ve bir şirket kazanç açıklamasında vergilerin “makul olmadığını” ve “tüm insanlığın sürdürülebilir kalkınmasına” aykırı olduğunu söyledi.

ABD ayrıca Çin'in elektrikli araç pazarı üzerindeki etkisine ilişkin endişelerini dile getirdi. Mayıs ayında Biden yönetimi ABD'ye Çin yapımı elektrikli araç ithalatına yüzde 100 vergi getirmişti.


Biden yönetiminin Çin'in elektrikli araç endüstrisi hakkında dile getirdiği en önemli endişeler arasında, şirketlerin iç talebi geride bırakan ucuz temiz enerji araçlarını aşırı üretmelerine yardımcı olarak piyasayı etkili bir şekilde çarpıtması yer alıyor.

AB tarifelerine yanıt olarak, AB'ye yönelik Çin Ticaret Odası daha önce bloğun “korumacı ticaret önlemlerini benimsemesi” olarak adlandırdığı şeyle ilgili “derin hayal kırıklığını” dile getirmişti.