kamil şeker
New member
Cumhuriyetçi başkan adayı ve eski ABD Başkanı Donald Trump, Arkansas Valisi Sarah Huckabee Sanders'ın moderatörlüğünde Flint, Michigan, ABD'de 17 Eylül 2024'te düzenlenen kampanya belediye binası toplantısında konuşuyor.
Brian Snyder | Reuters
DETROIT — Çinli ve Alman üreticiler de dahil olmak üzere yabancı otomobil üreticilerinin hisse senedi fiyatları, ABD'nin Başkan seçilen Donald Trump yönetimi altında ithal araçlara yönelik gümrük vergilerini artıracağı endişelerinin ortasında Çarşamba günü keskin bir düşüş yaşadı.
Avrupa'da işlem gören hisseler BMW Ve Mercedes-Benz yüzde 6,5 civarında kayıp yaşadı Porsche yüzde 4,9 düştü volkswagen yüzde 4,3 düştü. ABD'de işlem gören Çinli otomobil üreticilerinin hisseleri Li Oto Ve Nio sırasıyla %3,3 ve %5,3 düşüş gösterdi. Tezgah üstü hisseler BYDABD'de halka açık olmayan ancak bir komisyoncu aracılığıyla satın alınabilen hisseler %4,5 düştü.
Trump defalarca, Avrupalılar da dahil olmak üzere pek çok otomobil üreticisinin üretim merkezleri kurduğu Çin, Avrupa ve Meksika'dan gelen yeni otomobil ve kamyonlar da dahil olmak üzere birçok ürüne yönelik gümrük vergilerini artıracağını söyledi.
Japon otomobil üreticilerinin ABD'de işlem gören hisseleri Toyota Motorlu Ve honda motoru Çarşamba gününü sırasıyla %0,5'ten az yükseliş ve %8 düşüşle kapattı. Her ikisi de günün erken saatlerinde çeyreklik kazançlarında düşüş bildirdi.
Trump, kampanyası sırasında, Meksika'dan ithal edilen araçlara %200'den fazla gümrük vergisi veya vergi uygulanması çağrısı da dahil olmak üzere, tarifelerle ilgili çeşitli açıklamalarda bulundu. Ayrıca, görevdeki ilk döneminde yaptığı gibi, Avrupa araçlarının ithalatını artırmakla tehdit etti.
Hisse senedi grafiği simgesi
Alman otomobil üreticisi hisse senetleri
Honda Genel Müdür Yardımcısı Shinji Aoyama, tarifelerde artış olması durumunda şirketin operasyonlarının maliyetlerinin artacağı konusunda uyardı. Honda'nın Meksika'da yılda yaklaşık 200.000 araç ürettiğini ve bunların yaklaşık 160.000'ini ABD'ye gönderdiğini söyledi.
Şirketin en son mali sonuçlarını tartışırken “Bu büyük bir etki” dedi. “Sadece Honda değil. … Bütün şirketler aynı duruma maruz kalıyor. Kısaca tarifenin yakın zamanda uygulanacağını düşünmüyorum.”
Aoyama daha sonra şunu ekledi: “Belki de ABD tarifelerine tabi olmayan başka bir yerde üretime giderdik.”
Büyük otomobil üreticilerinin çoğunun ABD'de fabrikaları var. Ancak ABD'deki tüketici talebini karşılamak için hala büyük ölçüde Meksika dahil diğer ülkelerden yapılan ithalata güveniyorlar.
Genel Motorlar, Ford Motorlu ve Chrysler'in ebeveyni Stellantis Meksika'da da fabrikaları var. Toyota, Honda da öyle Hyundai-Kia, Mazda, volkswagen ve diğerleri.
Daha önce müzakere edilen Kuzey Amerika Serbest Ticaret anlaşması ve bunun yerini alan Amerika Birleşik Devletleri-Meksika-Kanada Anlaşması veya USMCA uyarınca, otomobil üreticileri giderek artan bir şekilde Meksika'yı, araç üretmek için ABD veya Kanada'ya kıyasla daha ucuz bir yer olarak görmeye başladı.
Trump ve Demokratlar, Trump'ın ilk döneminde müzakere ettiği ticaret anlaşmasının, Çinli üreticiler için potansiyel planları ele alacak şekilde değiştirilmesi gerektiğine inandıklarını söyledi. BYD ABD'ye araç ihraç etmek için Meksika'da otomobil fabrikaları kuracak
“Arabalarını yapacaklarını sanıyorlar [in Mexico] Trump Salı akşamı şunları söyledi: “Onlardan ücret alacağız, size söylüyorum.” şu anda yüzde 200 gümrük vergisi koyuyorum, bu da bunların Amerika Birleşik Devletleri'nde satılamaz olduğu anlamına geliyor.”
Wall Street analistleri, Trump'ın ilk döneminde ABD'ye ithal edilen araçlara yönelik yüzde 25'e varan gümrük vergisi uygulama planlarının gerçekleşmediğini öne sürerek, bu tür tarifelerin abartılı olabileceğini düşünüyor.
“Açık olmak gerekirse, olası bir Trump Yönetiminde agresif yeni tarifeler beklemiyoruz (yani %100+). Ancak yatırımcılar için zorluk, özellikle de USMCA'nın 2026'da yeniden müzakereye hazır olmasıyla birlikte retorik etrafında olacak. Ticaret belirsizliği Auto'ya ağırlık verebilir” Wolfe analisti Emmanuel Rosner Çarşamba günü bir yatırımcı notunda, 2018'den 2020'nin başlarına kadar (ABD-Çin ticaret savaşı ve NAFTA müzakerelerinin en yoğun olduğu dönemde) gördüğümüz gibi, hisse senetleri genel olarak geniş bir yelpazede yer alıyor” dedi.
BofA'dan John Murphy de benzer düşünceleri paylaştı: “İş kesintilerini en aza indirmek için politika değişikliklerinin duyurulardan daha hafif olacağına inanmamıza rağmen ticaret ve tarifelere yönelik daha sert bir yaklaşım bekliyoruz.”
— CNBC'ler Michael Bloom bu rapora katkıda bulunmuştur.
Brian Snyder | Reuters
DETROIT — Çinli ve Alman üreticiler de dahil olmak üzere yabancı otomobil üreticilerinin hisse senedi fiyatları, ABD'nin Başkan seçilen Donald Trump yönetimi altında ithal araçlara yönelik gümrük vergilerini artıracağı endişelerinin ortasında Çarşamba günü keskin bir düşüş yaşadı.
Avrupa'da işlem gören hisseler BMW Ve Mercedes-Benz yüzde 6,5 civarında kayıp yaşadı Porsche yüzde 4,9 düştü volkswagen yüzde 4,3 düştü. ABD'de işlem gören Çinli otomobil üreticilerinin hisseleri Li Oto Ve Nio sırasıyla %3,3 ve %5,3 düşüş gösterdi. Tezgah üstü hisseler BYDABD'de halka açık olmayan ancak bir komisyoncu aracılığıyla satın alınabilen hisseler %4,5 düştü.
Trump defalarca, Avrupalılar da dahil olmak üzere pek çok otomobil üreticisinin üretim merkezleri kurduğu Çin, Avrupa ve Meksika'dan gelen yeni otomobil ve kamyonlar da dahil olmak üzere birçok ürüne yönelik gümrük vergilerini artıracağını söyledi.
Japon otomobil üreticilerinin ABD'de işlem gören hisseleri Toyota Motorlu Ve honda motoru Çarşamba gününü sırasıyla %0,5'ten az yükseliş ve %8 düşüşle kapattı. Her ikisi de günün erken saatlerinde çeyreklik kazançlarında düşüş bildirdi.
Trump, kampanyası sırasında, Meksika'dan ithal edilen araçlara %200'den fazla gümrük vergisi veya vergi uygulanması çağrısı da dahil olmak üzere, tarifelerle ilgili çeşitli açıklamalarda bulundu. Ayrıca, görevdeki ilk döneminde yaptığı gibi, Avrupa araçlarının ithalatını artırmakla tehdit etti.
Hisse senedi grafiği simgesi
Alman otomobil üreticisi hisse senetleri
Honda Genel Müdür Yardımcısı Shinji Aoyama, tarifelerde artış olması durumunda şirketin operasyonlarının maliyetlerinin artacağı konusunda uyardı. Honda'nın Meksika'da yılda yaklaşık 200.000 araç ürettiğini ve bunların yaklaşık 160.000'ini ABD'ye gönderdiğini söyledi.
Şirketin en son mali sonuçlarını tartışırken “Bu büyük bir etki” dedi. “Sadece Honda değil. … Bütün şirketler aynı duruma maruz kalıyor. Kısaca tarifenin yakın zamanda uygulanacağını düşünmüyorum.”
Aoyama daha sonra şunu ekledi: “Belki de ABD tarifelerine tabi olmayan başka bir yerde üretime giderdik.”
Büyük otomobil üreticilerinin çoğunun ABD'de fabrikaları var. Ancak ABD'deki tüketici talebini karşılamak için hala büyük ölçüde Meksika dahil diğer ülkelerden yapılan ithalata güveniyorlar.
Genel Motorlar, Ford Motorlu ve Chrysler'in ebeveyni Stellantis Meksika'da da fabrikaları var. Toyota, Honda da öyle Hyundai-Kia, Mazda, volkswagen ve diğerleri.
Daha önce müzakere edilen Kuzey Amerika Serbest Ticaret anlaşması ve bunun yerini alan Amerika Birleşik Devletleri-Meksika-Kanada Anlaşması veya USMCA uyarınca, otomobil üreticileri giderek artan bir şekilde Meksika'yı, araç üretmek için ABD veya Kanada'ya kıyasla daha ucuz bir yer olarak görmeye başladı.
Trump ve Demokratlar, Trump'ın ilk döneminde müzakere ettiği ticaret anlaşmasının, Çinli üreticiler için potansiyel planları ele alacak şekilde değiştirilmesi gerektiğine inandıklarını söyledi. BYD ABD'ye araç ihraç etmek için Meksika'da otomobil fabrikaları kuracak
“Arabalarını yapacaklarını sanıyorlar [in Mexico] Trump Salı akşamı şunları söyledi: “Onlardan ücret alacağız, size söylüyorum.” şu anda yüzde 200 gümrük vergisi koyuyorum, bu da bunların Amerika Birleşik Devletleri'nde satılamaz olduğu anlamına geliyor.”
Wall Street analistleri, Trump'ın ilk döneminde ABD'ye ithal edilen araçlara yönelik yüzde 25'e varan gümrük vergisi uygulama planlarının gerçekleşmediğini öne sürerek, bu tür tarifelerin abartılı olabileceğini düşünüyor.
“Açık olmak gerekirse, olası bir Trump Yönetiminde agresif yeni tarifeler beklemiyoruz (yani %100+). Ancak yatırımcılar için zorluk, özellikle de USMCA'nın 2026'da yeniden müzakereye hazır olmasıyla birlikte retorik etrafında olacak. Ticaret belirsizliği Auto'ya ağırlık verebilir” Wolfe analisti Emmanuel Rosner Çarşamba günü bir yatırımcı notunda, 2018'den 2020'nin başlarına kadar (ABD-Çin ticaret savaşı ve NAFTA müzakerelerinin en yoğun olduğu dönemde) gördüğümüz gibi, hisse senetleri genel olarak geniş bir yelpazede yer alıyor” dedi.
BofA'dan John Murphy de benzer düşünceleri paylaştı: “İş kesintilerini en aza indirmek için politika değişikliklerinin duyurulardan daha hafif olacağına inanmamıza rağmen ticaret ve tarifelere yönelik daha sert bir yaklaşım bekliyoruz.”
— CNBC'ler Michael Bloom bu rapora katkıda bulunmuştur.