kamil şeker
New member
V2011’den 2022’ye kadar Helgoland’ın partisiz belediye başkanı olan 56 yaşındaki Jörg Singer, her şeyden önce açık deniz rüzgar enerjisi endüstrisi için bir hizmet merkezi kurarak açık deniz adasının modernizasyonuna önemli bir katkı yaptı. Şimdi serbest yönetim danışmanı ve proje geliştiricisi olarak çalışıyor. Siyasi bağlantılarıyla, bir Cuxhaven iş girişiminin “Elbstrominsel” projesini destekliyor. Medem kanalındaki tortudan yıkanan yapay bir ada, Elbe’nin siltlenmesiyle ilgili çıkmaza girmiş tartışmaya hareket getirebilir. Singer, WELT AM SONNTAG’a projenin bölgeye yeni bir enerji endüstrisi için destek sağlayacağını söyledi.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bay Singer, Aşağı Saksonya Ekonomi Bakanı Olaf Lies’i, Hamburg Ekonomi Senatörü Melanie Leonhard’ı ve Schleswig-Holstein Çevre Bakanı Tobias Goldschmidt’i Mayıs ayında Elbe’de bir tekne turuna davet ettiniz – onlara yapay bir ada kavramını açıklamak istiyorsunuz. Elbe halici. Bu, Danimarka’nın Kuzey ve Baltık Denizlerinde planladığı “enerji adaları” ile aynı yöne mi gidiyor?
Jorg Şarkıcı: Konseptimiz bir adım öteye gidiyor. Danimarka’da planlanan yapay enerji adaları, enerji için bir aktarma noktasıdır ve açık denizde yaklaşık 50 metrelik su derinliklerinde yıkanması gerekecektir. Heligoland’daki hidrolik mühendisliği projeleriyle ilgili deneyimlerime dayanarak, bunun ekonomik olarak nasıl işleyeceğini hayal edemiyorum. Orada da katma değer görmüyorum. “Elbstrom Insel Girişimimiz”, Elbe Halici’ndeki Medem kanalında yapay olarak yıkanmış, 20 kilometrekare büyüklüğünde bir adayı hedefliyor. Bu, gelgitte kuruyan bir alandır. Ada, federal hükümetin ve komşu eyaletlerin zaten sürekli olarak Elbe’den çıkarmak zorunda kaldığı taranmış malzemeyle yıkanabilir.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Konsept nereden geldi?
Şarkıcı: Cuxhaven’dan girişimciler ve iş geliştiricileri Lutz Machulez-Hellberg ve Marc Itgen, başlatıcılardır. Helgoland adası hakkındaki bilgilerimi yanımda getiriyorum. Yapay bir Elbe adasının ilk çalışmaları Jade Üniversitesi’nden yüksek lisans öğrencileriyle yapıldı. Birlikte ve gönüllü olarak bu fikri ileriye taşıyoruz.
Heligoland’ın eski belediye başkanı Jörg Singer, adadaki ıstakoz barakalarının önünde
Kaynak: Berthold Fabricius
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Elbe’deki bu yapay ada nasıl çalışacak?
Şarkıcı: Çok işlevli – rüzgar enerjisinden yalnızca “yeşil” hidrojen üretip depolamakla kalmayan, aynı zamanda örneğin gemicilikte kullanılan sentetik yakıtları da üreten rüzgar türbinleri orada inşa edilebilir. Leviathan gibi startup şirketler ise önemli bir kaynak olan çeliği Avrupa’da tutabilmek için yapay zeka ve lazer teknolojisi kullanarak gemileri geri dönüştürmek istiyor. Çünkü bugün bu iş neredeyse tamamen Asya’daki, özellikle de Hindistan, Pakistan veya Malezya’daki tersaneler ve hurdaya çıkarma tesisleri tarafından yürütülüyor. Yapay adada pek çok kullanım düşünülebilir: temel endüstri için “yeşil” moleküller, gemiler için bir dolum istasyonu ve mallar ve mallar için bir aktarma noktası. Her durumda, bu, etrafındaki üç federal eyalet için son derece birleştirici bir proje olacaktır.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bu yapay adanın oluşturulacak olması ne kadar gerçekçi?
Şarkıcı: Sadece Hamburg, son yıllarda limanın taranması ve alüvyondan arındırılması için birkaç yüz milyon avro harcamak zorunda kaldı. Buna, federal hükümetin ve diğer kıyı devletlerinin yalnızca Elbe’yi değil, aynı zamanda Unterweser veya Jade’i de özgür tutmak için yaptığı masraflar da ekleniyor. Uzun bir süredir, ilgili herkes, çökeltiyi kısa süre sonra nehirlere geri dönmeyecek şekilde Kuzey Denizi’nin daha açıklarında biriktirmek için uzun vadeli uygulanabilir bir çözüm arıyor. Yapay bir ada, bu tortunun bir kısmını, muhtemelen en büyük genişleme aşamasında yaklaşık 300 milyon metreküpü kalıcı olarak bağlamak için kullanılabilir. Bu, aynı anda birkaç sorunu çözer.
ayrıca oku
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Kulağa gerçek olamayacak kadar iyi geliyor. 300 milyon metreküp, federal ve eyalet hükümetlerinin her yıl Elbe’den çıkarmak zorunda olduğu tortunun katları olacaktır.
Şarkıcı: Son birkaç on yılda, özellikle Rotterdam, tortuları temizleyerek büyük hidrolik mühendislik projeleri uyguladı, son olarak liman genişleme alanı Maasvlakte 2. 1960’lardan bu yana, Almanya’dan bir dizi şirket Antwerp’in yanı sıra oraya yerleşti. Bu ülkede, kıyıdaki bu kadar büyük projeler konusunda çok fazla tereddüt edildi. On yıllar önce, Hamburg ve Aşağı Saksonya, ilk petrol krizi sırasında Scharhörn projesiyle Cuxhaven açıklarında çok işlevli bir derin su limanını ortaklaşa gerçekleştirebilirdi. Hamburg Limanı muhtemelen bugün yaşadığı sorunların çoğunu bununla yaşamayacaktı.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Böyle bir ada çevre dostu bir şekilde inşa edilebilir mi?
Şarkıcı: Böyle bir projenin politikacılar tarafından destekleneceği ve tanıtılacağı netleşir anlaşılmaz, yoğun çevresel uyumluluk testleri elbette yapılmalıdır ve yapılmalıdır. Bir süre önce Hetlingen’deydim, Wedel yakınlarındaki Hetlinger Schanze’de, 60 yıl önce Elbe’den gelen tarama malzemesiyle yıkanmış bir alanda, bir doğa rezervinin ortasında, Almanya’nın en büyük kanalizasyon arıtma tesislerinden biri var.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Helgoland’daki AquaVentus geliştirme derneğinin kurucu ortağı ve 1. başkanısınız. Dernek, Kuzey Denizi’nde açık deniz rüzgar enerjisi kullanarak “yeşil” hidrojen üretimini teşvik etmek istiyor. Bugün bu konunun neresindesiniz?
Şarkıcı: Denizden yeşil hidrojen konusu artık bir vizyon değil. Bu arada, Kuzey Denizi’ne kıyısı olan birkaç ülke, denizde bir hidrojen boru hattı ağının inşasını şimdiden tartışıyor. Ve Almanya da dahil olmak üzere eyaletler, Kuzey Denizi’nde hidrojen üretimi için özel açık deniz rüzgar çiftliklerinin inşası için somut hedefler de formüle ediyor. Bu yıl, Hamburg’daki Federal Denizcilik ve Hidrografik Ajansı (BSH), kurulacak toplam bir gigawatt – 1000 megavat – hidrojen üretimi için rüzgar türbinleri için ilk alanın reklamını yapacak. Bu, günümüzün en büyük açık deniz rüzgar türbinlerinden yaklaşık 70 tanesinin kurulmasına eşdeğer olacaktır. Çeşitli araştırmalar şu anda Kuzey Denizi’nde ulusötesi, Avrupa hidrojen üretimi için 2050 yılına kadar yaklaşık 100 gigawatt kurulu kapasite potansiyeli görüyor. Avrupa perspektifiyle gerekli boru hattı ağı için kalıp önümüzdeki birkaç hafta içinde atılacak.
ayrıca oku
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: AquaVentus tüm bunlarda nasıl bir rol oynuyor? Bir çeşit düşünce kuruluşu musun?
Şarkıcı: Şu anda 100 üyeli bir destek derneği olarak – şirketler, dernekler, bilimsel enstitüler – her şeyden önce Kuzey Denizi’nden hidrojen konusunda oyuncuları bir araya getiren bir ağız. 2022’de, diğerlerinin yanı sıra IG Metall, Offshore Rüzgar Santrali Operatörleri Federal Birliği ve Alman Hidrojen ve Yakıt Pili Derneği ile birlikte “Hidrojen Sekizlisini” kurduk. Bu inisiyatif daha çok, temelde yeni yollar hakkında, bu durumda denizde hidrojen ekonomisinin uygulanması konusunda tavsiyelerde bulunan bir düşünce kuruluşu gibidir. Ekonomimizi karbondan arındırmak için “yeşil” hidrojene büyük bir ihtiyaç var. Bunu genel sistem içinde ve ayrıca Avrupa açısından düşünmek zorundasınız. Bunu yapmak için aktörleri ve fikirleri bir araya getirmek ve engelleri olabildiğince erken kaldırmak istiyoruz.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Heligoland belediye başkanı olarak iki dönem görev yaptıktan sonra neden istifa ettiniz?
Şarkıcı: Orada on iki yıl boyunca pek çok temel değişikliği başlatabildim ve uygulayabildim – ilk LNG feribotu, uygun fiyatlı konutlar, adada turizmi modernize etmek ve açık deniz rüzgar enerjisi endüstrisinin Helgoland’a yerleşmesini sağlamak. Bu projelerin çoğu benim için bitti ve şimdi yeni bir şey zamanı. Şimdi yine serbest yönetim danışmanı ve proje geliştiricisi olarak çalışıyorum ve birçok fahri görevde de yer alıyorum. Heligoland’da yaşamaya devam edeceğim ve Lange Anna Vakfı’nın başkanı olmak da dahil olmak üzere adaya yakından bağlı kalacağım.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bay Singer, Aşağı Saksonya Ekonomi Bakanı Olaf Lies’i, Hamburg Ekonomi Senatörü Melanie Leonhard’ı ve Schleswig-Holstein Çevre Bakanı Tobias Goldschmidt’i Mayıs ayında Elbe’de bir tekne turuna davet ettiniz – onlara yapay bir ada kavramını açıklamak istiyorsunuz. Elbe halici. Bu, Danimarka’nın Kuzey ve Baltık Denizlerinde planladığı “enerji adaları” ile aynı yöne mi gidiyor?
Jorg Şarkıcı: Konseptimiz bir adım öteye gidiyor. Danimarka’da planlanan yapay enerji adaları, enerji için bir aktarma noktasıdır ve açık denizde yaklaşık 50 metrelik su derinliklerinde yıkanması gerekecektir. Heligoland’daki hidrolik mühendisliği projeleriyle ilgili deneyimlerime dayanarak, bunun ekonomik olarak nasıl işleyeceğini hayal edemiyorum. Orada da katma değer görmüyorum. “Elbstrom Insel Girişimimiz”, Elbe Halici’ndeki Medem kanalında yapay olarak yıkanmış, 20 kilometrekare büyüklüğünde bir adayı hedefliyor. Bu, gelgitte kuruyan bir alandır. Ada, federal hükümetin ve komşu eyaletlerin zaten sürekli olarak Elbe’den çıkarmak zorunda kaldığı taranmış malzemeyle yıkanabilir.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Konsept nereden geldi?
Şarkıcı: Cuxhaven’dan girişimciler ve iş geliştiricileri Lutz Machulez-Hellberg ve Marc Itgen, başlatıcılardır. Helgoland adası hakkındaki bilgilerimi yanımda getiriyorum. Yapay bir Elbe adasının ilk çalışmaları Jade Üniversitesi’nden yüksek lisans öğrencileriyle yapıldı. Birlikte ve gönüllü olarak bu fikri ileriye taşıyoruz.
Heligoland’ın eski belediye başkanı Jörg Singer, adadaki ıstakoz barakalarının önünde
Kaynak: Berthold Fabricius
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Elbe’deki bu yapay ada nasıl çalışacak?
Şarkıcı: Çok işlevli – rüzgar enerjisinden yalnızca “yeşil” hidrojen üretip depolamakla kalmayan, aynı zamanda örneğin gemicilikte kullanılan sentetik yakıtları da üreten rüzgar türbinleri orada inşa edilebilir. Leviathan gibi startup şirketler ise önemli bir kaynak olan çeliği Avrupa’da tutabilmek için yapay zeka ve lazer teknolojisi kullanarak gemileri geri dönüştürmek istiyor. Çünkü bugün bu iş neredeyse tamamen Asya’daki, özellikle de Hindistan, Pakistan veya Malezya’daki tersaneler ve hurdaya çıkarma tesisleri tarafından yürütülüyor. Yapay adada pek çok kullanım düşünülebilir: temel endüstri için “yeşil” moleküller, gemiler için bir dolum istasyonu ve mallar ve mallar için bir aktarma noktası. Her durumda, bu, etrafındaki üç federal eyalet için son derece birleştirici bir proje olacaktır.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bu yapay adanın oluşturulacak olması ne kadar gerçekçi?
Şarkıcı: Sadece Hamburg, son yıllarda limanın taranması ve alüvyondan arındırılması için birkaç yüz milyon avro harcamak zorunda kaldı. Buna, federal hükümetin ve diğer kıyı devletlerinin yalnızca Elbe’yi değil, aynı zamanda Unterweser veya Jade’i de özgür tutmak için yaptığı masraflar da ekleniyor. Uzun bir süredir, ilgili herkes, çökeltiyi kısa süre sonra nehirlere geri dönmeyecek şekilde Kuzey Denizi’nin daha açıklarında biriktirmek için uzun vadeli uygulanabilir bir çözüm arıyor. Yapay bir ada, bu tortunun bir kısmını, muhtemelen en büyük genişleme aşamasında yaklaşık 300 milyon metreküpü kalıcı olarak bağlamak için kullanılabilir. Bu, aynı anda birkaç sorunu çözer.
ayrıca oku
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Kulağa gerçek olamayacak kadar iyi geliyor. 300 milyon metreküp, federal ve eyalet hükümetlerinin her yıl Elbe’den çıkarmak zorunda olduğu tortunun katları olacaktır.
Şarkıcı: Son birkaç on yılda, özellikle Rotterdam, tortuları temizleyerek büyük hidrolik mühendislik projeleri uyguladı, son olarak liman genişleme alanı Maasvlakte 2. 1960’lardan bu yana, Almanya’dan bir dizi şirket Antwerp’in yanı sıra oraya yerleşti. Bu ülkede, kıyıdaki bu kadar büyük projeler konusunda çok fazla tereddüt edildi. On yıllar önce, Hamburg ve Aşağı Saksonya, ilk petrol krizi sırasında Scharhörn projesiyle Cuxhaven açıklarında çok işlevli bir derin su limanını ortaklaşa gerçekleştirebilirdi. Hamburg Limanı muhtemelen bugün yaşadığı sorunların çoğunu bununla yaşamayacaktı.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Böyle bir ada çevre dostu bir şekilde inşa edilebilir mi?
Şarkıcı: Böyle bir projenin politikacılar tarafından destekleneceği ve tanıtılacağı netleşir anlaşılmaz, yoğun çevresel uyumluluk testleri elbette yapılmalıdır ve yapılmalıdır. Bir süre önce Hetlingen’deydim, Wedel yakınlarındaki Hetlinger Schanze’de, 60 yıl önce Elbe’den gelen tarama malzemesiyle yıkanmış bir alanda, bir doğa rezervinin ortasında, Almanya’nın en büyük kanalizasyon arıtma tesislerinden biri var.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Helgoland’daki AquaVentus geliştirme derneğinin kurucu ortağı ve 1. başkanısınız. Dernek, Kuzey Denizi’nde açık deniz rüzgar enerjisi kullanarak “yeşil” hidrojen üretimini teşvik etmek istiyor. Bugün bu konunun neresindesiniz?
Şarkıcı: Denizden yeşil hidrojen konusu artık bir vizyon değil. Bu arada, Kuzey Denizi’ne kıyısı olan birkaç ülke, denizde bir hidrojen boru hattı ağının inşasını şimdiden tartışıyor. Ve Almanya da dahil olmak üzere eyaletler, Kuzey Denizi’nde hidrojen üretimi için özel açık deniz rüzgar çiftliklerinin inşası için somut hedefler de formüle ediyor. Bu yıl, Hamburg’daki Federal Denizcilik ve Hidrografik Ajansı (BSH), kurulacak toplam bir gigawatt – 1000 megavat – hidrojen üretimi için rüzgar türbinleri için ilk alanın reklamını yapacak. Bu, günümüzün en büyük açık deniz rüzgar türbinlerinden yaklaşık 70 tanesinin kurulmasına eşdeğer olacaktır. Çeşitli araştırmalar şu anda Kuzey Denizi’nde ulusötesi, Avrupa hidrojen üretimi için 2050 yılına kadar yaklaşık 100 gigawatt kurulu kapasite potansiyeli görüyor. Avrupa perspektifiyle gerekli boru hattı ağı için kalıp önümüzdeki birkaç hafta içinde atılacak.
ayrıca oku
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: AquaVentus tüm bunlarda nasıl bir rol oynuyor? Bir çeşit düşünce kuruluşu musun?
Şarkıcı: Şu anda 100 üyeli bir destek derneği olarak – şirketler, dernekler, bilimsel enstitüler – her şeyden önce Kuzey Denizi’nden hidrojen konusunda oyuncuları bir araya getiren bir ağız. 2022’de, diğerlerinin yanı sıra IG Metall, Offshore Rüzgar Santrali Operatörleri Federal Birliği ve Alman Hidrojen ve Yakıt Pili Derneği ile birlikte “Hidrojen Sekizlisini” kurduk. Bu inisiyatif daha çok, temelde yeni yollar hakkında, bu durumda denizde hidrojen ekonomisinin uygulanması konusunda tavsiyelerde bulunan bir düşünce kuruluşu gibidir. Ekonomimizi karbondan arındırmak için “yeşil” hidrojene büyük bir ihtiyaç var. Bunu genel sistem içinde ve ayrıca Avrupa açısından düşünmek zorundasınız. Bunu yapmak için aktörleri ve fikirleri bir araya getirmek ve engelleri olabildiğince erken kaldırmak istiyoruz.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Heligoland belediye başkanı olarak iki dönem görev yaptıktan sonra neden istifa ettiniz?
Şarkıcı: Orada on iki yıl boyunca pek çok temel değişikliği başlatabildim ve uygulayabildim – ilk LNG feribotu, uygun fiyatlı konutlar, adada turizmi modernize etmek ve açık deniz rüzgar enerjisi endüstrisinin Helgoland’a yerleşmesini sağlamak. Bu projelerin çoğu benim için bitti ve şimdi yeni bir şey zamanı. Şimdi yine serbest yönetim danışmanı ve proje geliştiricisi olarak çalışıyorum ve birçok fahri görevde de yer alıyorum. Heligoland’da yaşamaya devam edeceğim ve Lange Anna Vakfı’nın başkanı olmak da dahil olmak üzere adaya yakından bağlı kalacağım.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.