kamil şeker
New member
Hamburg Yılın Aile Şirketi
Gelenekten tasarlanan modernlik
18:34 itibariyle| Okuma süresi: 5 dakika
SUND Group’un başındalar (soldan): Martin Klostermann, Karen Queitsch ve Sören Dede
Kaynak: Berthold Fabricius
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Aile şirketi SUND, ambalaj malzemeleri, filmler ve hijyen ürünleri üretiminde liderdir. Tamamen geri dönüştürülmüş malzemeye dayanıyor – Hamburg’un uzak doğusuna taşındıktan kısa bir süre sonra artık özel bir ödül var.
GBaşarılı nesil değişimi, yüksek yenilikçi güç ve sürdürülebilirliğe büyük bağlılık – bunlar Rahlstedt’teki SUND Group’un üç kozu. “2023 Yılının Aile Girişimcisi” yarışmasının jürisi için, Hamburg metropol bölgesinde atık bertarafı ve ev ürünleri endüstrisinde başarılı orta ölçekli şirketler grubunun kazanan olarak seçilmesinin üç ana nedeni de bunlar. CEO Martin Klostermann (59), “Gelenek ve modernite arasındaki başarılı dengeleyici hareketimizle de tanındık” diyor. Ödül, Aile Girişimcileri Derneği ve “Genç Girişimciler” tarafından veriliyor, jürinin kullandığı kriterler çok çeşitli ve girişimciler bu ödüle başvuramıyor. WELT, Pazartesi akşamı Emporio gökdeleninde gerçekleşen ödül töreninin medya partneri ve jüride temsil ediliyor.
ayrıca oku
SUND Grubu, yılın başından beri yeni bir adrese sahip oldu: Victoriaallee 1. Hummelsbüttel’deki Lademannbogen’deki eski genel merkez, hızla büyüyen orta ölçekli şirket için çok küçük hale geldi. Yeni, 34 hektarlık Rahlstedt Victoria Park ticaret merkezinde SUND, zarif bir yönetim binasının yanında 75.000 metrekarelik bir alanda Euro paletler için 40.000 adede kadar alana sahip tam otomatik bir yüksek raflı depo inşa etti. Yatırım tutarı: 70 milyon avro. Köklü şirketin yeni evi, Hamburg’un Schleswig-Holstein ile olan doğu sınırından önceki son caddede bulunuyor. Klostermann, “Gerçekten Hamburg’da kalmak istiyorduk” diye açıklıyor. Ne de olsa şehir, SUND Group’un beşiğiydi.
ayrıca oku
Dijital okulun sınırları
Çocukluğuna bir bakış: 1931’de Hamburglu girişimci Emil Deiss, Freihafen’deki kahve, kakao ve baharat ithalatçıları için jüt çuvallar üretmeye başladı. Kullanımdan sonra torbalar toplandı, temizlendi ve tekrar kullanıldı. Karen Queitsch (56) “Bu, en iyi anlamda döngüsel ekonomiydi” diye gülümsüyor. “Birçok şirket bugün yine böyle bir şey için çabalıyor.” SUND Group’un yönetiminde inovasyon ve sürdürülebilirlikten sorumlu. 1970’lerin başında şablon ve işaretleme cihazları satan girişimci Claus Seif, yaşı nedeniyle emekli olan Emil Deiss’ten Wolfgang Dede ile birlikte şirketi devraldı. İlerleyen yıllarda girişimci ikili ilk kez çöp torbaları ve geri dönüştürülmüş malzemeden yapılmış çantalara sahip oldu. Queitsch: “Sürdürülebilir çözümler her zaman DNA’mızın bir parçası olmuştur.”
ayrıca oku
Bugün şirketin bir sürdürülebilirlik sloganı var: “Tek kullanımlık. İleriyi düşünmek” – yenilikçi araştırmaların ilerletildiği ve yeni ürünlerin geliştirildiği, test edildiği ve pazara hazır hale getirildiği modern laboratuvarlar hakkında. Bir başarı: Köklü orta ölçekli şirkete ait yaklaşık 4.500 ürünün tamamı artık öncelikle endüstriyel ve ticari atıklar ve aynı zamanda özel evlerden gelen geri dönüştürülmüş ham maddelerden oluşuyor. Çöp poşetleriyle birlikte bu oran artık yüzde 95’in üzerine çıktı. Geri dönüşüm malzemesi ve üretim süreci için katkı maddeleri yakında tamamen yenilenmiş malzemeden elde edilecek. Genel Müdür Queitsch şunları vaat ediyor: “2030 yılına kadar tüm ürünlerimizi yüzde 100 geri dönüştürülmüş malzemelerden veya yenilenebilir ham maddelerden yapmak istiyoruz.”
ayrıca oku
Sürdürülebilirlik konusu ayrıca şunları da içeriyor: Alman Sürdürülebilir Bina Konseyi’nden platin sertifikası alan yeni merkez binada karo halılar şişe atıklarından, sandalyeler kenevir veya evsel atıklardan, çatı yeşil ve donatıldı. fotovoltaik elemanlar. Şirket filosu hibrit araçlara geçti, çalışanlar yer altı otoparkında elektrikli arabalarını şarj edebiliyor, iş bisikleti kiralayabiliyor, şirket bahçesinde kendi yatağını oluşturabiliyor ve haftanın iki günü yoldayken çalışabiliyor.
Aile şirketinin yönetim kurulu, “amaç”ın, yani bir şirketin amacının, örneğin personel alımında önemini bilir. Queitsch: “Bugün çalışanlar, bir şirketin neyi temsil ettiğini ve ekonomi, toplum ve çevre arasındaki katma değerli işbirliğine ne ölçüde sürdürülebilir pozitif katkı sağladığını bilmek istiyor.” Konunun özüne inmek için: herkes vasıflı işçi kıtlığı olduğu zamanlarda yetenekleri çekmek isteyenler – şirketler grubu şu anda BT uzmanları arıyor – sosyal ve ekolojik taahhüt gibi kariyer fırsatları ve iyi bir maaştan daha fazlasını sunmalıdır.
ayrıca oku
Ölümcül göçmenlik bürokrasisi
Hamburg’un doğusundaki gizli şampiyon, son yıllarda her beş yılda bir yüzde 40 büyüdü ve son dönemde 150’den fazla çalışanı ile 240 milyon Euro’luk satış rakamına ulaştı. Kendi branşında pazar lideri olan Emil Deiss, bunun yaklaşık yarısına katkıda bulunuyor. Yaklaşık yüzde 40’ı Fipp Trademarks şirketinden geliyor. 1986 yılında Hamburg merkezli şirket tarafından devralınan şirket, gıda perakendecileri, indirimciler, eczane zincirleri ve e-ticaret şirketleri aracılığıyla satılan ev folyoları, elektrikli süpürge poşetleri, tek kullanımlık eldivenler ve diğer ev ürünlerini private label olarak üretiyor. . Kalan satış payı ise 2010 yılında satın alınan hastane, laboratuvar ve endüstriyel ihtiyaçlara yönelik koruyucu ve tek kullanımlık eldiven üreticisi Bingold firması ile şirketlerin e-ticaret işini haritalandıran ve yöneten bilişim şirketi SUND Digital’e gidiyor. Şirketin tek çatı altında toplanmasını açıklayan CEO Klostermann, “Dört ayak üzerindeyken tek ayak üzerinde olduğundan daha güvendesiniz” diyor. Holding dörtlüye lojistik, pazarlama, finans ve muhasebe gibi merkezi hizmetler sağlıyor.
Bugün SUND Grubu – iki kurucunun adını taşıyor Seğer BMyani Dede – hala kurucu ailelerin elinde. 2000 yılında, Martin Klostermann başka bir ortak olarak alındı. Ailelerden Claus Seif’in kızı Karen Queitsch ve ikinci kurucu Wolfgang Dede’nin oğlu Sören Dede (44) yönetim kurulunda temsil ediliyor. Bu yönetim grubu, Emil Deiss şirketinden sorumlu Clemens Eichler ve Fipp işini yöneten Arne Gätje olmak üzere iki harici genel müdür tarafından tamamlanır. Klostermann’ın dediği gibi, aile üyelerinin ve dışarıdan gelen üst düzey kişilerin yönetim seviyesindeki karışım, “iç ve dış bilgileri birleştirmek istediğimiz için” orta ölçekli şirketin başarı reçetesinin bir parçasıdır. “Bu, durmayı önler ve bizi daha ileriye götürür.”
Yeni nesle ve dışarıdan gelen yöneticilere başarılı bir şekilde devredilmesi sayesinde, tamamen sahibi tarafından yönetilen bir işletme, son yıllarda yenilikçi bir aile şirketi haline geldi. Grup şirketlerinde e-ticaret ve dijitalleşme alanlarından sorumlu olan Sören Dede: “Şanslıydık ki, kurucuların halefi olan Karen Queitsch ve ben ile birlikte, içsel motivasyonla kendilerini özdeşleştiren iki adayımız vardı. geleceğin sürdürülebilirlik ve dijitalleşme konularıyla. Böylelikle şirket, geleceğe yönelik bu konuları kendi saflarından doldurabilir ve doldurabilir.” Diğer girişimci ailelere tavsiyesi: “Miras düzenlemesi her zaman bireysel katılımcılara ve bireysel çerçeve koşullarına bağlı yapılmalıdır.”
Gelenekten tasarlanan modernlik
18:34 itibariyle| Okuma süresi: 5 dakika
SUND Group’un başındalar (soldan): Martin Klostermann, Karen Queitsch ve Sören Dede
Kaynak: Berthold Fabricius
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Aile şirketi SUND, ambalaj malzemeleri, filmler ve hijyen ürünleri üretiminde liderdir. Tamamen geri dönüştürülmüş malzemeye dayanıyor – Hamburg’un uzak doğusuna taşındıktan kısa bir süre sonra artık özel bir ödül var.
GBaşarılı nesil değişimi, yüksek yenilikçi güç ve sürdürülebilirliğe büyük bağlılık – bunlar Rahlstedt’teki SUND Group’un üç kozu. “2023 Yılının Aile Girişimcisi” yarışmasının jürisi için, Hamburg metropol bölgesinde atık bertarafı ve ev ürünleri endüstrisinde başarılı orta ölçekli şirketler grubunun kazanan olarak seçilmesinin üç ana nedeni de bunlar. CEO Martin Klostermann (59), “Gelenek ve modernite arasındaki başarılı dengeleyici hareketimizle de tanındık” diyor. Ödül, Aile Girişimcileri Derneği ve “Genç Girişimciler” tarafından veriliyor, jürinin kullandığı kriterler çok çeşitli ve girişimciler bu ödüle başvuramıyor. WELT, Pazartesi akşamı Emporio gökdeleninde gerçekleşen ödül töreninin medya partneri ve jüride temsil ediliyor.
ayrıca oku
SUND Grubu, yılın başından beri yeni bir adrese sahip oldu: Victoriaallee 1. Hummelsbüttel’deki Lademannbogen’deki eski genel merkez, hızla büyüyen orta ölçekli şirket için çok küçük hale geldi. Yeni, 34 hektarlık Rahlstedt Victoria Park ticaret merkezinde SUND, zarif bir yönetim binasının yanında 75.000 metrekarelik bir alanda Euro paletler için 40.000 adede kadar alana sahip tam otomatik bir yüksek raflı depo inşa etti. Yatırım tutarı: 70 milyon avro. Köklü şirketin yeni evi, Hamburg’un Schleswig-Holstein ile olan doğu sınırından önceki son caddede bulunuyor. Klostermann, “Gerçekten Hamburg’da kalmak istiyorduk” diye açıklıyor. Ne de olsa şehir, SUND Group’un beşiğiydi.
ayrıca oku
Dijital okulun sınırları
Çocukluğuna bir bakış: 1931’de Hamburglu girişimci Emil Deiss, Freihafen’deki kahve, kakao ve baharat ithalatçıları için jüt çuvallar üretmeye başladı. Kullanımdan sonra torbalar toplandı, temizlendi ve tekrar kullanıldı. Karen Queitsch (56) “Bu, en iyi anlamda döngüsel ekonomiydi” diye gülümsüyor. “Birçok şirket bugün yine böyle bir şey için çabalıyor.” SUND Group’un yönetiminde inovasyon ve sürdürülebilirlikten sorumlu. 1970’lerin başında şablon ve işaretleme cihazları satan girişimci Claus Seif, yaşı nedeniyle emekli olan Emil Deiss’ten Wolfgang Dede ile birlikte şirketi devraldı. İlerleyen yıllarda girişimci ikili ilk kez çöp torbaları ve geri dönüştürülmüş malzemeden yapılmış çantalara sahip oldu. Queitsch: “Sürdürülebilir çözümler her zaman DNA’mızın bir parçası olmuştur.”
ayrıca oku
Bugün şirketin bir sürdürülebilirlik sloganı var: “Tek kullanımlık. İleriyi düşünmek” – yenilikçi araştırmaların ilerletildiği ve yeni ürünlerin geliştirildiği, test edildiği ve pazara hazır hale getirildiği modern laboratuvarlar hakkında. Bir başarı: Köklü orta ölçekli şirkete ait yaklaşık 4.500 ürünün tamamı artık öncelikle endüstriyel ve ticari atıklar ve aynı zamanda özel evlerden gelen geri dönüştürülmüş ham maddelerden oluşuyor. Çöp poşetleriyle birlikte bu oran artık yüzde 95’in üzerine çıktı. Geri dönüşüm malzemesi ve üretim süreci için katkı maddeleri yakında tamamen yenilenmiş malzemeden elde edilecek. Genel Müdür Queitsch şunları vaat ediyor: “2030 yılına kadar tüm ürünlerimizi yüzde 100 geri dönüştürülmüş malzemelerden veya yenilenebilir ham maddelerden yapmak istiyoruz.”
ayrıca oku
Sürdürülebilirlik konusu ayrıca şunları da içeriyor: Alman Sürdürülebilir Bina Konseyi’nden platin sertifikası alan yeni merkez binada karo halılar şişe atıklarından, sandalyeler kenevir veya evsel atıklardan, çatı yeşil ve donatıldı. fotovoltaik elemanlar. Şirket filosu hibrit araçlara geçti, çalışanlar yer altı otoparkında elektrikli arabalarını şarj edebiliyor, iş bisikleti kiralayabiliyor, şirket bahçesinde kendi yatağını oluşturabiliyor ve haftanın iki günü yoldayken çalışabiliyor.
Aile şirketinin yönetim kurulu, “amaç”ın, yani bir şirketin amacının, örneğin personel alımında önemini bilir. Queitsch: “Bugün çalışanlar, bir şirketin neyi temsil ettiğini ve ekonomi, toplum ve çevre arasındaki katma değerli işbirliğine ne ölçüde sürdürülebilir pozitif katkı sağladığını bilmek istiyor.” Konunun özüne inmek için: herkes vasıflı işçi kıtlığı olduğu zamanlarda yetenekleri çekmek isteyenler – şirketler grubu şu anda BT uzmanları arıyor – sosyal ve ekolojik taahhüt gibi kariyer fırsatları ve iyi bir maaştan daha fazlasını sunmalıdır.
ayrıca oku
Ölümcül göçmenlik bürokrasisi
Hamburg’un doğusundaki gizli şampiyon, son yıllarda her beş yılda bir yüzde 40 büyüdü ve son dönemde 150’den fazla çalışanı ile 240 milyon Euro’luk satış rakamına ulaştı. Kendi branşında pazar lideri olan Emil Deiss, bunun yaklaşık yarısına katkıda bulunuyor. Yaklaşık yüzde 40’ı Fipp Trademarks şirketinden geliyor. 1986 yılında Hamburg merkezli şirket tarafından devralınan şirket, gıda perakendecileri, indirimciler, eczane zincirleri ve e-ticaret şirketleri aracılığıyla satılan ev folyoları, elektrikli süpürge poşetleri, tek kullanımlık eldivenler ve diğer ev ürünlerini private label olarak üretiyor. . Kalan satış payı ise 2010 yılında satın alınan hastane, laboratuvar ve endüstriyel ihtiyaçlara yönelik koruyucu ve tek kullanımlık eldiven üreticisi Bingold firması ile şirketlerin e-ticaret işini haritalandıran ve yöneten bilişim şirketi SUND Digital’e gidiyor. Şirketin tek çatı altında toplanmasını açıklayan CEO Klostermann, “Dört ayak üzerindeyken tek ayak üzerinde olduğundan daha güvendesiniz” diyor. Holding dörtlüye lojistik, pazarlama, finans ve muhasebe gibi merkezi hizmetler sağlıyor.
Bugün SUND Grubu – iki kurucunun adını taşıyor Seğer BMyani Dede – hala kurucu ailelerin elinde. 2000 yılında, Martin Klostermann başka bir ortak olarak alındı. Ailelerden Claus Seif’in kızı Karen Queitsch ve ikinci kurucu Wolfgang Dede’nin oğlu Sören Dede (44) yönetim kurulunda temsil ediliyor. Bu yönetim grubu, Emil Deiss şirketinden sorumlu Clemens Eichler ve Fipp işini yöneten Arne Gätje olmak üzere iki harici genel müdür tarafından tamamlanır. Klostermann’ın dediği gibi, aile üyelerinin ve dışarıdan gelen üst düzey kişilerin yönetim seviyesindeki karışım, “iç ve dış bilgileri birleştirmek istediğimiz için” orta ölçekli şirketin başarı reçetesinin bir parçasıdır. “Bu, durmayı önler ve bizi daha ileriye götürür.”
Yeni nesle ve dışarıdan gelen yöneticilere başarılı bir şekilde devredilmesi sayesinde, tamamen sahibi tarafından yönetilen bir işletme, son yıllarda yenilikçi bir aile şirketi haline geldi. Grup şirketlerinde e-ticaret ve dijitalleşme alanlarından sorumlu olan Sören Dede: “Şanslıydık ki, kurucuların halefi olan Karen Queitsch ve ben ile birlikte, içsel motivasyonla kendilerini özdeşleştiren iki adayımız vardı. geleceğin sürdürülebilirlik ve dijitalleşme konularıyla. Böylelikle şirket, geleceğe yönelik bu konuları kendi saflarından doldurabilir ve doldurabilir.” Diğer girişimci ailelere tavsiyesi: “Miras düzenlemesi her zaman bireysel katılımcılara ve bireysel çerçeve koşullarına bağlı yapılmalıdır.”