kamil şeker
New member
GM Başkanı Mark Reuss, 27 Ocak 2020'de otomobil üreticisinin Michigan'daki Detroit-Hamtramck Assembly fabrikasına yeni tamamen elektrikli kamyonlar ve otonom araçlar için 2,2 milyar dolarlık yatırım yapacağını duyurdu.
Michael Wayland / CNBC
DETROIT – Genel motorlar GM Başkanı Mark Reuss Perşembe günü yaptığı açıklamada, değişen pazar koşulları ve artan yerel rekabet nedeniyle geçen yıl yaklaşık 20 yılın en düşük seviyesine ulaştıktan sonra Çin'deki pazar payını yeniden kazanabileceğine inandığını söyledi.
Uzun süredir GM yöneticisi, yeni tamamen elektrikli ve şarj edilebilir hibrit elektrikli araçların yanı sıra Buick markasının yeniden tasarlanmasının, otomobil üreticisinin bölgedeki operasyonlarını toparlamasına yardımcı olacağını söyledi.
GM'nin ortak girişimleri de dahil olmak üzere Çin'deki pazar payı, 2015 gibi yakın bir tarihte kabaca %15'ten geçen yıl %8,6'ya düştü; 2003'ten bu yana ilk kez %9'un altına düştü. GM'nin operasyonlardan elde ettiği kazanç da %78,5 düşüşle düştü. Mevzuat başvurularına göre 2014'teki zirveden bu yana %.
Reuss ayrıca GM'nin Wuling Motors gibi Çinli ortak girişim ortaklarının rekabet gücüne de övgüde bulundu. GM, Çin'deki operasyonlarını ilk kez 1997'de başlattı.
Reuss, “Buna daha geniş bir jeopolitik bakış açısından istediğiniz şekilde bakabilirsiniz, ancak Çin'deki bizim için, oradaki JV ortaklarımızla uzun yıllardır bu kadar derin bir ortaklık içinde olmak bizim için büyük bir avantaj oldu” dedi. Financial Times Otomobil Zirvesinin Geleceği. “Buick ve Wuling'e karşı avantajımız var ve bu her iki yönde de geçerli.”
GM'nin Çin'deki pazar payındaki düşüşler, hükümet destekli yerli otomobil üreticilerinin milliyetçilikle körüklediği artan rekabetin ve otomotiv endüstrisi ve elektrikli araçlara ilişkin tüketici algılarındaki kuşaksal değişimin bir sonucudur. Şirket, diğer Amerikan merkezli otomobil üreticileriyle birlikte Çin ile ABD arasındaki jeopolitik gerilimleri yönetiyor
GM'nin Buick ve Chevrolet gibi ABD merkezli markalarının Çin satışlarında ortak girişimine göre daha fazla düşüş görüldü. Ortak girişim modelleri, GM'nin geçen yıl Çin'de satılan 2,1 milyon aracının yaklaşık %60'ını oluşturdu.
Piyasadaki düşüşler, son yıllarda düşük performans gösteren başka piyasalara sahip olması nedeniyle GM'nin Çin'den çıkıp çıkmayacağına dair soruları artırdı.
Reuss Perşembe günü yaptığı açıklamada GM'nin “öngörülebilir gelecekte” Çin'de kalmayı planladığını söyledi.
GM CEO'su Mary Barra Şubat ayında yatırımcılara “GM'nin Çin'de doğru kârlılığı ve yatırımcılarımız için doğru getiriyi sağlayacak güçlü bir geleceğe sahip olmasını sağlama konusunda hiçbir şeyin ihtimal dışı olmadığını” söyledi.
GM Salı günü Çin'de bir “liderlik geçişini” duyurdu. Otomobil üreticisi, şu anda GM'nin küresel ticari operasyonlardan sorumlu başkan yardımcısı olan Steve Hill'in, 1 Haziran'dan itibaren GM Çin Başkanı Julian Blissett'in yerini alacağını söyledi.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın
Michael Wayland / CNBC
DETROIT – Genel motorlar GM Başkanı Mark Reuss Perşembe günü yaptığı açıklamada, değişen pazar koşulları ve artan yerel rekabet nedeniyle geçen yıl yaklaşık 20 yılın en düşük seviyesine ulaştıktan sonra Çin'deki pazar payını yeniden kazanabileceğine inandığını söyledi.
Uzun süredir GM yöneticisi, yeni tamamen elektrikli ve şarj edilebilir hibrit elektrikli araçların yanı sıra Buick markasının yeniden tasarlanmasının, otomobil üreticisinin bölgedeki operasyonlarını toparlamasına yardımcı olacağını söyledi.
GM'nin ortak girişimleri de dahil olmak üzere Çin'deki pazar payı, 2015 gibi yakın bir tarihte kabaca %15'ten geçen yıl %8,6'ya düştü; 2003'ten bu yana ilk kez %9'un altına düştü. GM'nin operasyonlardan elde ettiği kazanç da %78,5 düşüşle düştü. Mevzuat başvurularına göre 2014'teki zirveden bu yana %.
Reuss ayrıca GM'nin Wuling Motors gibi Çinli ortak girişim ortaklarının rekabet gücüne de övgüde bulundu. GM, Çin'deki operasyonlarını ilk kez 1997'de başlattı.
Reuss, “Buna daha geniş bir jeopolitik bakış açısından istediğiniz şekilde bakabilirsiniz, ancak Çin'deki bizim için, oradaki JV ortaklarımızla uzun yıllardır bu kadar derin bir ortaklık içinde olmak bizim için büyük bir avantaj oldu” dedi. Financial Times Otomobil Zirvesinin Geleceği. “Buick ve Wuling'e karşı avantajımız var ve bu her iki yönde de geçerli.”
GM'nin Çin'deki pazar payındaki düşüşler, hükümet destekli yerli otomobil üreticilerinin milliyetçilikle körüklediği artan rekabetin ve otomotiv endüstrisi ve elektrikli araçlara ilişkin tüketici algılarındaki kuşaksal değişimin bir sonucudur. Şirket, diğer Amerikan merkezli otomobil üreticileriyle birlikte Çin ile ABD arasındaki jeopolitik gerilimleri yönetiyor
GM'nin Buick ve Chevrolet gibi ABD merkezli markalarının Çin satışlarında ortak girişimine göre daha fazla düşüş görüldü. Ortak girişim modelleri, GM'nin geçen yıl Çin'de satılan 2,1 milyon aracının yaklaşık %60'ını oluşturdu.
Piyasadaki düşüşler, son yıllarda düşük performans gösteren başka piyasalara sahip olması nedeniyle GM'nin Çin'den çıkıp çıkmayacağına dair soruları artırdı.
Reuss Perşembe günü yaptığı açıklamada GM'nin “öngörülebilir gelecekte” Çin'de kalmayı planladığını söyledi.
GM CEO'su Mary Barra Şubat ayında yatırımcılara “GM'nin Çin'de doğru kârlılığı ve yatırımcılarımız için doğru getiriyi sağlayacak güçlü bir geleceğe sahip olmasını sağlama konusunda hiçbir şeyin ihtimal dışı olmadığını” söyledi.
GM Salı günü Çin'de bir “liderlik geçişini” duyurdu. Otomobil üreticisi, şu anda GM'nin küresel ticari operasyonlardan sorumlu başkan yardımcısı olan Steve Hill'in, 1 Haziran'dan itibaren GM Çin Başkanı Julian Blissett'in yerini alacağını söyledi.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın