kamil şeker
New member
Bir Tesla Model X, 23 Mart 2018'de Mountain View, Kaliforniya, ABD'deki ABD Otoyolu 101'e çarptıktan sonra yandı.
S.Engleman | Reuters aracılığıyla
Federal yetkililer ülkede “kritik bir güvenlik açığı” olduğunu söylüyor Tesla'nınOtopilot sistemi en az 467 çarpışmaya katkıda bulundu, 13'ü ölümle sonuçlandı ve “diğer birçokları” da ciddi yaralanmalarla sonuçlandı.
Bulgular, Tesla Otopilot'un kullanıldığı düşünülen 956 kazanın Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi analizinden geliyor. Yaklaşık üç yıldır süren soruşturmanın sonuçları Cuma günü yayınlandı.
NHTSA raporunda Tesla'nın Otopilot tasarımının “öngörülebilir yanlış kullanıma ve önlenebilir kazalara yol açtığı” belirtildi. Sistem “sürücünün dikkatini ve uygun kullanımı yeterince sağlamadı.”
NHTSA'nın başvurusu “zayıf bir sürücü etkileşim sistemine” ve sürücü yola veya sürüş görevine yeterince dikkat etmediğinde bile açık kalan Otomatik pilota işaret ediyordu. Sürücü etkileşim sistemi, sürücülere dikkat etmelerini ve ellerini direksiyonda tutmalarını söyleyen “dırdırlar” veya çanlar gibi çeşitli komutların yanı sıra sürücünün yola bakmadığını algılayabilen kabin içi kameralar da içeriyor.
Ajans ayrıca Tesla'nın Aralık ayındaki geri çağırmanın bir parçası olarak daha önce yayınladığı yazılım güncellemesinin etkinliğine ilişkin yeni bir araştırma başlattığını da söyledi. Bu güncelleme, NHTSA'nın aynı soruşturma kapsamında tespit ettiği Otomatik Pilot kusurlarını düzeltmeyi amaçlıyordu.
Kablosuz bir yazılım güncellemesi yoluyla yapılan gönüllü geri çağırma, ABD'deki 2 milyon Tesla aracını kapsıyordu ve özellikle Otopilot ile donatılmış Tesla'lardaki sürücü izleme sistemlerini iyileştirmesi gerekiyordu.
NHTSA, Cuma günkü raporunda, Autopilot'la bağlantılı daha fazla çökme bildirilmeye devam edildiğinden yazılım güncellemesinin muhtemelen yetersiz olduğunu öne sürdü.
Tesla hakkında daha fazla CNBC raporu
Yakın tarihli bir örnekte, CNBC ve Haberler tarafından elde edilen kayıtlara göre, Washington'un Snohomish İlçesindeki bir Tesla sürücüsü 19 Nisan'da bir motosikletçiye çarpıp onu öldürdü. Sürücü polise, çarpışma anında otomatik pilotu kullandığını söyledi.
NHTSA bulguları, şirketin diğer otomobil şirketlerinden önemli bir farklılaştırıcı olarak tanıttığı Tesla'nın Otopilot teknolojisinin güvenliğini sorgulayan bir dizi düzenleyici ve gözlemci raporunun en yenisidir.
Tesla, web sitesinde, Autopilot'un gelişmiş hız sabitleyici ve otomatik direksiyon teknolojisi aracılığıyla sürücünün “iş yükünü” azaltmak için tasarlandığını söylüyor.
Tesla, Cuma günkü NHTSA raporuna yanıt vermedi ve Tesla'nın basın posta kutusuna, yatırımcı ilişkileri ekibine ve şirketin araç mühendisliği başkan yardımcısı Lars Moravy'ye gönderilen yorum talebine yanıt vermedi.
NHTSA raporunun yayınlanmasının ardından, Sens. Edward J. Markey, D-Mass. ve Richard Blumenthal, D-Conn., federal düzenleyicilere Tesla'nın Otopilot özelliğini “geçtiği yollarla” kısıtlamasını talep etme çağrısında bulunan bir bildiri yayınladılar. için tasarlandı.”
Tesla, Kullanıcı El Kitabı web sitesinde, diğer birçok uyarının yanı sıra sürücüleri “bisikletlilerin veya yayaların bulunabileceği alanlarda” Otomatik Pilotun Otomatik Yönlendirme işlevini çalıştırmamaları konusunda uyarıyor.
Senatörler, “Kurumu, bu araçların hayatları tehlikeye sokmasını önlemek için gerekli tüm tedbirleri almaya çağırıyoruz.” dediler.
Bu ayın başlarında Tesla, Apple mühendisi ve iki çocuk babası olan ve Otopilot özellikleri açıldığında Tesla Model X'in otoyol bariyerine çarpması sonucu hayatını kaybeden Walter Huang'ın ailesinden gelen bir davayı çözüme kavuşturdu. Tesla, anlaşmanın şartlarını kamuoyunun gözü önünde saklamaya çalıştı.
Bu olaylar karşısında Tesla ve CEO Elon Musk, bu hafta şirketin geleceğini otonom sürüşe yatırdıklarının sinyalini verdi.
Musk, Tesla'nın Salı günkü kazanç açıklamasında “Birisi Tesla'nın özerkliği çözeceğine inanmıyorsa, şirkete yatırımcı olmaması gerektiğini düşünüyorum” dedi. “Yapacağız ve yapıyoruz” diye ekledi.
Musk yıllardır müşterilerine ve hissedarlarına Tesla'nın mevcut arabalarını bir yazılım güncellemesiyle sürücüsüz araçlara dönüştürebileceğine dair söz vermişti. Ancak şirket yalnızca sürücü destek sistemleri sunuyor ve bugüne kadar sürücüsüz araç üretmedi.
Ayrıca, şirketin verilerinin üçüncü taraflarca incelenmesine izin vermeden Tesla'nın sürücü destek sistemleri hakkında güvenlik iddialarında bulundu.
Örneğin 2021 yılında Elon Musk bir gönderide şunları iddia etmişti: sosyal medyada“Otomatik pilot devrede olan Tesla artık ortalama araca kıyasla 10 kat daha düşük kaza şansına yaklaşıyor.”
Otomotiv güvenliği araştırmacısı ve Carnegie Mellon Üniversitesi bilgisayar mühendisliği doçenti Philip Koopman, Tesla'nın pazarlamasını ve iddialarını “otomatik yıkama” olarak gördüğünü söyledi. Ayrıca NHTSA'nın raporuna yanıt olarak Tesla'nın, ileriye yönelik olarak ajansın endişelerini ciddiye alacağını umduğunu söyledi.
Koopman, “İnsanlar Tesla'nın Otopilot yeteneklerine duyulan yanlış güven nedeniyle ölüyor. Basit adımlar bile güvenliği artırabilir” dedi. “Tesla, araçta mevcut olan harita verilerine dayanarak Otopilot kullanımını amaçlanan yollarla otomatik olarak sınırlayabilir. Tesla, Otopilot kullanımdayken sürücülerin rutin olarak cep telefonlarına kapılmamaları için izlemeyi geliştirebilir.”
Bu hikayenin bir versiyonu NBCNews.com'da yayınlandı.
S.Engleman | Reuters aracılığıyla
Federal yetkililer ülkede “kritik bir güvenlik açığı” olduğunu söylüyor Tesla'nınOtopilot sistemi en az 467 çarpışmaya katkıda bulundu, 13'ü ölümle sonuçlandı ve “diğer birçokları” da ciddi yaralanmalarla sonuçlandı.
Bulgular, Tesla Otopilot'un kullanıldığı düşünülen 956 kazanın Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi analizinden geliyor. Yaklaşık üç yıldır süren soruşturmanın sonuçları Cuma günü yayınlandı.
NHTSA raporunda Tesla'nın Otopilot tasarımının “öngörülebilir yanlış kullanıma ve önlenebilir kazalara yol açtığı” belirtildi. Sistem “sürücünün dikkatini ve uygun kullanımı yeterince sağlamadı.”
NHTSA'nın başvurusu “zayıf bir sürücü etkileşim sistemine” ve sürücü yola veya sürüş görevine yeterince dikkat etmediğinde bile açık kalan Otomatik pilota işaret ediyordu. Sürücü etkileşim sistemi, sürücülere dikkat etmelerini ve ellerini direksiyonda tutmalarını söyleyen “dırdırlar” veya çanlar gibi çeşitli komutların yanı sıra sürücünün yola bakmadığını algılayabilen kabin içi kameralar da içeriyor.
Ajans ayrıca Tesla'nın Aralık ayındaki geri çağırmanın bir parçası olarak daha önce yayınladığı yazılım güncellemesinin etkinliğine ilişkin yeni bir araştırma başlattığını da söyledi. Bu güncelleme, NHTSA'nın aynı soruşturma kapsamında tespit ettiği Otomatik Pilot kusurlarını düzeltmeyi amaçlıyordu.
Kablosuz bir yazılım güncellemesi yoluyla yapılan gönüllü geri çağırma, ABD'deki 2 milyon Tesla aracını kapsıyordu ve özellikle Otopilot ile donatılmış Tesla'lardaki sürücü izleme sistemlerini iyileştirmesi gerekiyordu.
NHTSA, Cuma günkü raporunda, Autopilot'la bağlantılı daha fazla çökme bildirilmeye devam edildiğinden yazılım güncellemesinin muhtemelen yetersiz olduğunu öne sürdü.
Tesla hakkında daha fazla CNBC raporu
Yakın tarihli bir örnekte, CNBC ve Haberler tarafından elde edilen kayıtlara göre, Washington'un Snohomish İlçesindeki bir Tesla sürücüsü 19 Nisan'da bir motosikletçiye çarpıp onu öldürdü. Sürücü polise, çarpışma anında otomatik pilotu kullandığını söyledi.
NHTSA bulguları, şirketin diğer otomobil şirketlerinden önemli bir farklılaştırıcı olarak tanıttığı Tesla'nın Otopilot teknolojisinin güvenliğini sorgulayan bir dizi düzenleyici ve gözlemci raporunun en yenisidir.
Tesla, web sitesinde, Autopilot'un gelişmiş hız sabitleyici ve otomatik direksiyon teknolojisi aracılığıyla sürücünün “iş yükünü” azaltmak için tasarlandığını söylüyor.
Tesla, Cuma günkü NHTSA raporuna yanıt vermedi ve Tesla'nın basın posta kutusuna, yatırımcı ilişkileri ekibine ve şirketin araç mühendisliği başkan yardımcısı Lars Moravy'ye gönderilen yorum talebine yanıt vermedi.
NHTSA raporunun yayınlanmasının ardından, Sens. Edward J. Markey, D-Mass. ve Richard Blumenthal, D-Conn., federal düzenleyicilere Tesla'nın Otopilot özelliğini “geçtiği yollarla” kısıtlamasını talep etme çağrısında bulunan bir bildiri yayınladılar. için tasarlandı.”
Tesla, Kullanıcı El Kitabı web sitesinde, diğer birçok uyarının yanı sıra sürücüleri “bisikletlilerin veya yayaların bulunabileceği alanlarda” Otomatik Pilotun Otomatik Yönlendirme işlevini çalıştırmamaları konusunda uyarıyor.
Senatörler, “Kurumu, bu araçların hayatları tehlikeye sokmasını önlemek için gerekli tüm tedbirleri almaya çağırıyoruz.” dediler.
Bu ayın başlarında Tesla, Apple mühendisi ve iki çocuk babası olan ve Otopilot özellikleri açıldığında Tesla Model X'in otoyol bariyerine çarpması sonucu hayatını kaybeden Walter Huang'ın ailesinden gelen bir davayı çözüme kavuşturdu. Tesla, anlaşmanın şartlarını kamuoyunun gözü önünde saklamaya çalıştı.
Bu olaylar karşısında Tesla ve CEO Elon Musk, bu hafta şirketin geleceğini otonom sürüşe yatırdıklarının sinyalini verdi.
Musk, Tesla'nın Salı günkü kazanç açıklamasında “Birisi Tesla'nın özerkliği çözeceğine inanmıyorsa, şirkete yatırımcı olmaması gerektiğini düşünüyorum” dedi. “Yapacağız ve yapıyoruz” diye ekledi.
Musk yıllardır müşterilerine ve hissedarlarına Tesla'nın mevcut arabalarını bir yazılım güncellemesiyle sürücüsüz araçlara dönüştürebileceğine dair söz vermişti. Ancak şirket yalnızca sürücü destek sistemleri sunuyor ve bugüne kadar sürücüsüz araç üretmedi.
Ayrıca, şirketin verilerinin üçüncü taraflarca incelenmesine izin vermeden Tesla'nın sürücü destek sistemleri hakkında güvenlik iddialarında bulundu.
Örneğin 2021 yılında Elon Musk bir gönderide şunları iddia etmişti: sosyal medyada“Otomatik pilot devrede olan Tesla artık ortalama araca kıyasla 10 kat daha düşük kaza şansına yaklaşıyor.”
Otomotiv güvenliği araştırmacısı ve Carnegie Mellon Üniversitesi bilgisayar mühendisliği doçenti Philip Koopman, Tesla'nın pazarlamasını ve iddialarını “otomatik yıkama” olarak gördüğünü söyledi. Ayrıca NHTSA'nın raporuna yanıt olarak Tesla'nın, ileriye yönelik olarak ajansın endişelerini ciddiye alacağını umduğunu söyledi.
Koopman, “İnsanlar Tesla'nın Otopilot yeteneklerine duyulan yanlış güven nedeniyle ölüyor. Basit adımlar bile güvenliği artırabilir” dedi. “Tesla, araçta mevcut olan harita verilerine dayanarak Otopilot kullanımını amaçlanan yollarla otomatik olarak sınırlayabilir. Tesla, Otopilot kullanımdayken sürücülerin rutin olarak cep telefonlarına kapılmamaları için izlemeyi geliştirebilir.”
Bu hikayenin bir versiyonu NBCNews.com'da yayınlandı.