ABD araç arzı, tarife korku alımı ortasında düşüyor

kamil şeker

New member
Yepyeni Kia Cars, 26 Mart 2025'te Colma, California'da Serramonte Kia'daki satış alanında sergileniyor.

Justin Sullivan | Getty Images


DETROIT – Otomobil satıcılarına ve endüstri analizine göre, tüketiciler tarifeler nedeniyle potansiyel fiyat artışlarından önce otomobil ve kamyon satın almak için akın ettikçe, ABD'de satılan yeni ve kullanılmış araçların malzemeleri hızla azalıyor.

Cox Automotive'e göre, tahmini bir günlük perakende satış oranı ile hesaplanan günler – tahmini bir günlük perakende satış oranı ile hesaplanan – Mart başında 91 günden bu ay 70 güne düştü. Şirket, halihazırda düşük olan araç günlerinin arzının dört gün ila 39 güne düştüğünü söyledi.

Cox'un baş ekonomisti Jonathan Smoke, Salı günü çevrimiçi bir güncelleme sırasında “Tüketiciler ithalat tarifelerinin önüne geçmeye çalışıyor.” Dedi. “Düşüş [new] Gün 'arzı birkaç yıl içinde gördüğümüz en büyük damlalardan biriydi. “

Cox'a göre, bu, yaklaşık beş gün ila yedi gün arasında normal bir pazarda aylık bir aylık gün arz hareketi ile karşılaştırılıyor.

Duman, yeni araç satışlarının geçen yılın mevsimsel olarak ayarlanmış temposunun% 22 üzerinde olduğunu ve yıllık hacim bazında% 8'den fazla arttığını söyledi. Kullanılmış araç pazarında, Cox'un satışların “keskin bir şekilde” olduğunu tahmin ediyor ve bu yıl 2024'e kıyasla şimdiye kadar% 7'lik bir artışla.

Artan satışlar, birçok analistin kabaca yıl boyunca seviyeye çıkması beklenen otomotiv endüstrisi için iyidir. Ancak, otomobil üreticileri ve bayileri tarifesiz stoklarından sattıktan sonra satışların öğütme durağına gelebileceğinden endişe var.

Otomatik danışmanlık firması telemetri, kısmen daha yüksek maliyetler ve ilişkili fiyat artışları nedeniyle, üretim, parçaların ve diğer faktörlerin daha yüksek maliyetlerin ABD ve Kanada'da yıllık olarak satılan 2 milyon daha az araçla sonuçlanmasını bekliyor.


Analistlere göre, otomobil üreticileri ve tedarikçiler maliyet artışlarının bir kısmını taşıyabilirler, ancak bunları ABD tüketicilerine aktarmaları bekleniyor, bu da daha düşük satışlar olabilir.

Birçok otomobil üreticisi, Başkan Donald Trump'ın ithal araçlar üzerindeki% 25 tarifeleri 3 Nisan'da yürürlüğe girmeden önce ithal otomobil ve kamyon stokları kurdu. Ancak bazıları, Jaguar Land Rover'da olduğu gibi ithalatları değiştirdi, limanlarda araç tuttu veya tamamen durdurdu.

Genel Motorlar Indiana'daki bir kamyonet tesisinde çıktıyı yükseltmek ve önümüzdeki ay Tennessee'deki bir tesiste daha önce duyurulan kesinti süresini iptal etmek de dahil olmak üzere bazı ABD üretimini stratejik olarak artırıyor.

Indiana merkezli Rohrman Automotive Group CEO'su Ryan Rohrman, geçen hafta April'in son yıllara kıyasla gelişmiş envanterlerle birlikte tarife ve korku satın alımının bir karışımını işaret ettiğini söyledi.

Grubunun 22 franchise'ı olan Rohrman, “Şu anda iş aslında oldukça güçlü” dedi. “Mart gerçekten iyiydi ve yavaşlamadı.”

Otomobil üreticileri Ford Motor ve Chrysler ebeveyn Stellantis Müşterilere “çalışan fiyatlandırma” fırsatları sunarak envanter satma fırsatı olarak tarifeleri aldılar.

Missouri'deki bir Ford bayisinin genel müdürü Nick Anderson, tarifelere yanıt olarak fiyatların yakında çıkabileceği benzersiz indirim ve endişenin, fiyat bilincine sahip tüketicilerin showroomuna itilmesine yardımcı olduğunu söyledi. Bu satış için iyidir, ancak mağazanın brüt karlarını olumsuz etkiledi.

“Geçen yıl eşleştirmek veya yenmek için ilerliyoruz” dedi. “Gördüğümüz insanların çoğu kesinlikle daha fazla bilinçli.… Hacmimiz orada ama brüt düştü. Bu sadece farklı bir müşteri türü.”

Anderson bu yıl satış konusunda iyimser olduğunu ancak “birçoğu sadece önümüzdeki 60 ila 90 güne bağlı olacak – tarifelere ne olacak.”

Trump Pazartesi günü “bazı otomobil şirketlerine yardım etmek” istediğini ancak bunun ne gerektirebileceğini ayrıntılı olarak açıklamadığını söyledi.

Stellantis Başkanı John Elkann, otomobil üreticisinin Salı günü yapılan yıllık toplantısında Trump'ın yorumuyla “teşvik edildiğini” söyledi ve Avrupa'daki ithal araçlar ve katı emisyon düzenlemeleri üzerindeki% 25 tarife her iki otomobil piyasasını “riske atıyor.

CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın