Amazon'un Zoox robotaxi ünitesi için 2025 neden çok önemli bir yıl olacak?

kamil şeker

New member
Şirketin Las Vegas'taki büyük ofisinin ve deposunun önünde bir Zoox robotaksi bulunuyor.

Michael Wayland / CNBC


LAS VEGAS — Bu yılın bizim için çok önemli olması bekleniyor Amazon'un otonom araç birimi Zoox, şirket faaliyetlerini büyütmeyi ve robotaksi işini ticarileştirmeyi planlıyor.

Kurucu ortak ve Baş Teknoloji Sorumlusu Jesse Levinson'a göre Zoox, “çok yakında” halka araç sunmaya başlamayı, faaliyet bölgelerini genişletmeyi ve şu anda işlettiği birkaç düzine sürücüsüz araç filosunu “önemli ölçüde” büyütmeyi hedefliyor.

Şirketin robot eksenlerinden birinde Las Vegas'ta 40 dakikalık bir yolculuk sırasında Levinson, “Bu çok iş ama bunun için heyecanlıyız” dedi. “Kaydettiğimiz ilerlemeden oldukça memnunuz.”

Zoox'un planları, bazı yatırımcıların otonom araçlara olan ilgilerini kaybetmesine rağmen geliyor ve eski otomobil üreticileri olarak yalnız değiller. Genel Motorlar, Ford Motorlu Ve volkswagen Son yıllarda sürücüsüz üniteleri dağıttı.

On yıl önce kurulan ve Amazon tarafından 2020'de 1,3 milyar dolara satın alınan Zoox, 2023'ün başından bu yana amaca yönelik tasarlanmış robotaksilerini halka açık yollarda test ediyor. Şu anda direksiyon veya direksiyon gibi manuel kontroller içermeyen araçları test ediyor. üç şehirde pedallar: Las Vegas; San Francisco; ve genel merkezinin bulunduğu Foster City, Kaliforniya.


Şirketin Las Vegas'taki büyük ofisi ve deposunda bir dizi Zoox robotaksisi bulunuyor.

Michael Wayland / CNBC


Las Vegas'ın Zoox'un ilk ticari pazarı olması bekleniyor. Şirket, önümüzdeki aylarda Sin City'de bir “Erken Sürüş Programı” başlatmayı ve bu yılın sonlarında halka açmayı umuyor. Şirket, Zoox'un Kasım 2024'te testlere başladığı San Francisco'nun da onu takip edeceğini söyledi.

Levinson, Zoox'un Miami'ye de genişlemeyi planladığını söyledi; Austin, Teksas; ve diğerleri, ancak şirket bu şehirler için belirli bir zaman dilimi açıklamadı.

Levinson, “Umarım bu on yılın sonunda, ABD'deki büyük şehirlerin çoğundaysanız, bu sizin en sevdiğiniz ulaşım yolu olacaktır” dedi.

Amazon, Zoox'a veya diğer erken aşamadaki işlere yaptığı yatırımları kamuya açıklamıyor ve bu tür yatırımların şirkete ve müşterilerine yardımcı olacak yeni ortaya çıkan, uzun vadeli girişimler olarak görüldüğünü söylüyor.

Robotaksiye binmek


Zoox robotaxi, başından itibaren insan sürücüsü olmayacak şekilde geliştirildiğinden diğerlerinden farklılaşıyor. Bu farklı bir yoldur Alfabe-geleneksel araçları otonom araç yeteneklerine sahip olacak şekilde yenileyen, robotaksi alanında ABD lideri Waymo'yu destekledi.


Zoox'un kurucu ortağı ve Baş Teknoloji sorumlusu Jesse Levinson.

Nezaket resmi


Bazıları Zoox'un robotaksisi gibi araçları “kutu” veya “tost makinesi” olarak tanımladı. Kapılar ortadan açılıyor, koltuk sıraları birbirine bakıyor ve sürücü için yer yok. GM's Cruise'un da Origin adlı böyle bir aracı piyasaya sürme planları vardı, ancak şirket Ekim 2023'te bir yayanın karıştığı bir kazanın ardından sorunlarla karşılaştığı için üretimi iptal etti.

Telemetri Insights'ın otonom uzmanı ve pazar araştırmasından sorumlu başkan yardımcısı Sam Abuelsamid, Zoox hakkında “Aracın kendisi bence oldukça ilginç” dedi. “Bu bir bakıma doğru boyutta bir araç, doğru türde bir form faktörü.”

Güneşli bir sabah Las Vegas Strip'in eteklerinde dolaşırken Zoox otonom aracı iyi bir yol tutuşu sağladı. Olması gerektiği gibi dönüşler yaptı ve iddialı bir şekilde sürdü, ancak agresif bir şekilde değil. Yolculuk sırasında uzun bir araç kuyruğunda kalmayı tercih etmek ve büyük bir römorkun etrafında gezinmemek gibi bazı şüpheli seçimler vardı, ancak genel olarak araç olması gerektiği gibi çalıştı.

Levinson, iddialı sürüşün Amazon destekli şirketin yıllarca süren testler boyunca üzerinde çalıştığı bir şey olduğunu söyledi. Otonom bir araç, birçok insan sürücü gibi yasaları çiğneyemez, ancak aynı zamanda çok dikkatli veya agresif de olamaz çünkü bu, diğer insan sürücülerle kazalara veya olaylara yol açabilir.

İşin geleceği


Zoox'un Las Vegas'taki büyük ofisi ve deposunda araçları test edin ve veri yakalayın.

Michael Wayland / CNBC


Eğer Zoox bu yıl planlandığı gibi büyüyebilir ve ticari faaliyetlere başlayabilirse, robotaksi işinde Waymo'nun ardından tartışmasız ikinci sırada yer alacak.

“Bu yıl ticari açıdan anlamlı bir iş olacağını ima etmek istemiyorum… ancak müşterilerin bundan değer elde edebilmesi ve bunu gerçekten bir yere gitmek için kullanabilmesi açısından yararlı olacak. Bunun için heyecanlıyım” dedi Zoox'tan Levinson. “Güvenlik açısından kritik nitelikten dolayı ölçeklendirme ve kullanıma sunma konusunda oldukça muhafazakar ve istikrarlı bir yaklaşım benimsedik.”

GM'nin Cruise otonom araç birimi, şirket robotaksi filosunu topraklayana ve geçen yılın sonlarında ticari operasyonlarının sona erdiğini açıklayana kadar Waymo ile birlikte lider olarak görülüyordu. Bu, harici soruşturmaların şirketin olayla ilgili düzenleyicileri yanılttığını veya aldattığını tespit ettiği Ekim 2023'teki bir kazanın ardından geldi.

Halka açık yolculuklar sunmak, otonom araçların zorlu ticarileştirilmesinde sadece bir başka adımdır. Waymo, 2017'de Arizona'da halka denetimli yolculuklar sunmaya başladı ve bunu 2019'da denetimsiz sürücüsüz yolculuklar izledi. Yavaş yavaş dört pazarda haftada 150.000'den fazla ücretli yolculuk gerçekleştiren yüzlerce otonom araca kadar genişledi.

Abuelsamid, “Teknoloji açısından bakıldığında Zoox'un doğru yönde ilerlediğini düşünüyorum. Benim biraz daha az ikna olduğum şey ise iş modeli” dedi. “Teknoloji olgunlaşıyor. Hala mükemmel değil ama daha iyiye gidiyor.

“Fakat herkes maliyeti karşılayabilecek ve bu parayı kazanabilecek işletme modelinin ne olduğunu bulmaya çalışıyor” diye devam etti.


Robotaksi endüstrisinin, GM, Waymo, Lyft, Über ve pek çok kişi, teknolojiyi ticarileştirme ve insan sürücüyü araç kullanmaktan uzaklaştırma yönündeki büyük hırslarla pazara girdi.

Şirketler sürücüsüz araçların işe yarayabileceğini kanıtladı ancak beklenenden daha uzun süren geri ödemeler nedeniyle maliyetler başlangıçta tahmin edilenden çok daha yüksek oldu. Pek çok kişinin karayoluyla ilgili sorunların yanı sıra düzenlemeler ve yükümlülüklerle ilgili belirsizliklerle karşı karşıya olduğunu bildirdiğinden bahsetmiyorum bile.

Diğerleri, özellikle de Tesla, robotaksi işlerine yönelik hedeflerini açıkladılar ancak sürücüsüz araçlar veya ticari, sürücüsüz araç çağırma operasyonları geliştirmede başarısız oldular.

Bu arada Waymo genişlemeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıl, robotaksi hizmetlerini 2025'in başlarından itibaren yalnızca Uber uygulaması üzerinden Austin ve Atlanta'ya getirmek için Uber ile genişletilmiş bir ortaklığı duyurdu. Waymo ayrıca 2026'nın başlarında Miami'ye de genişlemeyi planlıyor.

Abuelsamid, “Onlar kesinlikle lider” dedi. “Günümüzde her ölçekte gerçek robotaksi hizmetini yürüten tek kişiler onlar; açık ara en büyükleri.”

CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın