Biden yönetimi tüm yeni otomobil ve kamyonlarda ileri güvenlik teknolojisi gerektirecek

kamil şeker

New member
17 Mayıs 2022'de San Francisco, Kaliforniya'da Union Meydanı'nda yürüyen bir yaya alışveriş çantası taşıyor.

Justin Sullivan | Getty Images


Biden yönetimi, on yılın sonuna kadar tüm yeni otomobil ve kamyonların, otomatik acil frenleme teknolojisini içeren yaya çarpışmasını önleme sistemleriyle gelmesini zorunlu kılmayı planlıyor.

Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg bir röportajda, bu zorunluluğun Kovid 19 sonrası dönemde artan yaya ölümlerini azaltmak için tasarlandığını söyledi.

“Pek çok Amerikalı [are] Buttigieg, “Karayollarımızda hayatlarını kaybediyorlar” dedi. “Bu teknolojiyi ABD filosunda standart hale getirme konusunda gerçekten bir sorumluluğumuz olduğunu düşünüyoruz.”

Yeni standartlar, tüm araçların saatte 62 mil hıza kadar temastan kaçınmasını ve karanlıkta yayaları tespit edebilmesini zorunlu kılacak. Ayrıca bir yaya tespit edildiğinde saatte 45 mil hıza kadar frenleme yapılması gerekecek.

Ulaştırma Bakanlığı, bu kuralın yılda 360 hayat kurtarabileceğini ve 24.000 yaralanmayı önleyebileceğini öngörüyor.

Buttigieg, otomatik acil frenlemenin “çarpışmaları önlediğini ve çarpışmaların insanları öldürdüğünü, bu kadar basit” dedi.

Otomobil üreticilerini temsil eden bir endüstri ticaret grubu olan Otomotiv İnovasyonu İttifakı, yaptığı açıklamada, yeni kuralı görmediğini, dolayısıyla doğrudan yorum yapamayacağını söyledi.

Otomatik acil frenleme gibi teknolojilerin “oyunun kurallarını değiştirdiğini” kanıtladığını ve otomobil üreticilerinin bunları gönüllü olarak yeni araçlara takmayı taahhüt ettiklerini söyledi.

Valiler Karayolu Güvenliği Derneği'ne göre sürücüler 2022'de 7.500'den fazla yayayı öldürdü; bu sayı 1981'den bu yana en yüksek sayıydı; toplam ölümler son on yılda yaklaşık iki katına çıktı.

Kat edilen milyar araç mili başına 2,2 olan yaya ölüm oranı da pandemi öncesi seviyelere göre daha yüksek, ancak 2023'ün ilk yarısında düşmeye başladı.

Araştırmalar, koronavirüs pandemisinden bu yana hız yapma ve diğer riskli sürüş davranışlarının arttığını, toplu taşıma yolcularının ise azaldığını ve bunun da karayolunda ölümlerde artışa neden olduğunu gösterdi.

Ayrıca pandemi, daha güvenli olma eğiliminde olan ve en yeni kaza önleme teknolojilerini içeren yeni araçların satışını da geciktirdi.

Aynı zamanda, daha az güvenli olan SUV'lar da dahil olmak üzere, daha fazla tüketici hafif kamyon satın alıyor.

JD Power anket verilerine göre tüketicilerin önerilen gerekli teknolojiye karşı bir şekilde dirençli olduğu kanıtlandı.

JD Power'ın kullanıcı deneyimi kıyaslaması ve teknolojisinden sorumlu kıdemli direktörü Kathleen Rizk, “Sürücüler, etkinleştirilmesi gerekmediği halde etkinleştirilmesiyle ilgili birçok sorun bildirdi” dedi. Ayrıca çok hassas olduğunu veya kendileriyle aynı şekilde tepki vermediğini de buldular, dedi.

Rizk, modern binek araçlara yapılan teknolojik müdahalelere atıfta bulunarak, “Algı, kontrolü kaybettikleri yönünde” dedi.

Buttigieg, teknolojinin hala mükemmelleştirilmekte olduğunu kabul etti; bu, şartın 2029'un sonuna kadar yürürlüğe girmemesinin bir nedeni.

“Bu teknolojinin iyileştirilmesi için birkaç yıl veriyoruz” dedi ve güvenlik özellikleriyle ilgili bazı örneklerdeki aksaklıkların işe yaramaz olabileceğini ekledi.

“Bu teknolojilerin rafine edildiğinden ve geliştirildiğinden emin olmamız gerekiyor” dedi.

Buttigieg, bu gereksinimin yeni bir aracın maliyetine 82 dolar ekleyeceğini tahmin ettiğini, bunun da kurtarılan hayatlara değecek bir fiyat olduğunu söyledi.

“Bu kadar hayat kurtaran bir teknoloji varsa… [it] sadece bunu karşılayabilenlerin kullanımına açık olacak” dedi. “Hattan çıkan her arabanın bu yeteneğe sahip olduğundan emin olmak istiyoruz.”