kamil şeker
New member
Araçlar 20 Şubat 2023'te Teksas, Austin'deki bir Carvana bayisinde sergileniyor.
Brandon Bell | Getty Images
Detroit – Carvana's İlk çeyrek sonuçları, şirket otomotiv tarifeleri nedeniyle fiyat artışları korkuları nedeniyle beklenenden daha yüksek sektör talebinin yönlendirdiği rekor satışları bildirdiğinden Wall Street'in beklentilerini kolayca doldurdu.
Carvana CEO'su ve kurucu ortağı Ernie Garcia, tarifelerin iş üzerindeki potansiyel etkilerini gevşek bir şekilde ele aldı ve şirketin o zamandan beri seviyelendirilen talep “küçük jirasyonları” yaşadığını söyledi. Levies'in şirketin ele alamayacağı işi üzerinde herhangi bir önemli etkisi olacağı fikrini küçümsedi.
“Orada çok ilginç olduğumuzu sanmıyorum,” dedi Garcia Çarşamba günü şirketin üç aylık çağrısı sırasında fiyatlandırmanın artabileceğini ve kullanılmış otomobil satışları için potansiyel olarak faydalı olabileceğini de sözlerine ekledi.
Yeni ithal araçlar ve birçok parça üzerindeki% 25 tarifeler kullanılmış araç satışlarını doğrudan etkilemese de, yeni araç fiyatlarındaki değişiklikler, üretim ve talep kullanılmış otomobil piyasasını etkiler.
Garcia, CNBC'nin “Squawk Box” ın Perşembe günü yaptığı açıklamada, “Yeni araba fiyatları yükseldiği ölçüde, bence bu genellikle kullanılmış araba fiyatlarını da çekecek, ancak daha az. Bence bu muhtemelen bir ikame kullanmaya itecek, ki bu olumlu olacağını bekliyoruz.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Bence bunun toplamı belirsiz – bunun nasıl arttığı ve bizim için net bir pozitif veya olumsuz.”
Cox Automotiv, Çarşamba günü erken saatlerde bildirdiğine göre, kullanılmış araç fiyatlandırması için yakından izlenen bir barometre geçen ay Ekim 2023'ten bu yana en yüksek seviyeye yükseldi.
Şirket, LSEG tarafından derlenen ortalama tahminlerle karşılaştırıldığında, ilk çeyrekte böyle performans gösterdi:
Şirket, net gelirinin kabaca 158 milyon dolardan yararlandığını, Carvana Partnerinin adi hisse senetlerini elde etmek için varantlarının gerçeğe uygun değerindeki olumlu değişikliklerle ilişkili olduğunu söyledi. Kök Otomatik sigorta.
4.23 milyar dolarlık gelir, 3.06 milyar dolardan yıllık% 38 arttı.
Stok Grafik simgesi
Carvana vs diğer otomatik perakendeci hisseleri
Genellikle ayrıntılı yıllık hedefler sağlamayan Carvana, Çarşamba günü de uzun vadeli hedeflerini ve üç aylık rehberliğini güncelledi.
İkinci çeyrek rehberliği, “satılan ve düzeltilmiş FAVÖK'de her iki perakende biriminde sıralı bir artış” içerirken, yeni “yönetim hedefi”, beş ila 10 yıl içinde% 13,5'lik bir FAVÖK marjında yılda 3 milyon perakende birimi satmaktır.
Garcia, “Önümüzdeki yol için inanılmaz derecede iyi konumlandırıldık ve daha güçlü finansal performansa, çok daha büyük ölçeklere ve daha da iyi müşteri deneyimlerine çok açık bir görünürlüğe sahibiz.” Dedi.
Garcia, yatırımcılara hedefin “çok heyecan verici ve çok ulaşılabilir” olduğunu, şirketin “makul marj aralıkları içinde marjda büyümeye” öncelik vereceğini belirtti.
Şirketin büyümeye dönüşü, Carvana'nın 2021-2022 yılları arasında koronavirüs pandemi sırasında büyüme ve yanlış yönetilen stoklara odaklandığı için iflasa yakın olduğu endişelerinden birkaç yıl sonra geliyor.
O zamandan beri, şirket, şirketin hisseleri de dahil olmak üzere, bu yıl yaklaşık% 27'lik% 27 oranında artmak için maliyetleri düşürmek ve verimliliği artırmak için yıllarca süren bir yeniden yapılanmadan faydalanmıştır.
Brandon Bell | Getty Images
Detroit – Carvana's İlk çeyrek sonuçları, şirket otomotiv tarifeleri nedeniyle fiyat artışları korkuları nedeniyle beklenenden daha yüksek sektör talebinin yönlendirdiği rekor satışları bildirdiğinden Wall Street'in beklentilerini kolayca doldurdu.
Carvana CEO'su ve kurucu ortağı Ernie Garcia, tarifelerin iş üzerindeki potansiyel etkilerini gevşek bir şekilde ele aldı ve şirketin o zamandan beri seviyelendirilen talep “küçük jirasyonları” yaşadığını söyledi. Levies'in şirketin ele alamayacağı işi üzerinde herhangi bir önemli etkisi olacağı fikrini küçümsedi.
“Orada çok ilginç olduğumuzu sanmıyorum,” dedi Garcia Çarşamba günü şirketin üç aylık çağrısı sırasında fiyatlandırmanın artabileceğini ve kullanılmış otomobil satışları için potansiyel olarak faydalı olabileceğini de sözlerine ekledi.
Yeni ithal araçlar ve birçok parça üzerindeki% 25 tarifeler kullanılmış araç satışlarını doğrudan etkilemese de, yeni araç fiyatlarındaki değişiklikler, üretim ve talep kullanılmış otomobil piyasasını etkiler.
Garcia, CNBC'nin “Squawk Box” ın Perşembe günü yaptığı açıklamada, “Yeni araba fiyatları yükseldiği ölçüde, bence bu genellikle kullanılmış araba fiyatlarını da çekecek, ancak daha az. Bence bu muhtemelen bir ikame kullanmaya itecek, ki bu olumlu olacağını bekliyoruz.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Bence bunun toplamı belirsiz – bunun nasıl arttığı ve bizim için net bir pozitif veya olumsuz.”
Cox Automotiv, Çarşamba günü erken saatlerde bildirdiğine göre, kullanılmış araç fiyatlandırması için yakından izlenen bir barometre geçen ay Ekim 2023'ten bu yana en yüksek seviyeye yükseldi.
Şirket, LSEG tarafından derlenen ortalama tahminlerle karşılaştırıldığında, ilk çeyrekte böyle performans gösterdi:
- Hisse başına kazanç: 1.51 $ ve 67 sent bekleniyor
- Hasılat: 4.23 milyar dolar ve 3.98 milyar dolar beklenen
Şirket, net gelirinin kabaca 158 milyon dolardan yararlandığını, Carvana Partnerinin adi hisse senetlerini elde etmek için varantlarının gerçeğe uygun değerindeki olumlu değişikliklerle ilişkili olduğunu söyledi. Kök Otomatik sigorta.
4.23 milyar dolarlık gelir, 3.06 milyar dolardan yıllık% 38 arttı.
Stok Grafik simgesi
Carvana vs diğer otomatik perakendeci hisseleri
Genellikle ayrıntılı yıllık hedefler sağlamayan Carvana, Çarşamba günü de uzun vadeli hedeflerini ve üç aylık rehberliğini güncelledi.
İkinci çeyrek rehberliği, “satılan ve düzeltilmiş FAVÖK'de her iki perakende biriminde sıralı bir artış” içerirken, yeni “yönetim hedefi”, beş ila 10 yıl içinde% 13,5'lik bir FAVÖK marjında yılda 3 milyon perakende birimi satmaktır.
Garcia, “Önümüzdeki yol için inanılmaz derecede iyi konumlandırıldık ve daha güçlü finansal performansa, çok daha büyük ölçeklere ve daha da iyi müşteri deneyimlerine çok açık bir görünürlüğe sahibiz.” Dedi.
Garcia, yatırımcılara hedefin “çok heyecan verici ve çok ulaşılabilir” olduğunu, şirketin “makul marj aralıkları içinde marjda büyümeye” öncelik vereceğini belirtti.
Şirketin büyümeye dönüşü, Carvana'nın 2021-2022 yılları arasında koronavirüs pandemi sırasında büyüme ve yanlış yönetilen stoklara odaklandığı için iflasa yakın olduğu endişelerinden birkaç yıl sonra geliyor.
O zamandan beri, şirket, şirketin hisseleri de dahil olmak üzere, bu yıl yaklaşık% 27'lik% 27 oranında artmak için maliyetleri düşürmek ve verimliliği artırmak için yıllarca süren bir yeniden yapılanmadan faydalanmıştır.