Çin Nio hisseleri, EV teslimatlarının Nisan ayında iki katından fazla artmasıyla %20 arttı

kamil şeker

New member
Nio'nun ET5'i, 25 Mayıs 2023'te Çin'in Wuhan kentinde düzenlenen Orta Çin Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sergileniyor.

Getty Görselleri | Getty Images Haberleri | Getty Images


Çinli elektrikli araç üreticisinin hisseleri Nio Inc. Araç teslimatlarının Nisan ayında iki katından fazla artmasının ardından Perşembe günü %20 arttı.

Şirketin Hong Kong'da listelenen hisseleri yüzde 23'e kadar artışla 44,20 Hong Kong dolarına yükseldi ve altı haftadan fazla bir sürenin en yüksek seviyesine ulaştı. Nio hisseleri aynı zamanda daha geniş bir yükselişe de yardımcı oldu Hang Seng endeksiöğlen işlemleriyle %2 arttı.

Nio, Nisan ayında yıllık %134,6 artışla 15.620 araç teslim ettiğini söyledi.

Şirket Çarşamba günü yaptığı açıklamada, “Teslimatlar 8.817 premium akıllı elektrikli SUV ve 6.803 premium akıllı elektrikli sedandan oluşuyordu.” dedi.

Nio, bu yıl şu ana kadar 45.673 araç teslim etti; bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre %21,2 artış gösterdi.

Çinli EV üreticisi, EV ekosisteminin altyapı tarafında avantaj elde etmek amacıyla pil takas ortaklıklarını da genişletiyor. Bunun gibi çabalar tüketicilerin sürüş mesafesi konusundaki endişelerini gidermeyi amaçlıyor.


Li Auto, Xpeng ve dahil olmak üzere diğer Çinli EV üreticileri BYD ayrıca Çarşamba günü Nisan ayı teslimatlarını bildirirken, Li Auto önceki aya göre daha düşük teslimat bildiren tek şirket oldu.

Li Oto Nisan ayında, Mart ayına göre %11 düşüşle 25.787 araç teslim etti. Şirketin Hong Kong'da listelenen hisseleri hala %3 oranında yüksekti.

Xpeng Nisan ayında önceki aya göre %4 artışla 9.393 EV teslim ettiğini söyledi. BYD'nin EV satış hacmi, Mart ayındaki 302.459'a göre %3,6 artışla Nisan ayında 313.245 oldu.

Xpeng'in Hong Kong'da listelenen hisseleri %7,5 artarken, BYD'nin hisseleri %5 arttı.

Fiyat savaşları kızışıyor


Çinli akıllı telefon üreticisi Xiaomi yakın zamanda mücadeleye katıldı ve Nisan ayı başlarında elektrikli bir otomobil piyasaya sürdü. Şirket, SU7'yi Tesla'nın Model 3'ünden yaklaşık 4.000 $ daha ucuza fiyatlandırdı. Şirket ayrıca yeni otomobilin daha uzun bir sürüş menziline sahip olacağını da iddia etti.

Daha geçen hafta CEO Lei Jun, yeni EV'sinin beklenenden daha iyi sattığını ve şirketin Tesla'nın Model 3'ünden daha ucuza satmasına rağmen beklenenden daha erken satış yapmayı umduğunu söyledi.

— CNBC'den Evelyn Cheng bu hikayeye katkıda bulundu.