Çin'in otomobil üreticileri hızlı bir şekilde uyum sağlamalı, aksi takdirde EV patlamasını kaybedecek

kamil şeker

New member
Çinli yeni enerji araç devi, 26 Nisan 2024'teki Pekin Otomobil Fuarı'nda Han elektrikli sedanının en son versiyonunu sergiliyor.

CNBC | Evelyn Cheng


PEKİN — Devlete ait otomobil devi GAC Grubu da dahil olmak üzere Çinli otomobil üreticileri, hayatta kalmak istiyorlarsa ülkedeki elektrikli otomobil patlamasında işi rahat bırakamazlar.

Çin'de akülü ve hibrit motorlu arabaların benimsenmesi arttı, ancak yeni modellerin saldırısı, Çin'i zorlayan bir fiyat savaşını körükledi. Tesla'nın fiyatlarını da düşürmeyi planlıyor. Çinli otomobil üreticileri de büyüme için yurt dışına bakarken, diğer ülkeler otomobillerin yerli otomobil endüstrileri üzerindeki etkisine karşı giderek daha ihtiyatlı davranıyor ve yerel üretime yatırım yapılması gerekiyor. Artık Çin'in zaten rekabetçi olan EV pazarında en güçlü olanın hayatta kalması söz konusu.

GAC başkanı Feng Xingya, Nisan ayı sonlarında Pekin Otomobil Fuarı'nın oturum aralarında gazetecilere verdiği demeçte, “Eleme hızı daha da artacak.” Mandarin dilindeki açıklamalarının CNBC çevirisine göre bu böyle.

Feng, GAC'ın Çin'deki 1 Mayıs İşçi Bayramı tatilinden bir hafta önce arabalarının fiyatlarını düşürdüğünü belirterek, fiyat savaşının ilk çeyrek satışlarındaki düşüşe katkıda bulunduğunu belirtti. Wind Information'a göre otomobil üreticisinin faaliyet geliri 2020'den bu yana ilk kez ilk çeyrekte yıllık bazda düştü.

Feng, rekabetçi kalabilmek için GAC'ın şirket içi araştırma ve geliştirme üzerinde çalışırken Huawei gibi teknoloji şirketleriyle ortaklık kurduğunu söyledi. Otomobil üreticisi, Honda ve Toyota'nın Çin'deki ortak girişim ortağıdır ve Aion adında bir elektrikli otomobil markasına sahiptir.


Feng, “Kısa vadede ürününüz iyi değilse tüketiciler onu satın almayacaktır” dedi. “Tüketici ihtiyaçlarını karşılamak için en iyi teknolojiyi ve en iyi ürünleri kullanmanız gerekiyor. Uzun vadede temel bir rekabet avantajına sahip olmalısınız.”

Çin dışına genişleme


Çin'deki diğer otomobil üreticileri gibi GAC da yurt dışına yöneliyor. Çin Binek Araç Birliği verilerine göre, yalnızca akülü ve hibrit motorlu arabaları da içeren yeni enerji araçlarının yurt içi satışları, Mart ayı itibarıyla Aralık ayına göre büyüme hızını yavaşlattı.

GAC International genel müdürü Wei Haigang, geçen hafta CNBC'ye verdiği bir röportajda, GAC'ın geçen yıl yurtdışında 1 milyon araba satma nihai hedefiyle yurtdışı stratejisini yenilediğini söyledi: elektrikli, hibrit ve yakıtla çalışan.

Şirketin daha kat etmesi gereken uzun bir yol var. Wei, geçen yıl yalnızca yaklaşık 50.000 araba ihraç ettiğini söyledi. Ancak Orta Doğu ve Meksika'dan başlayarak dünyanın farklı bölgelerine yönelik satış hedef ve stratejileriyle hedefin bu yıl bu rakamı ikiye katlayarak en az 100.000 araca çıkarmak ve 2030 yılına kadar 500.000 adede ulaşmak olduğunu söyledi.

CNBC tarafından tercüme edilen Mandarin dilinde, “Artık denizaşırı genişlememizi hızlandırmak için elimizden geleni yapıyoruz” dedi.

Çin'in yurt dışı otomobil satışları geçen yıl arttı ve bu durum, ülkeyi dünyanın en büyük otomobil ihracatçısı olan Japonya ile aynı seviyeye getirdi. AB ve ABD, geçen yıl tüketicileri yakıtla çalışan arabalardan uzaklaşmaya teşvik etme çabaları kapsamında Çin yapımı elektrikli araçlara yönelik soruşturmalar başlattığını duyurmuştu.

Fabrikalar küreselleşiyor


GAC'ın uluslararası stratejisinin bir kısmının üretimi yerelleştirmek olduğunu söyleyen Wei, şirketin ortak girişimler ve teknoloji ortaklıkları gibi çeşitli yaklaşımlar kullandığını belirtti. GAC'ın Nisan ayında Malezya'da bir fabrika açtığını ve Haziran ayında Tayland'da bir fabrika daha açmayı planladığını, Mısır, Brezilya ve Türkiye'nin de değerlendirme aşamasında olduğunu söyledi.

Wei, GAC'ın bu yıl Amsterdam da dahil olmak üzere sekiz yan kuruluş kurmayı planladığını söyledi. Ancak ABD'nin şirketin kısa vadeli yurt dışı genişleme planlarının bir parçası olmadığını söyledi.

Günümüzün farkı, kapasite fazlasının artık çok rekabetçi araçlarla bir araya gelmesidir.


Stephen Dyer

AlixPartners, Büyük Çin İşletmesinin eş lideri
ABD'li ve Avrupalı yetkililer son aylarda Çin'in, kabaca devlet destekli ve talebi aşan mal üretimi olarak tanımlanabilecek “kapasite fazlası” sorununun ele alınması gerektiğini vurguladılar. Çin bu tür endişeleri geri çevirdi ve Ticaret Bakanlığı, küresel açıdan bakıldığında yeni enerjinin kapasite sıkıntısıyla karşı karşıya olduğunu iddia etti.

Danışmanlık firması AlixPartners'ın Büyük Çin iş birimi eşbaşkanı ve otomotiv ve endüstriyel uygulamalarda Asya lideri olan Stephen Dyer, “Çin otomotiv endüstrisinde her zaman kapasite fazlası olmuştur” dedi.

Otomobil fuarının oturum aralarında CNBC'ye verdiği demeçte, “Bugünün farkı, aşırı kapasitenin artık çok rekabetçi araçlarla bir araya gelmesidir” dedi. “Bu nedenle, EV anketimizde ABD'li tüketicilerin yaklaşık %73'ünün en az bir Çin EV markasını tanıyabildiğini görünce şaşırdım. Avrupa da onu yakından takip ediyordu.”

Dyer, bunun Çin'in elektrikli otomobillerine yönelik denizaşırı talebi artırmasını bekliyor. AlixPartners'ın anketi şunu ortaya çıkardı: BYD ABD ve başlıca Avrupa ülkelerinde en yüksek marka bilinirliğine sahip oldu ve onu takip etti. Nio Ve Sıçrama Motoru.

BYD geçen yıl 242.000 otomobil ihraç etti ve aynı zamanda yurt dışında da fabrikalar inşa ediyor. Şirketin satışları kabaca hibrit ve akülü araçlar arasında bölünmüş durumda. BYD artık geleneksel yakıtla çalışan binek otomobilleri satmıyor.

Teknoloji rekabeti


Pekin'de düzenlenen bu yılki otomobil fuarı, fiyatın yanı sıra, Çinli ve yabancı şirketlerin sürücü destek yazılımı gibi teknolojiler konusunda da nasıl rekabet ettiğini yansıtıyordu.

AlixPartners'ın anketine atıfta bulunan Dyer, Çinli tüketicilerin ABD'li tüketicilerle karşılaştırıldığında teknolojik özelliklere neredeyse iki kat daha fazla önem verdiğini söyledi.

Kendisi, Çinli startup şirketlerinin, yazılımda sorunlar devam etse bile yeni teknolojiyle bir arabanın satılabilecek kadar agresif olduğunu belirtti. Dyer, “Hataları hızlı bir şekilde düzeltmek veya gerektiğinde özellikler eklemek için kablosuz güncellemeleri kullanabileceklerini biliyorlar” dedi.

Teknolojiye ilgi, tüketicilerin yalnızca akülü arabalara satıldığı anlamına gelmiyor. Dyer, tüketicilerin kısa vadede hala sürüş menzili konusunda endişe duyduğunu, bunun da hibritlerin yalnızca talep görmekle kalmayıp sıklıkla akü şarj edilmeden kullanıldığı anlamına geldiğini söyledi.


Eşit volkswagen “akıllı teknoloji” yarışına giriyor. Alman otomobil devi, otomobil fuarında Şangay'ın devlete ait SAIC Motor'uyla ortak girişiminin, yeni piyasaya sürülen Tiguan L Pro için bir sürücü destek sistemi oluşturmak üzere Çinli drone şirketi DJI'nin otomotiv birimiyle birlikte çalıştığını açıkladı.

SUV'un ilk versiyonu yakıtla çalışıyor ve CNBC'nin Çince çevirisine göre şirketin sloganı şu: “petrol veya elektrik, her ikisi de akıllı.”

Pil üreticisi CATL Çin Otomobil Satıcıları Birliği'nden bir analist olan Zhong Shi, muhtemelen rakiplerin pazar payı arttıkça tüketicileri akülü araba satın almaya teşvik etme umuduyla bu yıl daha belirgin bir sergi standına sahip olduğunu söyledi.

Otomotiv çip şirketleri Black Susam ve Horizon Robotics'in de ana sergi salonunda stantları vardı.

Müşteriler ne ister


Lotus Technology, İngiltere'nin üst düzey otomobil markası tarafından satın alındı Geelymüşterileri arasında yapılan bir ankette, müşterilerin en büyük taleplerinin, sürücülerin araçta kalmasına olanak tanıyan otomatik park etme ve akü şarjı olduğunu buldu.


Pekin Otomobil Fuarı'nın oturum aralarında CNBC'ye konuşan CFO Alexious Kuen Long Lee'ye göre bu böyle. Şirketin artık Şangay'da robotik akü şarj cihazlarının bulunduğunu belirtti.

Lotus ve Nio geçen hafta pil değiştirme ve şarj etme konusunda da stratejik bir ortaklığa imza attıklarını duyurdu.

1998'den beri Çin'de çalışan Lee, “Çin markalarının çok daha büyük ve güçlü hale geldiği ve yabancı markaların hala en iyi enerji rotasının ne olduğuna karar vermeye çalıştığı bir devrenin devredildiğini düşünüyorum” dedi. Hala PHEV'e mi karar veriyorlar, hala BEV'leri mi düşünüyorlar, hala içten yanmalı arabaları mı düşünüyorlar? Tüm karar verme süreci o kadar karmaşık hale geliyor ki, dahili olarak o kadar çok direnç var ki, sanırım onlar bunu yapmıyorlar. üretken.”

Ancak Lotus'un ürün yelpazesini genişleterek ve doğrudan pille çalışan arabalara geçerek doğru stratejiyi bulduğunu düşünüyor. “Günümüz Lotus'u” dedi, “uluslararası markaların pozisyonuna benziyor [was] Çin'de, muhtemelen 2000'de.”