Çinli elektrikli araç şirketi Xpeng'in hisseleri, teslimatın artacağını öngördükten sonra yükselişe geçti

kamil şeker

New member
Xpeng X9 elektrikli MPV, 25 Nisan 2024'teki Pekin otomobil fuarında sergileniyor.

CNBC | Evelyn Cheng


PEKİN — Çinli elektrikli otomobil şirketi Xpeng kar marjında iyileşme ve ikinci çeyrek teslimatlarına ilişkin iyimser bir görünüm rapor ettikten sonra hisselerinin yükselişe geçtiğini gördü.

Şirketin Hong Kong'da listelenen hisseler Çarşamba sabah ticaretinde %13'ten fazla yükseldi. ABD'de listelenen hisseler, Salı günü ilk çeyrek sonuçlarının açıklanmasının ardından ABD ticaretinde yaklaşık %6 oranında artış gösterdi.

Xpeng, araç marjının yılın ilk üç ayında önceki çeyrekteki negatif %2,5 seviyesinden %5,5 arttığını bildirdi. Araç marjı kârlılığın bir ölçüsüdür; marj ne kadar yüksek olursa şirketin otomobil satışlarından elde ettiği kâr da o kadar büyük olur.

Şirket, ikinci çeyrekte, yıllık en az %25 artışla 29.000 ila 32.000 otomobil teslimatı öngörüyor.

Xpeng, yılın ilk çeyreğinde 21.821, Nisan ayında ise 9.393 otomobil teslim etti.


Kazanç açıklamasının ardından Nomura analistleri Çarşamba günü yazdıkları bir notta Xpeng'e ilişkin tahminlerini gözden geçirdiklerini söyledi.

Raporda, “Genel olarak XPENG'in iş planlarında ilerleme kaydettiğini görüyoruz ve ileride bir miktar gelişme kaydedebileceğine inanıyoruz” denildi.

Nomura analistleri, “Bu arada, genel pazarda küçük oyuncuları daha savunmasız hale getiren yoğunlaşan rekabet göz önüne alındığında, biraz temkinli davranıyoruz ve yatırımcılara önümüzdeki ay MONA markası altında piyasaya sürülecek yeni modeli yakından takip etmelerini öneriyoruz.” dedi.


Çin'in elektrikli otomobil pazarında rekabet gücünü korumak isteyen diğer şirketlere benzer şekilde Xpeng, ürün yelpazesini Mona adlı daha düşük maliyetli bir araç markasıyla genişletiyor.

Şirkete göre, fiyatı 200.000 yuan'ın (27.890 $) altında olan ilk Mona otomobili Haziran ayında piyasaya sürülecek ve üçüncü çeyrekte toplu teslimatlara başlaması planlanıyor.

Xpeng, birkaç yüz milyon yuan hizmet gelirini Alman otomobil üreticisi Volkswagen ile olan ortaklığına bağladı. Hizmetler segmenti genel olarak ilk çeyrekte yıllık %93,1 artışla 1 milyar yuan'a yükseldi.

Çinli şirket, bu yılın ilk yarısında Batı Avrupa, Güneydoğu Asya, Orta Doğu ve Avustralya'daki otomobil bayisi gruplarıyla yeni mağazalar açmak için ortaklıklar kurduğunu söyledi. Toplamda Xpeng, satış ağını 20'den fazla ülkeye genişletmeyi planladığını söyledi. Bu, FactSet'in ilk çeyrek kazanç çağrısı metnine göre.