Çinli elektrikli araç üreticileri tarife tehdidi nedeniyle Avrupa'ya yönelmeye devam ediyor

kamil şeker

New member
BYD Seal U elektrikli otomobil, 6 Eylül 2023'te Almanya'nın Münih kentinde düzenlenen IAA Mobility 2023 uluslararası otomobil fuarında.

Leonhard Simon | Getty Images Haberleri | Getty Images


PARİS — Politikacılar dünyanın ikinci büyük ekonomisinden gelen araçlara yüksek gümrük vergisi uygulanması ihtimalini gündeme getirirken Çinli elektrikli otomobil üreticileri Avrupa'ya doğru genişlemeye devam ediyor.

Nio bu hafta Hollanda'nın Amsterdam şehrinde bir showroom açtık. Xpeng geçen hafta Fransa'da G9 ve G6 spor hizmet araçlarını piyasaya sürdü. Xpeng'in ayrıca Paris'teki VivaTech konferansında sergilenen bir arabası vardı. BYD aynı şekilde araçlarından birini sergiledi.


Kamuya açık pazarlama çabaları, Avrupa Birliği'nin yürütme kolu olan Avrupa Komisyonu'nun Çin'deki elektrikli araç üreticilerine verilen sübvansiyonlarla ilgili devam eden bir soruşturmanın ortasında geldi. Bu soruşturmanın sonucu, Çin'in elektrikli araç ithalatına yönelik tarifelere yol açabilir.

ABD zaten böyle bir adım attı ve Biden yönetimi bu hafta Çin'in elektrikli araç ithalatına %100 vergi uyguladı.

Çinli EV üreticileri, Elon Musk'un hedefine meydan okumak için agresif bir şekilde yurtdışına açılıyorlar. Tesla'nın uluslararası düzeyde ama aynı zamanda yerleşik otomobil üreticilerinin önünde erken bir liderlik elde etmek için.

BYD gibi şirketler, araçların acımasız fiyatlandırılmasıyla ilgili endişelerini dile getirdi. BYD'nin, yalnızca 69.800 yuan'dan (veya 10.000 doların altında) başlayan fiyatıyla, tamamen elektrikli küçük bir hatchback olan Seagull adında bir arabası var. Çinli firmaların ucuz otomobiller piyasaya sürebilme yeteneği, indirimli fiyatları karşılayamayabilecek yerleşik otomobil üreticileri üzerinde baskı yaratabilir.

Çin'in EV endüstrisi, Avrupa ve ABD'deki politikacıları endişelendiren Çin hükümetinin teşvikleri ve desteği sayesinde yıllar içinde patlama yaşadı.

CNBC'nin bu hafta olası AB tarifeleri hakkındaki sorusuna Fransa Maliye Bakanı Bruno Le Maire bu tür tedbirlerin yolda olduğunu doğrulamadı ancak amacının “sektörümüzü korumak ve uluslararası sahnede eşit bir rekabet ortamı olmasını sağlamak” olduğunu söyledi. alan.”


Ancak tüm EV oyuncuları tarifeleri hoş karşılamıyor; Tesla'dan Elon Musk, Çin'in elektrikli araçlarına uygulanan tarifelerden yana olmadığını söylüyor.

Musk, Perşembe günü VivaTech konferansındaki soru-cevap oturumu sırasında CNBC'den Karen Tso'nun sorusuna yanıt olarak “Ne Tesla ne de ben bu tarifeleri istemedik” dedi.

ABD'nin %100 ithalat vergisine atıfta bulunarak, “Aslında bunlar duyurulduğunda şaşırdım” diye ekledi. Bu yılın başlarında Musk, Çinli EV oyuncularının ticari engellerin olmaması halinde yurtdışındaki rakiplerini “yıkacağı” konusunda uyarmıştı.