Çinli elektrikli araçlar Nio ve Xpeng büyüme için kitlesel pazara yöneliyor

kamil şeker

New member
Nio Kurucusu ve CEO'su William Li, şirketinin halka arzını kutlamak için New York Borsası'nın dışında poz veriyor.

Fotoğraf: NYSE


PEKİN — Çinli elektrikli otomobil start-up'ları Nio Ve Xpeng bu yıl yeni markalı otomobilleri piyasaya sürmeyi planlayarak pazarın daha düşük fiyatlı bir segmentine yöneliyorlar.

Nio'nun bu tür ilk kitlesel pazar arabası, daha ucuz bir SUV olacak Tesla'nınCEO'su William Li, Perşembe günü CNBC'den Eunice Yoon'a Model Y'nin olduğunu söyledi. Tesla SUV'un fiyatı Çin'de 249.900 yuan'dan (35.197 $) başlıyor.

Çin'in elektrikli otomobil pazarına ilk giren birçok şirket gibi, ABD'de listelenen Nio da yaklaşık on yıl önce piyasaya sürüldüğünde premium pazarı hedef aldı. Araçlarının maliyeti yaklaşık 50.000 $ veya daha fazla olabilir ve alıcılara Nio kulüp binaları ve akü şarj ve değiştirme istasyonları ağı gibi ek hizmetler sunabilir.

Nio ve Xpeng'in kitlesel pazar markalarını piyasaya sürme planları, şirketleri yerel rakiplerle daha doğrudan rekabete sokuyor BYD ve Alman otomobil üreticisi volkswagen.

Yeni arabalar, yalnızca akülü ve hibrit motorlu araçları içeren Çin'in yeni enerjili araba pazarındaki yoğun fiyat savaşının ortasında geliyor. Bu tür otomobiller artık ülkede satılan yeni binek otomobillerin %40'ından fazlasını oluşturuyor.

Li, ana markanın fiyatlarında önemli bir ayarlama yapmasını beklemediğini ancak pazardaki fiyat oynaklığının bir süre daha devam etmesini beklediğini söyledi.

Nio, Onvo veya Çince'de “Le Dao” olarak adlandırılan yeni markası için Mayıs ortasında bir lansman planlıyor. Şirketin söylediği bu ismin, hedef tüketici segmenti olan aileleri, birlikte mutlu vakit geçirmelerini yansıtması amaçlanıyor.


Başkan Yardımcısı ve Eş Başkan Brian Gu Perşembe günü CNBC'ye verdiği demeçte, arabalarını Nio'dan biraz daha düşük bir fiyat aralığında satan Xpeng'in yeni alt markası Mona'yı önümüzdeki iki veya üç ay içinde piyasaya sürmeyi planladığını söyledi.

Gu, yeni arabaların 150.000 yuan'dan (20.700 $) daha düşük bir fiyata satılacağını, bunun da Nio'nun hedeflediği fiyat aralığının altında olduğunu söyledi. Geçen yaz Xpeng, araç çağırma uygulaması operatörü Didi ile stratejik bir ortaklık yoluyla bu fiyat aralığı için yeni bir kitlesel pazar markası geliştireceğini söyledi.

“Bu segmentle mücadele etmeye hazır olmamızın nedeni, ölçek, teknoloji ve maliyet kontrolü ile farklılığı ortaya çıkarabileceğimize inanmamızdır.[d] Teknolojiyi kitlesel pazara sunmak” diyen Gu, geçmişte yalnızca birinci sınıf pazarın yüksek teknolojiden yararlanabileceğini belirtti.

Xpeng, sürücü destek yazılımını Çin'deki satış noktalarından biri haline getirdi. Tesla'nın benzer tam otomatik sürüş yazılımı ülkede henüz mevcut değil.

Gu, gazetecilere verdiği bir brifingde, Xpeng'in kitlesel pazar markası için mevcut teknolojiyi mevcut teknolojiye göre farklılaştıracağını söyledi.

Ayrıca premium segmentte en az bir düzine markanın rekabet ettiğini, ancak şu anda yalnızca iki veya üç markanın Çin'deki kitlesel pazarın yaklaşık %80'ini oluşturduğunu belirtti.

Autohome'un yılın ilk çeyreğine ilişkin verilerine göre Tesla'nın Model Y'si, Çin'de 250.000 yuan'ın altında fiyatla en çok satan tamamen pille çalışan elektrikli SUV oldu.

Li, Model Y'nin altını çizmesine rağmen, yeni markanın ilk arabasının maliyetinin 30.000 $ (213.000 yuan) civarında olacağını, bunun da BYD kadar düşük olmayacağını söyledi.

Çinli batarya ve elektrikli otomobil devi BYD, başarısının çoğunu kitle pazarının alt ucunda buldu. Geçtiğimiz yıl, yeni markalar altında birinci sınıf ve lüks otomobiller piyasaya sürdü ve şirkete 100.000 yuan'ın altından 1 milyon yuan'ın üzerine kadar ürün teklifleri sağladı.

Bu yıl için planlanan birkaç yeni otomobil arasında BYD Perşembe günü yaptığı açıklamada, ikinci çeyrekte 120.000 yuan ila 150.000 yuan fiyat aralığında yeni bir hibrit motorlu otomobili piyasaya süreceğini söyledi.