Çinli Xiaomi o kadar çok elektrikli otomobil satıyor ki başa baş olmaya çok yakın

kamil şeker

New member
Xiaomi SU7, Mobil Dünya Kongresi 2024'te sergileniyor.

Arjun Kharpal | CNBC


PEKİN — Çinli akıllı telefon şirketi Xiaomi'nin yeni elektrikli aracı beklenenden daha iyi satıyor ve düşüşe rağmen başabaş noktasına yaklaştırıyor Tesla'nınModel 3'ün fiyatı.

CEO Lei Jun Salı günü yatırımcılara yaptığı açıklamada, Xiaomi'nin elektrikli SU7 sedanı için 20 Nisan itibarıyla 70.000'den fazla sipariş aldığını ve bu rakamın şirketin bu yılki orijinal teslimat hedefine yakın olduğunu söyledi.

Şirketin bu yıl 100.000 adet yeni elektrikli araç teslim etmeyi hedeflediğini söyledi.

Xiaomi, SU7'yi Mart ayının sonlarında Tesla'nın Model 3'ünden yaklaşık 4.000 $ daha düşük bir fiyatla piyasaya sürdü ve teslimatlara başladı. Çinli akıllı telefon şirketi, Pekin Otomobil Fuarı'nın başlamasıyla birlikte Perşembe günü saat 9:20'de bir araç güncellemesini canlı yayınlamaya hazırlanıyor.

“Yıllık satışlar 300'e ulaşırsa başabaş gerçekleşecek[k]Citi analistleri, yatırımcı gününe atıfta bulunarak bir raporda -400 bin” dedi. Otomobil segmenti brüt kar marjı tahminlerini, daha önce beklenen %10'luk kayıp karşısında bu yıl %6'ya yükselttiler.


Citi analistleri bu yıl hisse başına kazanç tahminlerini %25 artırdı ve şimdi Xiaomi'nin bu yıl 100.000, gelecek yıl 200.000 ve 2026'da 280.000 araba sevk etmesini bekliyor.

Bağlam için, Tesla'nın Çin Binek Otomobil Birliği'ne göre Çin geçen yıl 600.000'den fazla otomobil sattı. Li OtoTeknik olarak çoğunlukla hibrit araçlar satan , geçen yıl 376.000 otomobil sattı. Nio Veriler, geçen yıl 160.000'in biraz üzerinde araba sattığını gösterdi.

Li Auto'nun geçen yılın dördüncü çeyreğinde brüt kar marjı %23,5 iken Nio'nun brüt kar marjı %7,5 oldu; her ikisi de geçen yılın aynı dönemine göre artış gösterdi.

Tesla'nın brüt kar marjı son beş çeyrekte art arda düşüş göstererek bu yılın ilk üç ayında %17,4'e geriledi. Brüt kar marjı rakamları işletme giderlerini hesaba katmaz.

Xiaomi geçen ay SU7'yi piyasaya sürdüğünde Lei, şirketin her arabayı zararına satacağını söyledi.

Ancak Salı günü, Xiaomi'nin otomobil işletmesi için brüt kar marjının %5 ila %10 civarında olacağını tahmin etti ve satışların beklenenden daha yüksek olduğunu belirtirken, maliyetleri düşürdüğü için tedarikçilere teşekkür etti.

Şirket tarafından sağlanan Çince yatırımcı günü transkriptinin CNBC çevirisine göre, “Şu anda üretim kapasitesini nasıl artıracağımız ve maliyetler konusunda daha fazla destek sağlayacağımız konusunda tedarik zinciri ortaklarıyla görüşmelerde bulunuyoruz” dedi.

Şimdilik Çin'de kalıyoruz


Lei'nin dünyanın en büyük beş otomobil üreticisinden biri olma yönünde uzun vadeli hedefleri olduğundan Xiaomi, elektrikli otomobil girişimine büyük yatırım yaptı.

Ancak Salı günü yatırımcılara yaptığı açıklamada, önümüzdeki üç yıl boyunca şirketin tamamen iç pazara odaklanmayı planladığını söyledi.

Lei, Xiaomi'nin halihazırda 100'den fazla ülkede iş yaptığına dikkat çekti.

Lei, “Küresel nüfuza ve Xiaomi hayranlarından oluşan bir temele sahibiz” dedi. “Küresel pazara girmeye hazır olduğumuzda bu doğal olarak gerçekleşmelidir.”

Çin iş haber sitesi 36kr'ın çarşamba günü kaynaklara dayandırdığı haberine göre, Xiaomi'nin 2025'in ikinci yarısında piyasaya sürülecek bir sonraki elektrikli otomobili SUV için de planları var.

Lei, Salı günü SUV planları sorulduğunda ayrıntıları paylaşmayı reddetti.

“SU7'nin lansmanının başarısının nedenlerinden birinin gizliliği olduğunu düşünüyorum” diye ekledi.