kamil şeker
New member
Talebin yumuşaması nedeniyle düşen fiyatlandırma, Ford'un kaynakları zarar eden üniteden uzaklaştırmasına rağmen Nisan ayında Ford'un elektrikli araç satışlarının iki katından fazla artmasına yardımcı oldu. Fiyatlandırmanın ardındaki nedenlere rağmen, Freedom Capital Markets otomobil analisti Michael Ward, Ford'un geçen ay akülü elektrikli araç (BEV) satışlarındaki yaklaşık %130'luk artışın olumlu olarak görülmesi gerektiğini söyledi. “Ford'un hem BEV'ler hem de ICE'lı kamyonetlerle sorunları var [internal combustion engine] Ward, “Bu yüzden onları teslim edemediler ve bunların bir kısmı muhtemelen Nisan ayına ertelendi” dedi. Ford, tüketicilerin daha yüksek fiyatlardan dolayı elektrikli araçlara yönelmekte tereddüt etmesi nedeniyle yılın başlarında Mustang ve Lightning modellerinin üretimini yavaşlattı. Bakım maliyetleri ve şarj altyapısının eksikliği Zorluk çeken Ford Model e ünitesini oluşturan elektrikli araçların satışları, üretim zorlukları ve tedarik sorunlarının azalmaya başlaması nedeniyle ilk çeyrekte %86 arttı. Hacim artışlarına rağmen Ford Model e'de kayıplar arttı. Her ikisi de beklenenden daha kötüydü. “Daha pahalı araçlarımız Mach-E'de fiyatı %17 düşürdüğümüzde hacmimiz %141 arttı.” Geçen ayki kazanç sonrası konferans görüşmesinde Ford CEO'su Jim Farley şunları söyledi: “Bu bize, harika bir ürünü ne kadar uygun fiyatlı yapabilirsek, Ford'un sahip olması zor bir hisse senedi olduğunu gösteriyor.” 2023'ün sonlarında ve bu yılın başlarında daha da yükseliyor. Piyasanın geneli için Nisan ayının zorlu ayında işler durdu. Ford, yılbaşından bu yana %1,5 kayıp yaşadı; bu, 2024'te şu ana kadar tüketici ihtiyari sektörü ve genel S&P 500'ün çok altında bir performans sergiledi. F 1Y dağ Ford 1 yıl Geçen yıl Ford, yeni teknolojiler için planlanan harcamaları 12 milyar doları erteleyeceğini veya iptal edeceğini söyledi. EV'ler ve çabalarının çoğunu daha yüksek marjlı hibrit araçlara kaydırıyor. Jim Cramer hibrit geçişin hayranıydı. Ford'un Nisan ayında hibrit satışları neredeyse %60 artışla 17.997 adede yükseldi. Geçen ay satılan 153.572 adet İYM'li araçla karşılaştırıldığında küçük olsa da, bu rakam toplam EV olan 8.019'un iki katıydı. ICE ile birlikte Ford Blue bölümünü oluşturan hibrit satışları ilk çeyrekte %42 arttı. Ford Blue'nun üç aylık FAVÖK'ü (faiz ve vergi öncesi kazanç), 21,8 milyar dolarlık gelirle 905 milyon dolara düştü. Her ikisi de beklenenden düşüktü. Ward, “Melezler birçok insan için iyi bir çözüm” dedi. Örneğin hibrit F-150 pick-up'ın “altyapı ve şarj konusunda endişelenmenize gerek kalmadan esneklik” sağladığını ekledi. Ward, Ford'un tüketici pazarının yanı sıra ticari pikap, kamyon ve kamyonetlerdeki ilgi çekici kullanım durumları için elektrikli araçlara ve hibritlere de yatırım yaptığını söyledi. Şirketin ticari Ford Pro bölümünün parladığı yer burası. Ward, Ford'un ticari alanda “rekabet avantajına” sahip olduğunu, çünkü otomobil üreticisinin zaten altyapıya sahip olduğunu söyledi. Ford Blue hâlâ gelirin çoğunu oluştururken, Ford Pro bu arayı kapatıyor ve ilk çeyrekte beklenenden daha iyi 18 milyar dolarlık satış ve 3 milyar dolarlık FVÖK elde ediyor. Ford Pro aynı zamanda şirketin yüksek marjlarda sabit ve sürekli gelir akışları sunan yazılım ve fiziksel hizmetlerini de içeriyor. Sonuç olarak Ford'un Nisan ayı aylık satış rakamları, 2024'e güçlü bir başlangıç yapıldığının bir başka kanıtıdır; bu da bizim gibi yatırımcılara, yönetimin 10 milyar ila 12 milyar dolar arasındaki tüm yıl düzeltilmiş FVÖK rehberlik aralığının üst sınırını karşılayabileceğine dair güven veriyor. Ford'un 2024 görünümü geçen ay ilk çeyrek sonuçlarıyla birlikte açıklandı. Otomobil üreticisi ayrıca bu yıl için düzeltilmiş serbest nakit akışı görünümünü 500 milyon dolar artırarak 6,5 milyar ila 7,5 milyar dolar arasına yükseltti ve sermaye harcamaları kılavuzunun üst sınırı aralığını 500 milyon dolar azaltarak 9 milyar dolara düşürdü. Şirket, 8 milyar dolarlık alt seviyeye yaklaşmayı umuyor. Talebi teşvik etmek ve karşılamak için fiyatları ve üretimi ayarlayarak şirketin değişen tüketici tercihlerine uyum sağlama yeteneğini görmekten memnuniyet duyuyoruz. Yönetimin, S&P 500'ün en düşük seviyesi olan düşük fiyat-kazanç çarpanından yararlanmasını ve bir geri alım başlatmasını istiyoruz. Geri alımın, Kasım ayında geri satın alma planını açıklayan General Motors için olduğu gibi Ford hisseleri için de bir katalizör olacağına inanıyoruz. (Jim Cramer's Charitable Trust uzun F'dir. Hisse senetlerinin tam listesi için buraya bakın.) Jim Cramer ile CNBC Yatırım Kulübü'ne abone olduğunuzda, Jim bir işlem yapmadan önce bir işlem uyarısı alacaksınız. Jim, hayırsever vakfının portföyündeki bir hisse senedini satın almadan veya satmadan önce bir ticaret uyarısı gönderdikten sonra 45 dakika bekliyor. Jim, CNBC TV'de bir hisse senedi hakkında konuştuysa, işlemi gerçekleştirmeden önce işlem uyarısını verdikten sonra 72 saat bekler. YUKARIDAKİ YATIRIM KULÜBÜ BİLGİLERİ, SORUMLULUK REDDİYLE BİRLİKTE ŞARTLAR VE KOŞULLARIMIZ İLE GİZLİLİK POLİTİKAMIZA TABİDİR. YATIRIM KULÜBÜ İLE BAĞLANTILI OLARAK SAĞLANAN HERHANGİ BİR BİLGİYİ ALMANIZ NEDENİYLE HİÇBİR MEMURİYET YÜKÜMLÜLÜĞÜ VEYA GÖREVİ MEVCUT DEĞİL VEYA OLUŞMAZ. BELİRLİ BİR SONUÇ VEYA KAR GARANTİSİ VERİLMEZ.
Ford Mustang Mach-E ve F-150 Lightning, 28 Mart 2024'te New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sergileniyor.
Danielle DeVries | CNBC
Talebin yumuşaması nedeniyle düşen fiyatlar, Nisan ayındaki elektrikli araç satışlarına yardımcı oldu Ford otomobil üreticisi kaynakları para kaybeden birimden uzaklaştırırken bile iki katından fazla.
Ford Mustang Mach-E ve F-150 Lightning, 28 Mart 2024'te New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sergileniyor.
Danielle DeVries | CNBC
Talebin yumuşaması nedeniyle düşen fiyatlar, Nisan ayındaki elektrikli araç satışlarına yardımcı oldu Ford otomobil üreticisi kaynakları para kaybeden birimden uzaklaştırırken bile iki katından fazla.