Ford Üniversitesi bayilerinin EV'lere yönelik eğitiminde yapay zeka ve oyunlaştırma kullanılıyor

kamil şeker

New member
Ford Mustang, 6 Nisan 2023'te New York Otomobil Fuarı'nda sergileniyor.

Scott Mlyn | CNBC


DEARBORN, Michigan — Ford Motorlu Çarşamba günü 3.000'den fazla ABD franchise bayisi için, çalışan koçluğu değerlendirmeleri için yapay zeka kullanan ve taklit eden yeni bir eğitim programı başlatıyor netflix ve YouTube, otomobil üreticisinin geleneksel eğitim kurslarından daha fazlasını sunuyor.

Ford, “Ford Üniversitesi” platformunun ana hedeflerinin müşteri hizmetlerini geliştirmek, çalışanların (özellikle art arda video izlemeye alışkın olan gençlerin) daha iyi katılımını sağlamak ve bayilere ve şirkete işlerine yardımcı olacak daha fazla veri sağlamak olduğunu söylüyor.

Bayi eğitimi ve verimliliğinden sorumlu global direktör Abby Vietor, “Bu, gerçekten en etkili olabilecek ve bireysel çalışanların becerilerini ölçülebilir bir şekilde artıracak bir eğitim oluşturduğumuzdan emin olmamıza yardımcı olacak” dedi. bir medya brifingi. “Bu, bugüne kadar sahip olmadığımız veriler. Dolayısıyla bu bizim için zengin bir alan.”

Vietor, küresel oyun öğrenimine liderlik ettikten sonra Mart 2023'te Ford'a katıldı. Amazon Web Hizmetleri, Ford Üniversitesi'ni denetleyecek. Şirketin yeni eğitime ne kadar harcadığını açıklamayı reddetti.

Bayiler tarafından bağımsız olarak istihdam edilen bayi çalışanları, şirketin satışları, performansı ve müşteri etkileşimi ve memnuniyeti açısından çok önemlidir. Otomobil üreticileri, daha iyi bayi deneyimlerinin daha mutlu müşterilere yol açtığı ve sürekli müşteri olma olasılıklarının daha yüksek olduğu fikrini uzun süredir öne sürüyor.


Abby Vietor, Ford'un küresel bayi eğitimi ve üretkenliği direktörü ve Ford Üniversitesi başkanı.

Ford


Bu tür çalışanlar aynı zamanda ana akım tüketicileri tamamen elektrikli modeller de dahil olmak üzere elektrikli araçlar konusunda eğitmek açısından da kritik öneme sahip olarak görülüyor.

Ford arşivcisi Ted Ryan'a göre, mobil versiyonları da içeren platform, 2000'li yılların başında fiziksel el kitaplarından dijital el kitaplarına geçişten bu yana Ford'un bayi çalışanlarının eğitimindeki en önemli değişiklik.

Şirket yetkilileri, Ford Üniversitesi'nin ayrıca daha geleneksel, baskıya dayalı eğitim kaynakları da içerdiğini söyledi. Ancak Ford'a göre kelime tabanlı eğitim aşamalı olarak kaldırılacak ve yerini “Yapay Zeka destekli görevler, video ve öğrenme araçları” da dahil olmak üzere çeşitli modüller alacak.

EV eğitimi


Yeni eğitim, çalışanların eğitimi için yazılı kelimeler yerine büyük ölçüde videolara ve ayrıca katılım ve bağlılığa yardımcı olmak için “oyunlaştırma” veya oyun benzeri öğrenmeye dayanıyor.

Michigan'daki Pat Milliken Ford'un kurumsal koçu ve kıdemli bayi genel müdürü Peter Battle, “Günümüz toplumuna ve insanların bugünkü öğrenme şekline çok daha fazla uyuyor” dedi. “Kullanma kılavuzunu açıp arabalarının ne yaptığını okuyarak öğrenmiyorlar.”


Ford Üniversitesi platformunda yayın hizmetlerinden ilham alan videolardan bir örnek.

Ford


Lansmanda mevcut olan yeni Ford Üniversitesi videolarının çoğu, Ford F-150 Lightning ve Mustang Mach-E gibi tamamen elektrikli modeller de dahil olmak üzere elektrikli araçlara odaklanıyor. Ayrıca EV şarjı ve kurulumu hakkında eğitim gibi genel konular da olacak.

Elektrikli araçlarla ilgili anlayış eksikliği, otomobil üreticilerinin tespit ettiği ve araçların beklenenden daha yavaş benimsenmesine katkıda bulunan çeşitli sorunlardan biri. Maliyet ve altyapı da rol oynuyor.

Vietor, “EV kesinlikle mevcut olacak eğitime odaklanmamızın bir parçası” dedi. “Bu, müşteri ilişkilerinin gelişip değiştiği bir alan. Tüm çalışanların bu konu hakkında konuşmaya hazır olduğundan emin olmak istiyoruz.”

yapay zeka


Ford Üniversitesi, çalışanların bilgi ve iletişim becerilerini geliştirmek için tasarlanmış yapay zeka koçluğunu kullanacak; otomobil üreticileri, gelişen teknolojinin en iyi kullanım örneklerini denedikçe yeni bir yapay zeka aracı olacak.

Örneğin, çalışanlar yapay zeka ile pratik görüşmesi yapabilir veya kendilerini, konumlarını ve bir ürünle ilgili bazı önemli gerçekleri anlatan bir video göndermeleri istenebilir.

Yapay zeka aracı daha sonra çalışanı diğer potansiyel hedeflerin yanı sıra coşkusu, tavırları ve bilgisi açısından değerlendirecek. Platform, bu sonuçlara, görüntüleme geçmişine ve iyileştirilmesi gereken belirli alanlara dayanarak, çalışana ek videolar veya bilgiler önerebilir; tıpkı Netflix ve diğer yayın hizmetlerinin, izleyicinin bir programı izledikten sonra yaptığı gibi.

Ford'un bayi eğitimi ve üretkenlik müdürü Kathy Munoz, “Bunu yapay zeka ile herkes için ölçeklendirebileceğiz” dedi. “Platformun tüm amacı pratik yapmak, pratik yapmak, pratik yapmaktır.”

Yapay zeka, Ford tarafından üretken önceden eğitilmiş transformatörler veya GPT kullanılarak geliştirildi ve MicrosoftAzure Yardımcı Pilot'tur.

Ford Üniversitesi ilk olarak satış görevlileri gibi ön büro çalışanlarına yönelik olacak, ancak zamanla hizmet çalışanlarına ve diğer teknik departmanlara da yayılması bekleniyor.