Geely destekli lüks EV markası Zeekr, Çin'in bazı bölgelerinde Tesla'yı geride bıraktığını söylüyor

kamil şeker

New member
Resimde, 31 Ağustos 2023'te Pekin'de düzenlenen bir hizmet ticaret fuarındaki Zeekr 001 elektrikli otomobil görülüyor.

Çin Haber Servisi | Çin Haber Servisi | Getty Images


PEKİN — Çinli elektrikli otomobil markası Zeekr, şubattan daha fazla araç satıyor: Tesla'nın Zeekr CEO'su Andy An Çarşamba günü CNBC'ye verdiği demeçte, Çin'in bazı bölgelerinde faaliyet gösterdiğini ve bu yıl Avrupa ve Latin Amerika'da genişlemeyi planladığını söyledi.

Satış ivmesi, Elon Musk'un otomobil üreticisinin 2012'den bu yana küresel üç aylık gelirinde en büyük düşüşü bildirdiği dönemde geldi.

CNBC tarafından tercüme edilen Mandarin dilinde An, “Bazı bölgelerde Tesla'yı zaten geride bıraktık. Tesla ile satış farkımız daralmaya devam ediyor” dedi.

Nisan ayının ilk üç haftasında Zeekr, Zeekr ve ana şirketi Geely'nin bulunduğu Zhejiang eyaletinde Tesla'dan 500 daha fazla araba sattı. Zeekr ayrıca Şangay yakınlarındaki Anhui eyaletinde ve Çin'in güneyindeki özerk bir bölge olan Guangxi'de Tesla'yı biraz geride bıraktı.

Zeekr'in paylaştığı verilere göre bu böyle. Tesla, yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Tüketici bilgi sitesi Autohome'a göre Tesla'nın Model Y'si, en az 200.000 yuan (28.169 $) fiyat etiketine sahip, tamamen pille çalışan elektrikli otomobillere bakıldığında yılın ilk üç ayında hala Çin'de en çok satanlar arasında yer alıyor.


BYD Veriler, modellerin ikinci ve üçüncü sırada yer aldığını, Tesla'nın Model 3'ün ise dördüncü sırada yer aldığını gösterdi. Verilere göre Zeekr'in 001 ve 007 sedanları sırasıyla 11. ve 12. sırada yer aldı. Şirketin 009 çok amaçlı elektrikli aracı aynı zamanda 500.000 yuan ve üzeri fiyat kategorisinde en çok satan ilk beş araçtan biri.

XiaomiYeni SU7 elektrikli sedan'ın fiyatı 215.900 yuan'dan başlıyor; bu Zeekr'in 007'sinden biraz daha yüksek ancak Tesla'nın Model 3'ünden daha az.

Xiaomi'nin araba lansmanı hakkında soru sorulduğunda An, rakip hakkında yorum yapmayı reddetti. Ancak iki şirketin strateji, kültür ve kaynaklar açısından farklılık gösterdiğini söyledi.

An, Perşembe günü başlayan Pekin Otomobil Fuarı'nda Zeekr'in tüketicilere benzer bir araca kıyasla %10 ila %20 daha fazla iç alan sağlayan yeni bir otomobil yapısını ortaya çıkardığını söyledi.

“Geleceğin otomobili basit bir ulaşım aracı değil, akıllı hareketlilik deneyimi için bir merkezdir,” dedi yeni uzayda ailelerin oyun oynayabileceğini veya yemeğin tadını çıkarabileceğini belirtti.

Böyle bir otomobilin üretimine bu yılın sonuna doğru başlanacağını belirtti.

Çin dışına genişleme


An, bu yıl Zeekr'in yurtdışı satışlarının genel geliri artırmasını beklediğini söyledi. Şirketin İsveç ve Hollanda'da satış yaptığını ve bu yıl Avrupa'da altı ila sekiz ülkeye daha satış yapmayı planladığını söyledi.

An, ayrıntıya girmeden, Latin Amerika'da Zeekr'in “aktif olarak konuşlandırıldığını” söyledi.


Şirketin ayrıca sağdan direksiyonlu otomobiller geliştirdiğini ve bu yıl içinde Hong Kong ve Macao'da, ardından da Singapur'da satışa başlamayı planladığını söyledi.

Ülkedeki son derece rekabetçi pazarda elektrikli otomobillerin büyümesinden yararlanan pek çok Çinli şirket, büyük ülkelerin geleneksel yakıtla çalışan araçlardan uzaklaşmayı teşvik etmesi nedeniyle yurtdışına bakıyor. Ancak Çinli elektrikli otomobil şirketlerinin hızlı yükselişi, AB ve ABD'yi kendi otomobil endüstrilerini korumaya yönelik önlemler almaya da sevk etti.

Denizaşırı pazarlarda fabrika kurma planları sorulduğunda An, Zeekr'in “aktif olarak araştırdığını” ancak ayrıntıları paylaşamayacağını söyledi. “Şu anda bu bir keşif dönemi, çünkü geleceğe dair her türlü belirsizliği gördüğümüz için hepimizin önceden tam hazırlık yapması gerekiyor” dedi.

Geely'den uzun vadeli destek


Zeekr Çin merkezli bir şirket tarafından kuruldu Geely 2021'de markanın otomobil grubunun kaynaklarından yararlanmasına olanak tanıyacak. Geely, daha önce Ford Motor'a ait olan İsveçli otomobil markası Volvo da dahil olmak üzere birçok markanın sahibidir.

Aynı zamanda Geely Holding Grubu'nun başkanı ve Geely Auto Group'un başkanı olan An, bir otomobil üreticisinin uzun vadede başarılı olabilmesi için yetenek, teknoloji ve sermayenin iç içe geçmesi gerektiğini söyledi. Pazarlama, tasarım veya finansmandaki avantajların tek başına bir şirketin rekabetçi kalabilmesi için yeterli olmadığını söyledi.

Sürdürülebilirlik cephesinde Zeekr, fabrika güneş enerjisinden araba geri dönüşümüne kadar bir dizi girişiminin olduğunu, yeniden üreticiler ve hammadde şirketleriyle uzun vadeli ilişkileri olduğunu söyledi.

Zeekr, New York Menkul Kıymetler Borsası'nda halka arz için başvuruda bulundu ancak henüz listelenme tarihini paylaşmadı. ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu web sitesine göre, izahnamedeki en son güncelleme 12 Nisan tarihlidir.

Halka arz planları sorulduğunda An, ayrıntıları paylaşmayı reddetti ve piyasa koşulları uygun olduğunda şirketin stratejik amaçlarla halka açılacağını söyledi.

An, “Bu sadece finansman için değil” dedi. “Daha da önemlisi bu, Zeekr'in küresel gelişimi ve küreselleşmesi için bir kurumsal yönetim şeklidir.”

Zeekr'in hâlâ zararla çalıştığını ancak şirketin yeterli nakit akışına sahip olduğunu ve ana şirket Geely'nin para kazandığını belirtti.