kamil şeker
New member
Royal Exchange'e ve 6 Kasım 2024'te Londra, Birleşik Krallık'ta 22 Bishopsgate kulesinin cam mimarisinin sis içinde kaybolduğu Londra Şehri'ne bakan manzara.
Mike Kemp | Resimlerde | Getty Images
Analistlerin, ülkenin en maliyetli tüketici bankacılığı skandalına benzer büyüklükte en kötü senaryolar konusunda uyarmasıyla, Britanya'nın otomotiv finans sektörü kargaşa içinde.
Büyüyen kriz, Birleşik Krallık Temyiz Mahkemesi'nin Ekim ayının sonlarında verdiği, mahkemenin otomobil satıcılarının otomobil finansmanı sağlayan bankalardan – müşterinin bilgilendirilmiş rızasını almadan – ikramiye almasının yasa dışı olduğuna karar verdiği dönüm noktası niteliğindeki bir karara dayanıyor.
Karar, otomotiv finans sektöründeki pek çok kişiyi hazırlıksız yakaladı ve tüketicilerin zararlarını telafi edecek milyarlarca sterlinlik bir tazminat planının önünü açmış gibi görünüyor.
Bu durum, bankalara 50 milyar £'dan (63,8 milyar $) fazlaya mal olduğu tahmin edilen ve ülkenin finansal hizmetler tarihindeki en büyük yanlış satış skandalı olarak kabul edilen İngiltere'nin ödeme koruma sigortası (PPI) skandalıyla karşılaştırmalara yol açtı.
Ülkenin mali gözlemcisi olan Britanya Mali Davranış Otoritesi Çarşamba günü yaptığı açıklamada, borç verenlere karara itiraz etmeleri için yeşil ışık yakıp yakmayacağına ilişkin kararı hızlandırmak için Yüksek Mahkeme'ye yazacağını söyledi.
Bankalar 'belirsizlikte' kaldı
Otomobil finansmanı gruplarının son haftalarda şikayetlerde büyük bir artış olabileceğini belirten FCA, itiraz izni verilmesi halinde “uzmanlığını paylaşmak için” müdahale etmeyi değerlendireceğini söyledi.
Motorlu taşıt finansmanı gruplarını, yüksek hacimli şikayetleri çözmek için mali karşılıkları ayırmayı düşünmeye çağırdı.
Morningstar'ın hisse senedi analisti Niklas Kammer, İngiltere bankalarının 25 Ekim'deki mahkeme kararından bu yana “belirsizlik içinde” kaldığını söyledi. Lloyd'lar Black Horse işi nedeniyle en fazla risk altında olduğu düşünülüyor. Barclay'ler Kammer, aynı zamanda bir miktar teşhirin de olduğunu söyledi, “ama anlamlı derecede daha az.”
21 Ekim 2024 Pazartesi günü Londra, Birleşik Krallık'ta bir Lloyds Banking Group Plc banka şubesi.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
“Sanırım Temyiz Mahkemesi'nin kararının hem bankalar hem de FCA için sürpriz olduğunu söylemek doğru olur. Bankalara göre, bankalar FCA tarafından belirlenen ve FCA ile uyumlu olmayan kural ve yönergelere uydular. Kammer, CNBC'ye e-posta yoluyla “yeni Temyiz Mahkemesi kararı” dedi.
Kammer, “Bu nedenle, bankaların hangi kurallara uyması gerektiği konusunda ciddi bir belirsizlik mevcut. FCA, konuyla ilgili bir karar vermeden önce olası bir Yüksek Mahkeme kararının sonucunu bekleyeceğini söyledi.” dedi.
“Karar geçerli olursa FCA, açıklamalara ilişkin kurallarını değiştirmek zorunda kalacak. Başlangıçta FCA, konunun ÜFE'nin yanlış satışıyla benzer oranlarda olmaması gerektiğine dikkat çekti, ancak yeni karar geçerli olursa en kötü senaryoların ortaya çıkacağını belirtti Etki aynı büyüklüğe yakın.”
Borç verenler 'piyasadan çekilecek'
RBC Capital Markets'ın Birleşik Krallık bankaları analisti Benjamin Toms, Yüksek Mahkeme'nin alt mahkemenin kararını onaylaması durumunda, hem bankaları hem de banka dışı kuruluşları içeren otomotiv finans sektörü üzerindeki olumsuz etkinin 28 milyar £ kadar olabileceğini söyledi.
Toms, “Bazı kredi verenler muhtemelen piyasadan çekilecek, bu da araç satın almak isteyenler için daha az seçenek ve daha yüksek fiyatlar anlamına gelecek” dedi.
“Ayrıca, premium finansman gibi diğer kredi türlerinin de mercek altına alınmasıyla birlikte yasal sürünme potansiyeli de var” diye ekledi.
Londra Taksileri, 14 Ekim 2024'te Londra, Birleşik Krallık'ta Fenchurch Street İstasyonu'nun dışındaki bir taksi durağında kuyrukta bekliyor.
John Keeble | Getty Images Haberleri | Getty Images
Ocak ayında FCA, 2021'de yasaklanmadan önce, ihtiyari komisyon düzenlemeleri veya DCA'larla ilgili yaygın suiistimallerin olup olmadığını araştırmak için motor finans endüstrisine yönelik bir inceleme başlattı.
Çarşamba günü yaptığı açıklamada, şu anda Temyiz Mahkemesi kararının kendi incelemesi üzerindeki etkisini değerlendirdiğini söyledi.
Etkili bir derecelendirme kuruluşu olan Fitch, bu ayın başında Close Brothers Group'un notlarını, borç verenin motor finansmanına “yüksek maruziyeti” nedeniyle “Derecelendirme İzleme Negatif”e yerleştirdiği konusunda uyarmıştı.
Fitch, motor finansmanı kredilerine “önemli ölçüde dahil olan” diğer kredi kuruluşlarının arasında Barclays, Investec, Lloyds ve Santander UK'nin yer aldığını söyledi.
İngiltere'nin en büyük otomobil finansmanı şirketi olan Lloyds, mali karşılıklara 450 milyon £ ayırdı.
Mike Kemp | Resimlerde | Getty Images
Analistlerin, ülkenin en maliyetli tüketici bankacılığı skandalına benzer büyüklükte en kötü senaryolar konusunda uyarmasıyla, Britanya'nın otomotiv finans sektörü kargaşa içinde.
Büyüyen kriz, Birleşik Krallık Temyiz Mahkemesi'nin Ekim ayının sonlarında verdiği, mahkemenin otomobil satıcılarının otomobil finansmanı sağlayan bankalardan – müşterinin bilgilendirilmiş rızasını almadan – ikramiye almasının yasa dışı olduğuna karar verdiği dönüm noktası niteliğindeki bir karara dayanıyor.
Karar, otomotiv finans sektöründeki pek çok kişiyi hazırlıksız yakaladı ve tüketicilerin zararlarını telafi edecek milyarlarca sterlinlik bir tazminat planının önünü açmış gibi görünüyor.
Bu durum, bankalara 50 milyar £'dan (63,8 milyar $) fazlaya mal olduğu tahmin edilen ve ülkenin finansal hizmetler tarihindeki en büyük yanlış satış skandalı olarak kabul edilen İngiltere'nin ödeme koruma sigortası (PPI) skandalıyla karşılaştırmalara yol açtı.
Ülkenin mali gözlemcisi olan Britanya Mali Davranış Otoritesi Çarşamba günü yaptığı açıklamada, borç verenlere karara itiraz etmeleri için yeşil ışık yakıp yakmayacağına ilişkin kararı hızlandırmak için Yüksek Mahkeme'ye yazacağını söyledi.
Bankalar 'belirsizlikte' kaldı
Otomobil finansmanı gruplarının son haftalarda şikayetlerde büyük bir artış olabileceğini belirten FCA, itiraz izni verilmesi halinde “uzmanlığını paylaşmak için” müdahale etmeyi değerlendireceğini söyledi.
Motorlu taşıt finansmanı gruplarını, yüksek hacimli şikayetleri çözmek için mali karşılıkları ayırmayı düşünmeye çağırdı.
Morningstar'ın hisse senedi analisti Niklas Kammer, İngiltere bankalarının 25 Ekim'deki mahkeme kararından bu yana “belirsizlik içinde” kaldığını söyledi. Lloyd'lar Black Horse işi nedeniyle en fazla risk altında olduğu düşünülüyor. Barclay'ler Kammer, aynı zamanda bir miktar teşhirin de olduğunu söyledi, “ama anlamlı derecede daha az.”
21 Ekim 2024 Pazartesi günü Londra, Birleşik Krallık'ta bir Lloyds Banking Group Plc banka şubesi.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
“Sanırım Temyiz Mahkemesi'nin kararının hem bankalar hem de FCA için sürpriz olduğunu söylemek doğru olur. Bankalara göre, bankalar FCA tarafından belirlenen ve FCA ile uyumlu olmayan kural ve yönergelere uydular. Kammer, CNBC'ye e-posta yoluyla “yeni Temyiz Mahkemesi kararı” dedi.
Kammer, “Bu nedenle, bankaların hangi kurallara uyması gerektiği konusunda ciddi bir belirsizlik mevcut. FCA, konuyla ilgili bir karar vermeden önce olası bir Yüksek Mahkeme kararının sonucunu bekleyeceğini söyledi.” dedi.
“Karar geçerli olursa FCA, açıklamalara ilişkin kurallarını değiştirmek zorunda kalacak. Başlangıçta FCA, konunun ÜFE'nin yanlış satışıyla benzer oranlarda olmaması gerektiğine dikkat çekti, ancak yeni karar geçerli olursa en kötü senaryoların ortaya çıkacağını belirtti Etki aynı büyüklüğe yakın.”
Borç verenler 'piyasadan çekilecek'
RBC Capital Markets'ın Birleşik Krallık bankaları analisti Benjamin Toms, Yüksek Mahkeme'nin alt mahkemenin kararını onaylaması durumunda, hem bankaları hem de banka dışı kuruluşları içeren otomotiv finans sektörü üzerindeki olumsuz etkinin 28 milyar £ kadar olabileceğini söyledi.
Toms, “Bazı kredi verenler muhtemelen piyasadan çekilecek, bu da araç satın almak isteyenler için daha az seçenek ve daha yüksek fiyatlar anlamına gelecek” dedi.
“Ayrıca, premium finansman gibi diğer kredi türlerinin de mercek altına alınmasıyla birlikte yasal sürünme potansiyeli de var” diye ekledi.
Londra Taksileri, 14 Ekim 2024'te Londra, Birleşik Krallık'ta Fenchurch Street İstasyonu'nun dışındaki bir taksi durağında kuyrukta bekliyor.
John Keeble | Getty Images Haberleri | Getty Images
Ocak ayında FCA, 2021'de yasaklanmadan önce, ihtiyari komisyon düzenlemeleri veya DCA'larla ilgili yaygın suiistimallerin olup olmadığını araştırmak için motor finans endüstrisine yönelik bir inceleme başlattı.
Çarşamba günü yaptığı açıklamada, şu anda Temyiz Mahkemesi kararının kendi incelemesi üzerindeki etkisini değerlendirdiğini söyledi.
Etkili bir derecelendirme kuruluşu olan Fitch, bu ayın başında Close Brothers Group'un notlarını, borç verenin motor finansmanına “yüksek maruziyeti” nedeniyle “Derecelendirme İzleme Negatif”e yerleştirdiği konusunda uyarmıştı.
Fitch, motor finansmanı kredilerine “önemli ölçüde dahil olan” diğer kredi kuruluşlarının arasında Barclays, Investec, Lloyds ve Santander UK'nin yer aldığını söyledi.
İngiltere'nin en büyük otomobil finansmanı şirketi olan Lloyds, mali karşılıklara 450 milyon £ ayırdı.