Lüks otomobil üreticisi Aston Martin, kayıplarının neredeyse iki katına çıkmasıyla yüzde 6 düştü

kamil şeker

New member
11 Nisan 2024'te Londra'nın merkezindeki Park Lane'deki Aston Martin lüks otomobil bayisinin girişinin üzerinde bir tabela görülüyor.

Benjamin Cremel | Afp | Getty Images


LONDRA — Lüks otomobil üreticisi Aston Martin'in Çarşamba günü, şirketin bu yılın sonlarında yeni bir araç serisini piyasaya sürmesi öncesinde temel modellerinin üretimini durdurması nedeniyle ilk çeyrekte zararlarının arttığını bildirdi.

Hisseler, Londra'daki ilk işlemlerde yüzde 12'den fazla değer kaybederken, kayıplar öğleden sonra 14:25'te yüzde 6,4'e geriledi.

Düzeltilmiş vergi öncesi zarar, önceki yılki 57,3 milyon £ zarara kıyasla neredeyse iki katına çıkarak 110,5 milyon £'a (137,8 milyon $) ulaştı. Reuters'e göre analistler ilk çeyrekte 93 milyon £ zarar bekliyorlardı.

Gelir %10 düşüşle 267,7 milyon sterline gerilerken, net borç %20 artışla 1,04 milyar sterline yükseldi. Şirketin ağır borç yığını, yatırımcılar için uzun süredir devam eden bir endişe kaynağı ve 2018'deki halka arzından bu yana Aston Martin'in hisse fiyatının keskin bir şekilde düşmesine katkıda bulundu.

Jefferies'teki analistler, hacimlerde %26'lık bir düşüşe işaret ederek “metriklerde büyük bir eksiklik” olduğunu belirtti.

Aston Martin Çarşamba günü yaptığı açıklamada, 2024 yılında dört yeni modelin tesliminin yılın ikinci yarısında ve sonrasında “önemli bir büyümeyi” destekleyeceğini söyledi.

“İlk çeyrek performansımız, bu beklenen geçiş dönemini yansıtıyor; yeni Vantage, yükseltilmiş DBX707 ve bugün onayladığımız yakında çıkacak amiral gemisi V12 spor otomobilimizin üretimindeki artıştan önce, mevcut çekirdek modellerimizin üretimini ve teslimatını durdurduk. ,” dedi Başkan Lawrence Stroll.

Stroll, Aston Martin'in, kredi notu yükseltmesinin ardından beş yıllık birinci sınıf teminatlı tahvillerin iyileştirilmiş koşullarıyla yeniden finansmanı tamamlayarak çeyrekte bilançosunu güçlendirmede “önemli bir adım” attığını ekledi.

Şirket yaptığı açıklamada, “Aston Martin, yıl sonuna kadar tamamen yenilenen temel model yelpazesiyle benzersiz bir konuma sahip olacak” dedi.

Bölgelere göre toptan satış hacimleri Amerika kıtasında %35, Birleşik Krallık'ta %30 ve Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesinde %17 oranında düşüş gösterdi. Asya-Pasifik hacimleri %14 düştü.

Şirkete göre SUV toptan satışları, “yeni model DBX707'nin yakın zamanda duyurulması öncesinde hacimlerdeki geçici düşüş” nedeniyle %63 oranında düşüş gösterdi.

Faiz oranlarının zayiatı


Hargreaves Lansdown'un para ve piyasalar sorumlusu Susannah Streeter, şirketin “yüksek faiz oranlarının külfetli etkisinin kurbanı” gibi göründüğünü söyledi.

Streeter, e-posta yoluyla şunları söyledi: “Artan otomobil finansman maliyetleri, lüks araçlara olan talebi azalttı; bu durum, alışveriş tutkunu zengin tüketicilerin bile mevcut ekonomik dalgalanmalara karşı bağışık olmadığını gösterdi. Ancak yeni otomobil lansmanlarının zamanlaması da arzulanan bir şeyi bıraktı.”

Aston Martin, toptan satış hacminde yüksek tek haneli büyüme yüzdesi ve brüt kar marjının uzun süredir devam eden %40 hedefine doğru iyileşmesi yönündeki tüm yıl hedefini yineledi.

Şirket, sonbaharda Bentley'in şu anki lideri olan yeni icra kurulu başkanı Adrian Hallmark'ı karşılamaya hazırlanıyor. Hallmark, 2020'den bu yana üçüncü yeni CEO'su olacak.

Aston Martin'in sonuçları küresel otomobil üreticisinin sonuçlarını takip ediyor Stellantis Salı günü, bu yıl bir dizi yeni modeli piyasaya sürmeye hazırlanırken satışlarda da yavaşlama olduğu bildirildi.