Milyonlarca satış yapması beklenen otomobil tarifeleri 100 milyar dolara mal oldu

kamil şeker

New member
6 Haziran 2022'de Tennessee'deki Nissan'ın Smyrna Araç Meclis Meclis tesisindeki otomatik çalışanlar. Bitki 7.000'den fazla kişiyi istihdam ediyor ve Leaf EV ve Rogue crossover dahil olmak üzere çeşitli araçlar üretiyor.

Michael Wayland / CNBC


DETROIT-Başkan Donald Trump'ın ithal araçlar üzerindeki% 25 tarifeleri, bu hafta diğer ülke temelli vergiler üzerindeki bir geri çekilmeye rağmen, analistler politikalar nedeniyle otomotiv endüstrisi için büyük küresel etkiler bekliyorlar.

Wall Street ve otomotiv analistlerinden yapılan araştırma raporlarına göre, milyonlarca araç satışında bir düşüş, daha yüksek yeni ve kullanılmış araç fiyatları ve sektör için 100 milyar dolardan fazla artan maliyet görmeyi bekliyorlar.

CNBC'ye verdiği demeçte, “Şu anda gördüğümüz şey, politika tarafından yönlendirilen, uzun ömürlü olması muhtemel yapısal bir değişimdir.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Bu, tarihteki otomobil endüstrisi için en sonuç veren yıl olabilir – sadece acil maliyet baskıları nedeniyle değil, aynı zamanda endüstrinin nasıl ve nerede inşa edildiği konusunda temel değişikliği zorladığı için.”

BCG, tarifelerin sektöre maliyetlerde yıllık çalışma oranı temelinde 110 milyar dolar ila 160 milyar dolar eklemesini bekliyor, bu da ABD yeni araç piyasası gelirlerinin% 20'sini etkileyerek hem ABD hem de ABD dışı üreticiler için üretim maliyetlerini artırıyor.

Michigan merkezli kar amacı gütmeyen bir düşünce kuruluşu olan Otomotiv Araştırma Merkezi, yalnızca ABD'deki otomobil üreticilerinin maliyetlerinin 107,7 milyar dolar artacağına inanıyor. Detroit otomobil üreticileri için 41,9 milyar dolar dahil Genel Motorlar– Ford Motor ve Chrysler ebeveyn Stellantis.

Her iki analiz de 3 Nisan'da Trump tarafından uygulanan ithal araçlar üzerindeki% 25 tarifeleri ve aynı miktarda aynı miktarda vergiyi 3 Mayıs'a kadar başlayacak olan otomotiv parçalarında dikkate alıyor.

Stok Grafik simgesi







Otomatik Stoklar


Analistlere göre, otomobil üreticileri ve tedarikçiler maliyet artışlarının bir kısmını taşıyabilirler, ancak bunları ABD tüketicilerine aktarmaları bekleniyor, bu da daha düşük satışlar olabilir.

Goldman Sachs analisti Mark Delaney Perşembe günü bir yatırımcı notunda, “Tasarrufların, ABD'deki hem ithalat ve imalat araçlarının maliyetini ortalama olarak en azından düşük ila orta haneli bin dolar seviyesine yükselteceğine inanıyoruz ve özellikle oto endüstrisinin bunu tamamen yumuşatmasının zor olacağına inanıyoruz.” Dedi.

Goldman Sachs, ABD'deki yeni araç net fiyatlarının, tarife maliyetlerini daha iyi yansıtmak için önümüzdeki altı ila 12 aylık zaman diliminde yaklaşık 2.000 $ ila 4.000 $ artacağını varsayıyor.

Otomobil üreticileri tarifelere çeşitli şekillerde yanıt verdiler. Ford ve Stellantis gibi çoğunlukla yerli üreticiler, çalışan fiyatlandırması için geçici anlaşmalar yaparken, İngiliz otomobil üreticisi Jaguar Land Rover gibi diğerleri ABD gönderilerini durdurdu. Hyundai Motor ayrıca tüketici endişelerini hafifletmenin en az iki ay boyunca fiyatlarını artırmayacağını söyledi.

Michigan Üniversitesi Anketi Cuma günü gösterdiği, tüketici hissi Nisan ayında beklenenden daha da kötüleşti, çünkü beklenen enflasyon seviyesi 1981'den bu yana en yüksek seviyeye ulaştı.

Otomatik danışmanlık firması Telemetry Insights Başkan Yardımcısı Sam Abuelsamid, birçok otomobil üreticisinin, tarifeler nedeniyle fiyatları artırmaya ihtiyaç duymadan önce satabilecekleri en az iki aylık bir tuhaf olmayan etkilenen araç tedarik etmesini bekliyor.

Telemetri, üretim, parçaların ve diğer faktörlerin daha yüksek maliyetlerin, daha geniş ekonomi üzerinde dalgalanma etkileri olacak olan ABD ve Kanada'da yıllık olarak satılan 2 milyon daha az araçla sonuçlanmasını beklemektedir.


Abuelsamid, “Satışlarda birkaç milyon ünite azalması ekonomik olarak geniş bir etkiye sahip olacak.” Dedi. “Bu, sadece araçlar için değil, aynı zamanda yönetim kurulunda da daha yüksek fiyatlardan kaynaklanıyor … bu da insanların 'harcama gücünü sınırlayacak.”

Yeni ve kullanılmış araçların karşılanabilirliği birkaç yıldır bir sorun olmuştur. Ortalama olarak, Cox Automotive yeni araçların yaklaşık 50.000 dolara mal olduğunu bildiriyor. Bu rakam, enflasyonla mücadele etmek için son yıllarda önemli ölçüde artan böyle bir aracı finanse etme maliyetini içermiyor.

Cox'a göre, otomatik kredi oranları yeni bir araç için% 9,64'ten fazla ve kullanılmış bir araba veya kamyon için yaklaşık% 15'e yakın seviyelerde kalıyor.

Cox Automotive baş ekonomisti Jonathan Smoke Pazartesi günü yaptığı açıklamada, “Tarifeler geçtikçe ve daha sonra artan fiyat artışlarının azaldığını ve daha sonra hızlandırılmış fiyat artışlarını görmeyi umuyoruz. “Uzun vadede üretim ve satışların düşmesini, yeni kullanılan fiyatların artmasını ve bazı modellerin ortadan kaldırılmasını bekliyoruz.”

Beklenen fiyat artışları araca göre değişiyor, ancak Cox, ABD'li bir araya getirilmemiş araçlarda% 25 tarife nedeniyle ithal araçların maliyetinde 6.000 dolarlık bir artış ve ayrıca otomotiv parçalarında gelecek% 25 tarifeler nedeniyle ABD'de toplanan araçlarda 3.600 dolarlık bir artış olduğunu tahmin ediyor. Bunlar, daha önce ilan edilen çelik ve alüminyum tarifelerinin bir sonucu olarak 300 ila 500 dolar artışlara ek olarak.