Musk, Supercharger ekibindeki yaklaşık 500 kişiyi işten çıkardıktan sonra Tesla hisseleri düştü

kamil şeker

New member
Tesla Supercharger, 23 Nisan 2024'te Austin, Teksas'taki Circle K benzin istasyonunun yakınında bulunuyor.

Brandon Bell | Getty Images


Tesla hisseleri, CEO Elon Musk'un daha fazla işten çıkarma kararına devam edeceği haberinin ardından Salı günü yaklaşık %6 düştü. Tesla'nınSupercharger ekibindeki tahmini 500 çalışanı etkiliyor.

Hisse senedi 183,28 dolardan kapandı ve şu anda yıl bazında %26 düşüş yaşadı.

The Information'a göre Musk, Tesla'daki yöneticilere gece boyunca EV Şarj Kıdemli Direktörü Rebecca Tinucci ve Araç Programları Direktörü Daniel Ho da dahil olmak üzere önemli yöneticilerin ayrılışını duyuran bir e-posta gönderdi. Musk e-postada ayrıca Tesla yönetiminin şirketin personelini onun talimatı doğrultusunda daha hızlı bir şekilde azaltmamasından duyduğu şaşkınlığı da dile getirdi.

Görevleri kesilen birkaç çalışan ve Kaliforniya'daki Tesla'da halen çalışan bir kişi, devam eden yeniden yapılanmanın ayrıntılarını CNBC ile doğruladı ve hassas konuları tartışmak için isminin açıklanmasını istemedi. İşten çıkarılan diğer Tesla çalışanları, Tesla'nın Supercharger ekibini küçülttüğünü kamuoyuna açıkladı.

Bu grubu keserken Tesla, ABD'deki Supercharger ağının genişlemesini kısıtladığını açıkladı. Hareket, Tesla ile ortaklık kurmasının ardından geldi. Ford, GM ve diğer sektör oyuncuları, Tesla şarj istasyonlarıyla uyumluluk için Tesla NACS'yi (Kuzey Amerika Şarj Standardı) kullanarak araba üretmelerini garanti ediyor ve bu şirketlerin müşterilerinin Tesla istasyonlarını kullanmalarına izin veriyor.

Şu anda devam eden işten çıkarmalar, bu yılın ilk çeyreğinde gelirde yaşanan %9'luk düşüşün (2012'den bu yana en sert yıllık düşüş) ardından Tesla'nın büyük bir maliyet azaltma önleminin parçası. İlk üç ayda kârlar yarı yarıya azaldı. 2024'te Tesla otomobillerde indirim yaptı ve talebi teşvik etmek için teşvikler yayınladı.

Mevcut ve eski çalışanlar CNBC'ye Tesla'nın bazı çalışanları Ocak ayı başlarında işten çıkarmaya başladığını ve bu ay daha geniş çaplı kesintilerin artacağını söyledi. İşlerinin güvende olduğunu düşünen bazı meslektaşlarının Cuma ve Salı günü işten çıkarılma bildirimleri aldığını söylediler.

Tesla, yatırımcılara şarj altyapısı kurma planlarından geri çekilme konusunda herhangi bir uyarıda bulunmadı. Şirket, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki önemli noktalarda Tesla için EV şarj ekipmanı kuran ve bakımını yapan küçük ve orta ölçekli işletmeler de dahil olmak üzere bazı şarj ağı ortaklarına da bilgi vermedi.

Supercharger ağ yüklenicisi Bullet EV'nin eş CEO'su Andres Pinter, CNBC'ye şunları söyledi: “Ekibim bu sabah pantolonuna sert bir tekme atarak uyandı. Şarj cihazı yapımıyla ilgili yirmi kadar farklı kişiye gönderdiğimiz e-postalar aynı otomatik yanıt okumasıyla geri döndü, 'Bu e-posta adresi artık geçerli değil. Gelecekte bu adrese gönderilecek e-postalar alınmayacaktır.'”

Pinter, “Diğer şarj cihazı ağlarının yetişmesi yıllar alacak” diye düşündüğünü ancak Tesla'nın ABD'de agresif bir şekilde genişlemeye yönelik yakın vadeli planından vazgeçmesinin diğer oyunculara yer bıraktığını söyledi.

Musk, X'e şunları yazdı: “Tesla, Supercharger ağını yeni konumlar için daha yavaş bir hızda ve %100 çalışma süresine ve mevcut konumların genişletilmesine daha fazla odaklanarak hala büyütmeyi planlıyor.”

Tesla, çevre kredilerinden ve şarj seansları ücretlerinden para kazanıyor ve halihazırda ABD'deki halka açık üç elektrikli araç şarj istasyonundan birini işletiyor

Kâr amacı gütmeyen Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi'nin tahminlerine göre ulaşım, küresel olarak insan faaliyetlerinden kaynaklanan karbon emisyonlarının %25'inden sorumlu. Musk yakın zamanda Tesla'daki yapay zeka girişimlerinden ve otonom sürüş teknolojisini geliştirme arayışından bahsederken, şirket bu hafta yayınladığı yıllık raporunda misyonunun “dünyanın sürdürülebilir enerjiye geçişini hızlandırmak” olduğunu yineledi.

Tesla'nın hisselerinde Salı günü yaşanan düşüş, yılın en iyi işlem günü olan Pazartesi günü görülen %15'lik yükselişin ardından geldi. Bu yükseliş, Musk'un Çin ziyaretinin önemli bir anlaşma sağladığını söyleyen haberlerin ardından geldi. Baidu Tesla için ülkede gelecekteki otonom sürüş yazılımlarına güç verebilecek harita teknolojisi için.

Tesla uzun süredir söz veriyordu ancak henüz otonom araçlar teslim etmedi.

JL Warren Capital'in kurucusu Junheng Li, bu hafta yatırımcılara gönderdiği bir notta, Pazartesi günkü kazanımları haklı çıkarmayacak kadar çok “kritik ayrıntının eksik” olduğunu yazdı. “Yerelleştirilmiş FSD'den elde edilen alım oranının ve artan gelirin (TSLA'nın en son v12'si ile benzer düzeyde özerklik olduğunu varsayarsak) Çin'de ABD'ye kıyasla önemli ölçüde daha düşük olacağına inanıyoruz.”

Xpeng, Nio ve diğer EV üreticileri şu anda Çin'de bir teşvik olarak alıcılara verilen 2. seviye sistemleri sunuyor.

KOL SAATİ: Tesla'nın Çin'deki geçici otonom sürüş anlaşması onu 'muhteşem' kılmak için yeterli değil