kamil şeker
New member
Dosya Fotoğrafı: Amerikan bayrağı Irvine, California, ABD, 27 Mart 2025'teki bir Nissan Otomobil bayisinde çırpınıyor.
Mike Blake | Reuters
Nissan Motor New Americas Lideri, otomobil üreticisinin Başkan Donald Trump'ın% 25 otomatik tarifeleri nedeniyle en büyük Amerikan üretim tesisinde üretimi “maksimize etmeyi” hedeflediğini söyledi.
Ocak ayında Nissan Americas'ın başkanı olarak başlayan Christian Meunier, tarifelerin, otomobil üreticisinin yerleşik ABD operasyonlarının geri dönüşüne yardımcı olmak için yerel üretimi artırması için zaten gerekli planları hızlandırdığını söyledi.
Meunier, Çarşamba günü sanal bir röportaj sırasında CNBC'ye verdiği demeçte, “Büyük tesislerimiz, büyük kapasitelerimiz var ve bugün maksimum kapasitemiz yok. Kapasitemizi iyileştirmek için hala daha fazla alanımız var.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “ABD ürünlerini daha fazla satmayı ve bu arada Meksika'dan ve Japonya'dan gelen araçları ayarlamaya çalışıyoruz.”
Meunier, “nihai hedefinin” otomobil üreticisinin Tennessee, Smyrna'daki 6 milyon metrekarelik tesisinde kapasiteyi “maksimize etmek” olduğunu söyledi. Yetkili, tesisin yılda üç vardiyada 640.000 araç üretebileceğini söyledi. Geçen yıl yaklaşık 5.700 kişiyle iki vardiya ile 314.500'den fazla araç üretti.
“Kapasiteyi maksimuma çıkarmaya ve Smyrna'yı eskisi gibi güç merkezi haline getirmeye bakıyoruz” dedi. “Bu benim nihai hedefim … bitkiyi doldurmak ve tekrar çok para kazanmak.”
Meunier, şu anda otomobil üreticisinin Nissan Rogue'u da dahil olmak üzere dört ürünü yurt içinde yapan dört ürünü yapan tesiste maksimum üretimi vurmak için bir zaman çerçevesinde spekülasyon yapmayı reddetti. Planları değiştirmenin ve üretimi hareket ettirmenin zaman aldığını söyledi.
Yetkili, “ABD'de sahip olduğumuz mevcut modellerde tarif ettiğim gibi üretimi artırabilir ve önümüzdeki iki yılda bir ürünü getirme planını taahhüt edebiliriz … ya da birkaç ürün ABD pazarına. Ama bir gecede gerçekleşemez.” Dedi.
Meunier'in yorumları, Trump'ın bazı otomobil üreticilerine potansiyel olarak “yardım etmeyi” istediğini söyledikten iki gün sonra, şirketlerin üretim planlarını değiştirmek için zamana ihtiyacı olduğunu söyledi.
5 Nisan 2023 Çarşamba günü New York'taki 2023 New York Uluslararası Otomobil Fuarı (NYIAS) sırasında Stellantis NV'deki Jeep markasının genel müdürü Christian Meunier.
Stephanie Keith | Bloomberg | Getty Images
Meunier, Nissan'ın Smyrna'ya hibrit üretim ve Infiniti modeli gibi yeni ürünler eklemeye baktığını söyledi. Ayrıca şirketin motorlar gibi güç aktarma organı bileşenleri için üretim artışlarını analiz ettiğini ve yurtiçi içeriği artırdığını söyledi.
Meunier, “İyi olan şey, esnekliğimiz var. Hızlandırma, işleri normalde olduğundan daha hızlı yapabilmemiz için bir yeteneğimiz var.” Dedi. “Tarifeden önce zaten üzerinde çalışıyordum, çünkü yerelleştirmenin yol olduğuna ikna oldum.”
ABD'ye ithal araçlar üzerindeki tarifeler, Trump'ın geçen hafta diğer ülke temelli vergiler üzerindeki geri çekilmesine rağmen 3 Nisan'dan beri yürürlükte. Otomobil parçalarında ek% 25 tarifelerin 3 Mayıs'a kadar yürürlüğe girmesi planlanıyor.
Meunier, bu potansiyel parça tarifelerinin şirkete ve planlarına zarar vereceğini söyledi.
“Umarım tamamen zarar görmeyen, tam olarak% 25 oranında çözümler olacaktır çünkü bu çok fazla” dedi. “Umarım aralarında bir uzlaşma olur.”
Nissan, Meksika'da Nissan Kicks ve Nissan Versa gibi ithalatlar da dahil olmak üzere çeşitli araçlar üreten iki montaj tesisi var. 2024'te Nissan'ın Meksika'da Meksika'da yaklaşık 670.000 adet ürettiği ve Meksika'daki UNOTV'ye göre 456.000'den fazla ihraç edildiği bildirildi.
6 Haziran 2022'de Tennessee'deki Nissan'ın Smyrna Araç Montaj Fabrikası'ndaki otomatik çalışanlar. Bitki binlerce insanı istihdam ediyor ve yaprak EV ve Rogue crossover dahil olmak üzere çeşitli araçlar üretiyor.
Michael Wayland / CNBC
ABD'de Nissan, yılda 1 milyondan fazla araç, 1,4 milyon motor, 1.4 milyon depo ve 456.000 döküm üretebilen montaj tesislerine sahip olduğunu söyledi. Bu tam kapasiteden otomobil üreticisi 2024'te ABD'de yaklaşık 525.600 araç üretti.
Smyrna dışında, şirketin Tennessee'de büyük bir güç aktarma organı ve Mississippi, Canton'da başka bir büyük araç montaj tesisi var.
Kanton tesisi şu anda Nissan Altima Sedan ve Nissan Frontier orta ölçekli kamyonet üretiyor. Altima için tek bir vardiyada yaklaşık 5.000 işçi ve sınır için iki vardiya kullanıyor.
Meunier, Rogue ve Pathfinder ve son yıllarda önemli pazar payı düşüşleri yaşayan sınırın, segmentinin yaklaşık% 7 ila% 8'ine düştüğünü söyledi.
Nissan, tarifelere yanıt olarak araca ve modele bağlı olarak haydut ve Pathfinder'ın fiyatlandırmasını 640 $ ile yaklaşık 2.000 $ arasında düşürdü. Ayrıca, Infiniti lüks markası için Meksika tarafından yapılmış iki SUV için ABD'den yeni sipariş almayı bıraktı.
“Nissan son zamanlarda biraz mücadele etti, ancak iyi bir planımız var” dedi. “Boru hattında iyi bir ürün var. Şimdi başarılı olan süper iyi bir ürün piyasaya sürüyoruz ve tarifeye rağmen geri döneceğiz.”
Mike Blake | Reuters
Nissan Motor New Americas Lideri, otomobil üreticisinin Başkan Donald Trump'ın% 25 otomatik tarifeleri nedeniyle en büyük Amerikan üretim tesisinde üretimi “maksimize etmeyi” hedeflediğini söyledi.
Ocak ayında Nissan Americas'ın başkanı olarak başlayan Christian Meunier, tarifelerin, otomobil üreticisinin yerleşik ABD operasyonlarının geri dönüşüne yardımcı olmak için yerel üretimi artırması için zaten gerekli planları hızlandırdığını söyledi.
Meunier, Çarşamba günü sanal bir röportaj sırasında CNBC'ye verdiği demeçte, “Büyük tesislerimiz, büyük kapasitelerimiz var ve bugün maksimum kapasitemiz yok. Kapasitemizi iyileştirmek için hala daha fazla alanımız var.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “ABD ürünlerini daha fazla satmayı ve bu arada Meksika'dan ve Japonya'dan gelen araçları ayarlamaya çalışıyoruz.”
Meunier, “nihai hedefinin” otomobil üreticisinin Tennessee, Smyrna'daki 6 milyon metrekarelik tesisinde kapasiteyi “maksimize etmek” olduğunu söyledi. Yetkili, tesisin yılda üç vardiyada 640.000 araç üretebileceğini söyledi. Geçen yıl yaklaşık 5.700 kişiyle iki vardiya ile 314.500'den fazla araç üretti.
“Kapasiteyi maksimuma çıkarmaya ve Smyrna'yı eskisi gibi güç merkezi haline getirmeye bakıyoruz” dedi. “Bu benim nihai hedefim … bitkiyi doldurmak ve tekrar çok para kazanmak.”
Meunier, şu anda otomobil üreticisinin Nissan Rogue'u da dahil olmak üzere dört ürünü yurt içinde yapan dört ürünü yapan tesiste maksimum üretimi vurmak için bir zaman çerçevesinde spekülasyon yapmayı reddetti. Planları değiştirmenin ve üretimi hareket ettirmenin zaman aldığını söyledi.
Yetkili, “ABD'de sahip olduğumuz mevcut modellerde tarif ettiğim gibi üretimi artırabilir ve önümüzdeki iki yılda bir ürünü getirme planını taahhüt edebiliriz … ya da birkaç ürün ABD pazarına. Ama bir gecede gerçekleşemez.” Dedi.
Meunier'in yorumları, Trump'ın bazı otomobil üreticilerine potansiyel olarak “yardım etmeyi” istediğini söyledikten iki gün sonra, şirketlerin üretim planlarını değiştirmek için zamana ihtiyacı olduğunu söyledi.
5 Nisan 2023 Çarşamba günü New York'taki 2023 New York Uluslararası Otomobil Fuarı (NYIAS) sırasında Stellantis NV'deki Jeep markasının genel müdürü Christian Meunier.
Stephanie Keith | Bloomberg | Getty Images
Meunier, Nissan'ın Smyrna'ya hibrit üretim ve Infiniti modeli gibi yeni ürünler eklemeye baktığını söyledi. Ayrıca şirketin motorlar gibi güç aktarma organı bileşenleri için üretim artışlarını analiz ettiğini ve yurtiçi içeriği artırdığını söyledi.
Meunier, “İyi olan şey, esnekliğimiz var. Hızlandırma, işleri normalde olduğundan daha hızlı yapabilmemiz için bir yeteneğimiz var.” Dedi. “Tarifeden önce zaten üzerinde çalışıyordum, çünkü yerelleştirmenin yol olduğuna ikna oldum.”
ABD'ye ithal araçlar üzerindeki tarifeler, Trump'ın geçen hafta diğer ülke temelli vergiler üzerindeki geri çekilmesine rağmen 3 Nisan'dan beri yürürlükte. Otomobil parçalarında ek% 25 tarifelerin 3 Mayıs'a kadar yürürlüğe girmesi planlanıyor.
Meunier, bu potansiyel parça tarifelerinin şirkete ve planlarına zarar vereceğini söyledi.
“Umarım tamamen zarar görmeyen, tam olarak% 25 oranında çözümler olacaktır çünkü bu çok fazla” dedi. “Umarım aralarında bir uzlaşma olur.”
Nissan, Meksika'da Nissan Kicks ve Nissan Versa gibi ithalatlar da dahil olmak üzere çeşitli araçlar üreten iki montaj tesisi var. 2024'te Nissan'ın Meksika'da Meksika'da yaklaşık 670.000 adet ürettiği ve Meksika'daki UNOTV'ye göre 456.000'den fazla ihraç edildiği bildirildi.
6 Haziran 2022'de Tennessee'deki Nissan'ın Smyrna Araç Montaj Fabrikası'ndaki otomatik çalışanlar. Bitki binlerce insanı istihdam ediyor ve yaprak EV ve Rogue crossover dahil olmak üzere çeşitli araçlar üretiyor.
Michael Wayland / CNBC
ABD'de Nissan, yılda 1 milyondan fazla araç, 1,4 milyon motor, 1.4 milyon depo ve 456.000 döküm üretebilen montaj tesislerine sahip olduğunu söyledi. Bu tam kapasiteden otomobil üreticisi 2024'te ABD'de yaklaşık 525.600 araç üretti.
Smyrna dışında, şirketin Tennessee'de büyük bir güç aktarma organı ve Mississippi, Canton'da başka bir büyük araç montaj tesisi var.
Kanton tesisi şu anda Nissan Altima Sedan ve Nissan Frontier orta ölçekli kamyonet üretiyor. Altima için tek bir vardiyada yaklaşık 5.000 işçi ve sınır için iki vardiya kullanıyor.
Meunier, Rogue ve Pathfinder ve son yıllarda önemli pazar payı düşüşleri yaşayan sınırın, segmentinin yaklaşık% 7 ila% 8'ine düştüğünü söyledi.
Nissan, tarifelere yanıt olarak araca ve modele bağlı olarak haydut ve Pathfinder'ın fiyatlandırmasını 640 $ ile yaklaşık 2.000 $ arasında düşürdü. Ayrıca, Infiniti lüks markası için Meksika tarafından yapılmış iki SUV için ABD'den yeni sipariş almayı bıraktı.
“Nissan son zamanlarda biraz mücadele etti, ancak iyi bir planımız var” dedi. “Boru hattında iyi bir ürün var. Şimdi başarılı olan süper iyi bir ürün piyasaya sürüyoruz ve tarifeye rağmen geri döneceğiz.”