Otomobil alımında 'mutlak en kötü' dönem sona erdi

kamil şeker

New member
Araba alışverişi yapanların bu Anma Günü haftasonunda iyi fırsatlar bulmaları geçen haftaya göre daha kolay olacak.

Otomobil araştırma firması Edmunds Çarşamba günü yaptığı açıklamada, bayilerin 2023 araçlık bir bolluğa sahip olduğunu ve bu durumun normalden daha yüksek indirimlere ve daha düşük faiz oranlarına yol açtığını söyledi. Ülke çapındaki bayilerde bulunan '23 modellerinin payı, geçen yıl 2022 modelleri için %5,4'ten %6,8'e yükseldi.

Daha yüksek stoklarla karşı karşıya kalan otomobil üreticileri ve bayiler, geçen yılın modellerinde ortalama 4.147 $'lık bir indirim teklif ediyor, dedi Edmunds; bu, bir yıl önce '22 model için ortalama 1.919 $'lık ortalamanın iki katından fazla.

Promosyonlar, sigorta ve bakım da dahil olmak üzere araç sahibi olmanın genel maliyetlerinin yüksek olması nedeniyle zor durumda kalan tüketicilere bir miktar rahatlama sağlayabilir. AAA'ya göre bu harcamalar, yeni araçlar için 2022'de 10.728 dolardan ortalama 12.182 dolara yükseldi; bu da alıcıları arsadan çıktıktan çok sonra bile sıkıştırıyor.

Edmunds'un içgörü direktörü Ivan Drury, 2022-23 pazarının “araç satın almak için en kötü zamanlardan biri” olduğunu söyledi. “Envanter yoktu. İnsanlar ağır primler ödüyordu ve onlara yönelik hiçbir teşvik yoktu.”

Sonuç olarak birçok sürücü mevcut sürüşlerini daha uzun süre sürdürdü. S&P Global Mobility Çarşamba günü yaptığı açıklamada, ABD yollarındaki ortalama aracın yaşının bu yıl 12,6 yıllık yeni bir rekora ulaştığını söyledi.

Ama şimdi Drury “yolumuza geri döndük” dedi. Mevcut indirim dalgasının, pandemik tedarik zinciri sorunlarının araç fiyatlarını karıştırmasının ardından pazarın normale döndüğüne dair işaretleri artırdığını söyledi.

Ancak fiyat indirimleri genel anlamda geçerli değil.

Drury, ideal araçlarını – örneğin büyük bir aile için eğlence özellikleriyle donatılmış bir SUV – satın almaktan kaçınan alıcılar için Anma Günü anlaşmalarının tetiği çekmek için ideal bir zaman olabileceğini söyledi. Öte yandan, 35.000 doların altındaki '23 sedanlar gibi daha sade, “A noktasından B noktasına” araçlar arayanlar, çok çabuk satın alındıkları için daha az seçenek görebilirler.

Midwest'te 40'tan fazla bayilik ağını işleten Kunes Auto ve RV Group'un operasyon müdürü Scott Kunes, “Özellikle tatil satışları hafta sonlarında olmak üzere, kesinlikle eski araba işine bir geri dönüş görüyoruz” dedi.

“Bu pazar, bir satıcı pazarından, yalnızca üreticilerin araçları teşvik ettiği değil, aynı zamanda bayiler olarak biz de araçların daha hızlı hareket etmesini teşvik etmenin yollarını bulmaya çalıştığımız bir alıcı pazarına dönüştü” dedi.

Kunes, bayilerinin Nisan 2023'te ortalama 64 günlük araç tedarikine sahip olduğunu söyledi. Bu stok ölçümü geçen ay itibarıyla 135 güne yükseldi. Kunes ağı aşırı dolu partileri temizlemeye çalışırken, iki alanda ağır indirimler birikiyor, dedi: Üç Büyük otomobil – Ford'dan olanlar, Genel motorlar ve Jeep yapımcısı Stellantis – ve elektrikli araçlar.

Edmunds'a göre Stellantis, lotlarda '23 araçları arasında en büyük paya sahip olmanın yanı sıra bu modellerde en yüksek ortalama indirime de sahip. Alıcılar, otomobil üreticisinin '23 Dodge Challenger SXT'ye yönelik 3.750 $ nakit indirimi sunan Anma Günü anlaşmasından yararlanabilir. (Kaliforniya sakinleri bunu yerel teşviklerle birleştirerek 6.750 dolara kadar tasarruf sağlayabilirler.)

Kunes, talebin yavaşlaması nedeniyle elektrikli araçlara gelince, bunları satarken “çok zor zamanlar geçiriyoruz” dedi. Bu, bayiler için sinir bozucu, ancak alıcılara, şimdiye kadar görülen en düşük EV fiyatlarından bazılarından yararlanmak için üretici ve bayi indirimlerini federal vergi kredileriyle birleştirme konusunda önemli bir fırsat verebilir. Kunes, çok sayıda cömert EV kiralama seçeneğinin de bulunduğunu ekledi.

Kullanılmış araba cephesinde, bazı sürücüleri stok sıkıntısı çeken bayilerde 2 yıllık arabaları daha yeni, daha parlak setlerle değiştirmeye teşvik eden, bunların yeni modeller kadar veya daha fazla maliyetli olduğu pandemi dönemi günleri geride kaldı. tekerleklerden. Kullanılmış araç fiyatları, Nisan ayı tüketici fiyat endeksinde neredeyse diğer tüm kategorilerden daha hızlı düşüş gösterdi ve Nisan 2023'ten geçen aya %6,9 düşerek yalnızca ulaştırma hizmetlerinin (%11) ve hastane hizmetlerinin (%7,7) gerisinde kaldı.

Yeni araç maliyetleri çoğunlukla sabit kaldı ve Nisan ayında yıllık bazda sadece %0,4 düşüş gösterdi. Cox Automotive'e göre, otomobil kredisi oranları da hesaba katıldığında yeni bir araç için ortalama aylık ödeme aslında %1,8 artışla 762 dolara yükseldi.

Ortalama taşıt kredisi oranı geçen ay yüzde 10,22'ye (dokuz ayın en düşük seviyesi) yükselse de Cox, ortalama işlem fiyatının art arda üç ay süren düşüşlerin ardından yüzde 2,2 artışla 48.150 dolara yükseldiğini buldu.

Drury, alıcıların ödevlerini yapmasının bu nedenle çok önemli olduğunu söyledi: İndirimler ve teşvikler hakkında önceden bilgi edinmek için bayilerle iletişime geçin ve noktalı çizgiyi imzalamadan önce aylık ödemeleri hesaplayın.

Sektörün tedarik zinciri sorunlarının çoğunu çözmesinin ardından şunları söyledi: “Artık parçalarımız var ancak sorun bu araçları finanse etmenin bedeli.”

Kunes, birçok otomobil üreticisinin bayilerin araç taşımasına yardımcı olmak için teşvikli finansmana yöneldiğini söyledi. O işaret etti Ford'Nitelikli alıcıların aylık ödemelerini ilk üç yıl için %18'e kadar azaltan ve daha sonra bakiyeyi karşılayacak şekilde artıran Flex Buy programı.

Kunes, “Teşvikli oranlar, özellikle bu yüksek faiz ortamında tüketicilerin arayacakları harika bir şey” dedi. “Kredi süresi boyunca 1.000$ indirimi olan başka bir modele göre daha fazla tasarruf etmenizi sağlayabilir.”

Ancak uzmanlar, sık sık araç değiştirmeyi seven alıcıları uyarıyor: En iyi tatil anlaşmasıyla bile, bu yeni '23 modeli, cari yıldaki bir arabadan daha hızlı amortismana tabi tutulacak ve takas sırasında size düşük bir kalan değer bırakacaktır.

Drury, “Tekerlekler düşene kadar gerçekten kullanacak biri değilseniz, o 2023'ü satın almayın” dedi. “Arabanızı 5.000 mil daha kullanamazsınız ve değer artar. O günler geride kaldı.”