Otomobil üreticisinin eski sorunlarının kazançlarını azaltmasının ardından Ford'un notunu düşürüyoruz

kamil şeker

New member
Ford Motor Çarşamba günü hayal kırıklığı yaratan bir ikinci çeyrek bildirdi, daha yüksek garanti maliyetleri karları tükettiği için kazanç beklentilerini büyük bir farkla kaçırdı. Bu kalite sorunlarının yeniden ortaya çıkmasına yanıt olarak otomobil üreticisinin notunu düşürüyoruz ve hisselerini ceza kutusuna geri gönderiyoruz. LSEG tarafından derlenen tahminlere göre otomotiv geliri, analistlerin 44,02 milyar dolarlık tahminlerini aşarak yıllık bazda %6 artarak 47,8 milyar dolara çıktı. LSEG verilerine göre hisse başına düzeltilmiş kazanç yıllık bazda %35 düşerek 47 sente geriledi ve 68 sentlik tahminin oldukça altında kaldı. FactSet tarafından derlenen tahminlere göre, faiz ve vergilerden önce düzeltilmiş kazanç veya EBIT geçen yıla göre %27 düşüşle 2,76 milyar dolara geriledi ve yaklaşık 3,7 milyar dolarlık beklentileri kaçırdı. Ford Neden sahibiz: Ford'da olmamızın nedeni yönetimin para kaybeden işlerden çıkmaya, ürün kalitesini artırmaya ve üretimi tüketici tercihlerine göre hızla değiştirmeye odaklanması. Tüm bu faktörler, zaman içinde daha yüksek kazançları ve nakit akışını destekleyecek ve bu da temettüler ve geri alımlar yoluyla daha fazla hissedar getirisi sağlayacaktır. Rakipler: General Motors, Tesla ve Stellantis Portföydeki ağırlık: %2,33 En son satın alma: 29 Aralık 2022 Başlatma: 24 Kasım 2020 Sonuç Ford ve hissedarlar için sinir bozucu bir çeyrek oldu, hisseler Çarşamba günü uzatılmış işlemlerde yaklaşık %11 düştü. Bu, hisseyi Perşembe günü piyasa açıldığında bu yılki kazançlarını silip süpürme yoluna sokuyor. Şehir içi rakibi General Motors'un Salı günü güçlü sonuçlar açıklamasının ardından kazançlara beklentilerin üzerinde bir çeyrek bekleyerek girdik. Ayrıca Ford'un çağrıya cevap vereceğini ve güçlü nakit akışı ve tüm S&P 500'deki en düşük fiyat-kazanç çarpanlarından biri sayesinde bir geri alım programı duyuracağını düşündük. Ancak Ford, garanti giderlerindeki eski bir düşmanın Mavi Oval'i ısırmak için geri dönmesiyle Çarşamba günü 2'de 0 gitti. Morgan Stanley analisti Adam Jonas'ın konuyla ilgili yönelttiği sivri bir soruya rağmen geri alım konusunda da bir çekiş olmadı; Ford, yatırım yapılabilecek birçok yüksek getirili alan olduğunu savunuyor. Aylardır yaptığımız gibi, yönetimi hisse geri alımı için zorlamaya devam edeceğiz. Bu hayal kırıklığı yaratan bir sonuç çünkü çeyrek, 2021 modelleri veya daha eski araçlarla ilgili olan bu yüksek garanti maliyetleri olmadan iyi olabilirdi. Ve daha da talihsiz bir aksilik çünkü Ford yönetimi Nisan ayındaki kazanç çağrısında şirketin daha iyi araçlar üretme hedefinde “gerçek ilerleme” kaydettiğini söyledi. Ve bu doğru. Ford, çağrıda JD Power'ın 2024 ABD ilk kalite anketinde 14 sıra yükselerek 9. sıraya yükseldiğini belirtti. Ancak, bu kalite iyileştirmeleri daha yeni modeller için. Ford'un düşük kaliteli geçmişinin hayaletleri şirketi rahatsız etmeye devam ediyor ve içten yanmalı motor (ICE) ve hibrit araçlara olan talep ve ticari işletmesi Pro'nun devam eden gücü nedeniyle karlı bir zaman olması gereken zamanı gölgeliyor. Geri alıma dair hiçbir işaret olmadığı ve garanti sorunları tekrar ortaya çıktığı için, hisseyi tekrar ceza kutusuna koymaktan, notumuzu 3'e düşürmekten ve bu konumu son dönemdeki daha geniş piyasa satışları bağlamında yeniden değerlendirmekten başka seçenek görmüyoruz. Şirketin benzinli ve hibrit araçlarını temsil eden Ford Blue'nun üç aylık yorumu karışık bir hikayeydi. Bir yandan, hacimler %3 arttı ve gelirler yıllık bazda %7 arttı ve her iki araç türüne olan güçlü talep sayesinde tahminleri aştı. Yılın ilk yarısında, hem Maverick hem de F-150 modellerini kapsayan hibrit pikaplarının satışları, genel hibrit segmentinin oranının üç katından fazla büyüdü. Ancak, kârlar yıllık bazda yaklaşık %50 düştü ve tahminlerin yaklaşık 1,3 milyar dolar altında kaldı. Ana sorun? Eski arabalarındaki garanti rezervlerinde artış. Bu Ford için yeni bir olgu değil. Bu, şirketin CEO Jim Farley'nin 2020'de görevi devralmasından çok önce başlayan ve şirketin yıllardır mücadele ettiği bir sorun. Onun liderliğinde ilerleme kaydedilmiş olsa da, bu sorunun birkaç çeyrekte bir ortaya çıkma eğiliminde olmasından hayal kırıklığına uğramaya devam ediyoruz. Bu sefer yönetim, sorunu yeni teknolojilere, saha servis eylemlerine ve onarımlar için enflasyonist baskılara bağladı. Ford, bundan sonra teknolojiyle ilgili maliyetlerin normale dönmesini bekliyor. Elektrikli araç bölümü olan Ford Model e'deki satışlar zayıf sonuçlar verdi. Hacimler yıllık bazda %23 düştü. Gelir, daha düşük hacimler ve sektör genelindeki fiyatlandırma baskısı nedeniyle geçen yıla göre %37 düşerek 1,1 milyar dolara geriledi. Ancak işletme zararları beklenenden biraz daha iyi ve yıldan yıla hemen hemen aynı kaldı. Hacim düşüşleriyle ilgili bir sorunumuz yok çünkü Ford bu otomobillerde para kaybediyor ve sermaye başka yerlerde daha iyi harcanabilir. Ford bunu anlıyor. Daha önce EV'ler için ayrılmış bir Kanada fabrikasına 100.000 adet Süper Görev kamyonu kapasitesi ekleme kararı iyi bir örnek. Ford'daki en iyi hikaye, şirketin filosunu ve ticari araçlarını barındıran birim olan Ford Pro olmaya devam ediyor. Hacim ve gelir sırasıyla yıllık %3 ve %9 arttığından bir başka güçlü çeyrek geçirdi. İşletme karları yıllık bazda %7 artarak tahminleri aştı. %15,1'lik EBIT marjları beklenenden biraz düşük olsa da, hala yönetimin orta-on beşlik hedefinin içindeydi. Güçlü sonuçlar, ticari müşterilerden gelen Süper Görev kamyonları ve Transit ticari vanlara olan taleple sağlandı. Ücretli yazılım abonelikleri büyümeye devam ediyor ve şu anda ilk çeyrekteki yaklaşık 700.000'den 765.000'e ulaştı. Entegre hizmetler geliri 2024'te çift haneli büyüme yolunda ve yönetim önümüzdeki yıl 1 milyar dolarlık yazılım geliri hedefliyor; bu gelir akışı %50'nin üzerinde cazip brüt marjlar taşıyor. Tam yıllık rehberlik İkinci çeyrekteki açığa rağmen şirket, düzeltilmiş EBIT'in 10 milyar ila 12 milyar dolar aralığında olmasını beklemeye devam ediyor. Ancak geçen çeyrekte yönetim, işletmenin aralığın üst ucuna doğru ilerlediğini söyledi ve artık durum böyle görünmüyor. Tekrar ediyorum, sorun daha yüksek garanti maliyetlerinden kaynaklanıyor ve bu da yönetimi Ford Blue'daki FAVÖK görünümünü 6 milyar ila 6,5 milyar dolar aralığına düşürmeye zorladı. Daha önce 7 milyar ila 7,5 milyar dolar arasındaydı. Bunu telafi eden şey, Ford Pro'daki daha yüksek karlar ve şimdi 8 milyar ila 9 milyar dolar aralığından 9 milyar ila 10 milyar dolar kar üretmesi bekleniyor. Model e'deki 5 milyar ila 5,5 milyar dolar beklenen zararlar değişmedi. Daha olumlu bir not olarak, yönetim yıl için düzeltilmiş serbest nakit akışı görünümünü 1 milyar dolar artırarak 7,5 milyar ila 8,5 milyar dolar arasına yükseltti. Çeyrek sonunda 2 milyar dolar nakit ve 45 milyar dolar likidite ile hisse senedinin tek haneli fiyat-kazanç çarpanından hisse geri alımının nakdin iyi bir kullanımı olacağına inanmaya devam ediyoruz. Şirket, tam yıllık sermaye harcamalarının 8 ila 9 milyar dolar olmasını beklemeye devam ediyor. (Jim Cramer'ın Charitable Trust'ı uzun F. Hisse senetlerinin tam listesi için buraya bakın.) Jim Cramer ile CNBC Yatırım Kulübü'ne abone olarak, Jim bir işlem yapmadan önce bir işlem uyarısı alacaksınız. Jim, hayırseverlik vakfının portföyündeki bir hisse senedini satın almadan veya satmadan önce bir işlem uyarısı gönderdikten sonra 45 dakika bekler. Jim, CNBC TV'de bir hisse senedi hakkında konuştuysa, işlemi gerçekleştirmeden önce işlem uyarısını yayınladıktan sonra 72 saat bekler. YUKARIDAKİ YATIRIM KULÜBÜ BİLGİLERİ, SORUMLULUK REDDİ BİLDİRİMİMİZLE BİRLİKTE ŞARTLAR VE KOŞULLARIMIZ VE GİZLİLİK POLİTİKAMIZA TABİDİR. YATIRIM KULÜBÜ İLE BAĞLANTILI OLARAK SAĞLANAN HERHANGİ BİR BİLGİNİN ALINMASI NEDENİYLE HİÇBİR EMANET YÜKÜMLÜLÜĞÜ VEYA GÖREVİ OLUŞTURULMAZ VEYA OLUŞTURULMAZ. HİÇBİR BELİRLİ SONUÇ VEYA KÂR GARANTİ EDİLMEZ.


Yeni Ford F-150 kamyonu, 11 Nisan 2024'te Michigan, Dearborn'daki Ford Dearborn Fabrikası'ndaki montaj hattından geçiyor.

Bill Pugliano | Getty Images


Ford Motor Çarşamba günü hayal kırıklığı yaratan bir ikinci çeyrek bildirdi, daha yüksek garanti maliyetleri karları tükettiği için kazanç beklentilerini büyük bir farkla kaçırdı. Bu kalite sorunlarının yeniden ortaya çıkmasına yanıt olarak otomobil üreticisinin notunu düşürüyoruz ve hissesini ceza kutusuna geri gönderiyoruz.