kamil şeker
New member
Rivian Otomotiv menzili, performansı ve bilgi işlem gücünü artırmak için tamamen elektrikli R1 pikap ve SUV modellerini yeniden tasarladı. Nvidia şirket perşembe günü yaptığı açıklamada, çiplerin
2025 model yılı araçlar, dıştan bakıldığında mevcut modellerden çok farklı görünmese de Rivian, ikinci nesil ürünlerin donanım bileşenlerinin yarısından fazlasını değiştirdiğini, pilleri ve elektrik mimarilerini yeniden tasarladığını söyledi. araç.
Rivian CEO'su ve kurucusu RJ Scaringe yaptığı açıklamada, “Amiral gemisi R1 araçlarımızı geliştirmeye devam ederek kalite ve performansı ödün vermeden sunmaya devam ediyoruz. Yenilenen R1S ve R1T'miz teknik sınırları daha da zorlayarak bugüne kadarki en yetenekli ürünlerimizi yaratıyor” dedi.
Yeni araçlardaki en dikkat çekici değişikliklerin arasında, Rivian'ın önceki sisteme göre 10 kat daha fazla performans sağladığını söylediği bilgi işlem gücü de yer alıyor.
Yeni sistem, sürücü asistanı özelliklerini içeren “Otonomi Bilgi İşlem Modülüne” güç sağlamak için çift Nvidia DRIVE Orin işlemcisini kullanıyor. Rivian, sistemin “premium versiyonunun” aynı zamanda “belirli bir süre için” eller serbest sürüş gibi daha geniş bir yetenek seti ile birlikte sunulacağını söyledi. Rivian, sürücülerin her zaman yola dikkat etmesi gerektiğini söyledi.
Mevcut ürünlerindeki güncellemeler, otomobil üreticisinin, 2026'nın ilk yarısında sevkiyata başladığında yaklaşık 45.000 $'dan başlaması beklenen daha ucuz “R2” modellerini piyasaya sürmeden önce amiral gemisi modellerinin satışlarını artırmaya çalışmasıyla birlikte geliyor.
Düşük fiyatlı araçlar, Rivian'ın büyümesi açısından hayati öneme sahip; zira elektrikli araçlara yönelik sektör çapındaki yavaşlayan satış hızı nedeniyle mevcut modellerin satışları da yavaşladı. Şirket, sermaye harcamalarını azaltmak amacıyla personel sayısını azalttı, işletme maliyetlerini düşürdü ve Illinois'deki tesisini daha verimli hale getirecek şekilde yeniden donattı. Ayrıca Gürcistan'daki yeni tesisin inşaatını da durdurarak 2,25 milyar dolar tasarruf sağladı.
Otomobil üreticisi nakit tüketmeye ve önemli kayıplar bildirmeye devam ettiğinden Rivian'ın hisseleri baskı altında. Rivian bu yılın ilk çeyreğinde 1,45 milyar dolar zarar bildirdi.
Hisseleri bugüne kadar yaklaşık %50 oranında düşüş gösterdi.
Rivian, 2025 R1S ve R1T'nin teslimatlarının hemen başlayacağını söyledi.
Kaliforniya merkezli şirket, sırasıyla 270 mil, 330 mil ve 420 mil arasında üst menzile sahip Standart, Büyük ve Maksimum pil paketlerinin yanı sıra ikili, üçlü ve dörtlü olmak üzere üç motor konfigürasyonu sunmaya devam edecek.
2025 Rivian R1T ve R1S
Rivya
Rivian, ikinci nesil R1S SUV fiyatlarının mevcut modellere göre 1.000 $ artarak 75.900 $'dan başlayacağını, üst düzey üç motorlu modellerin ise 106.000 $ civarından başlayacağını söyledi. R1T için başlangıç fiyatı 69.900 $ ile aynı kalacak ancak üç motorlu için en yüksek 100.000 $ olacak. Şirket, üst düzey dört motorlu araçlar için özel bir fiyat açıklamadı.
Güncellenen pil paketleri “2170 silindirik hücreyi” kullanmaya devam edecek, ancak paket muhafazası artık üretimi basitleştirmek ve kütleyi azaltmak için büyük, yüksek basınçlı dökümler kullanıyor.
Üç ve dört motorlu araçlarda Rivian yapımı yeni tahrik üniteleri yer alıyor. Üst düzey dörtlü motor artık Başlatma Modunu kullanırken 1.025 beygir gücüne ve 1.198 pound-foot torka ve 2,5 saniyede 0 mph'den 60 mph'ye hızlanma sağlayacak. Bu, 835 beygir gücü ve 908 pound-foot torktan fazladır.
Rivian, araçların daha lüks, güncellenmiş iç mekanların yanı sıra tamamen yeniden tasarlanmış bir yazılım arayüzüne de sahip olduğunu söyledi. Şarj süreleri de iyileştirildi; tüm araçlar yaklaşık 20 dakikada 140 mil menzile ulaşabiliyor.
Düzeltme: Rivian Max pil takımı 420 mile kadar ulaşıyor. Büyük pil paketi 330 mil'e kadar ulaşır. Makalenin önceki bir sürümü aralıkları yanlış belirtmişti.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın
2025 model yılı araçlar, dıştan bakıldığında mevcut modellerden çok farklı görünmese de Rivian, ikinci nesil ürünlerin donanım bileşenlerinin yarısından fazlasını değiştirdiğini, pilleri ve elektrik mimarilerini yeniden tasarladığını söyledi. araç.
Rivian CEO'su ve kurucusu RJ Scaringe yaptığı açıklamada, “Amiral gemisi R1 araçlarımızı geliştirmeye devam ederek kalite ve performansı ödün vermeden sunmaya devam ediyoruz. Yenilenen R1S ve R1T'miz teknik sınırları daha da zorlayarak bugüne kadarki en yetenekli ürünlerimizi yaratıyor” dedi.
Yeni araçlardaki en dikkat çekici değişikliklerin arasında, Rivian'ın önceki sisteme göre 10 kat daha fazla performans sağladığını söylediği bilgi işlem gücü de yer alıyor.
Yeni sistem, sürücü asistanı özelliklerini içeren “Otonomi Bilgi İşlem Modülüne” güç sağlamak için çift Nvidia DRIVE Orin işlemcisini kullanıyor. Rivian, sistemin “premium versiyonunun” aynı zamanda “belirli bir süre için” eller serbest sürüş gibi daha geniş bir yetenek seti ile birlikte sunulacağını söyledi. Rivian, sürücülerin her zaman yola dikkat etmesi gerektiğini söyledi.
Mevcut ürünlerindeki güncellemeler, otomobil üreticisinin, 2026'nın ilk yarısında sevkiyata başladığında yaklaşık 45.000 $'dan başlaması beklenen daha ucuz “R2” modellerini piyasaya sürmeden önce amiral gemisi modellerinin satışlarını artırmaya çalışmasıyla birlikte geliyor.
Düşük fiyatlı araçlar, Rivian'ın büyümesi açısından hayati öneme sahip; zira elektrikli araçlara yönelik sektör çapındaki yavaşlayan satış hızı nedeniyle mevcut modellerin satışları da yavaşladı. Şirket, sermaye harcamalarını azaltmak amacıyla personel sayısını azalttı, işletme maliyetlerini düşürdü ve Illinois'deki tesisini daha verimli hale getirecek şekilde yeniden donattı. Ayrıca Gürcistan'daki yeni tesisin inşaatını da durdurarak 2,25 milyar dolar tasarruf sağladı.
Otomobil üreticisi nakit tüketmeye ve önemli kayıplar bildirmeye devam ettiğinden Rivian'ın hisseleri baskı altında. Rivian bu yılın ilk çeyreğinde 1,45 milyar dolar zarar bildirdi.
Hisseleri bugüne kadar yaklaşık %50 oranında düşüş gösterdi.
Rivian, 2025 R1S ve R1T'nin teslimatlarının hemen başlayacağını söyledi.
Kaliforniya merkezli şirket, sırasıyla 270 mil, 330 mil ve 420 mil arasında üst menzile sahip Standart, Büyük ve Maksimum pil paketlerinin yanı sıra ikili, üçlü ve dörtlü olmak üzere üç motor konfigürasyonu sunmaya devam edecek.
2025 Rivian R1T ve R1S
Rivya
Rivian, ikinci nesil R1S SUV fiyatlarının mevcut modellere göre 1.000 $ artarak 75.900 $'dan başlayacağını, üst düzey üç motorlu modellerin ise 106.000 $ civarından başlayacağını söyledi. R1T için başlangıç fiyatı 69.900 $ ile aynı kalacak ancak üç motorlu için en yüksek 100.000 $ olacak. Şirket, üst düzey dört motorlu araçlar için özel bir fiyat açıklamadı.
Güncellenen pil paketleri “2170 silindirik hücreyi” kullanmaya devam edecek, ancak paket muhafazası artık üretimi basitleştirmek ve kütleyi azaltmak için büyük, yüksek basınçlı dökümler kullanıyor.
Üç ve dört motorlu araçlarda Rivian yapımı yeni tahrik üniteleri yer alıyor. Üst düzey dörtlü motor artık Başlatma Modunu kullanırken 1.025 beygir gücüne ve 1.198 pound-foot torka ve 2,5 saniyede 0 mph'den 60 mph'ye hızlanma sağlayacak. Bu, 835 beygir gücü ve 908 pound-foot torktan fazladır.
Rivian, araçların daha lüks, güncellenmiş iç mekanların yanı sıra tamamen yeniden tasarlanmış bir yazılım arayüzüne de sahip olduğunu söyledi. Şarj süreleri de iyileştirildi; tüm araçlar yaklaşık 20 dakikada 140 mil menzile ulaşabiliyor.
Düzeltme: Rivian Max pil takımı 420 mile kadar ulaşıyor. Büyük pil paketi 330 mil'e kadar ulaşır. Makalenin önceki bir sürümü aralıkları yanlış belirtmişti.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın