kamil şeker
New member
Stellantis logosu, 4 Nisan 2025'te Meksika, Meksika eyaletinde Toluca'da üretimi duraklatacağını belirten bir şirketin duyurusunun ardından montaj tesislerinden birinde resmedilmiştir.
Henry Romero | Reuters
Otomobil devi Stellantis Çarşamba günü, ABD Başkanı Donald Trump'ın ileri geri ticaret politikasının etkisine ilişkin belirsizlikler nedeniyle tam yıl finansal rehberliğini geri çektiğini söyledi.
Jeep, Dodge, Fiat, Chrysler ve Peugeot dahil olmak üzere hanehalkı isimlerine sahip olan çokuluslu holding, bir önceki yıla göre% 14 düşüşü yansıtan 35,8 milyar avro (40.7 milyar dolar) ilk çeyrek net gelirleri bildirdi.
Şirket, net gelirlerdeki düşüşün öncelikle daha düşük sevkiyat hacimleri, olumsuz bir bölgesel karışım ve fiyat normalleşmesinden kaynaklandığını söyledi.
Reuters anketine göre, analistler Stellantis'in net gelirlerinin 35.4 milyar avro ile gelmesini bekliyordu.
Stellantis'in finans müdürü Doug Ostermann yaptığı açıklamada, “1. çeyrek 2025 en üst düzey sonuçlar önceki yıl seviyelerinin altında olsa da, diğer KPI'lar ticari iyileşme çabalarımızdaki erken, ilk ilerlemeyi yansıtıyor.” Dedi.
Otomobil üreticisi, tarife ile ilgili belirsizlikler nedeniyle 2025 finansal rehberliğini hurdaya çıkaracağını ve tarife politikalarındaki politika yapıcılarla “yüksek oranda meşgul” olduğunu ekledi.
Milano listesindeki Stellantis hisseleri Londra'nın ortasında% 0.8 daha yüksek işlem gördü ve daha önceki kazançları parlattı. Hisse senedi fiyatı yıllık% 32 düştü.
Sonuçlar, küresel otomotiv sektörü Trump yönetiminden bir şeyleri karşılamasından kısa bir süre sonra geliyor.
ABD Başkanı Salı günü bazı otomatik tarifeleri sulamak için bir yürütme emri imzaladı.
İthal araçlarda ABD'ye% 25'lik tarifeler devam edecektir, ancak yeni önlemler, çelik ve alüminyumda ek% 25 tarifeler – üst üste “istifleme” gibi, araç ithalatındaki genel görev seviyesini azaltmayı amaçlamaktadır.
En son Beyaz Saray emri altında, 3 Mayıs'a kadar başlayacak olan otomobil parçalarında% 25 ek tarifeler de hala yürürlüğe girecek, ancak ABD'deki son meclisden geçen araçlar iki yıl boyunca bu vergilerden kısmi geri ödemelere hak kazanabilecek.
– CNBC'den Michael Wayland ve Michele Luhn bu rapora katkıda bulundu.
Henry Romero | Reuters
Otomobil devi Stellantis Çarşamba günü, ABD Başkanı Donald Trump'ın ileri geri ticaret politikasının etkisine ilişkin belirsizlikler nedeniyle tam yıl finansal rehberliğini geri çektiğini söyledi.
Jeep, Dodge, Fiat, Chrysler ve Peugeot dahil olmak üzere hanehalkı isimlerine sahip olan çokuluslu holding, bir önceki yıla göre% 14 düşüşü yansıtan 35,8 milyar avro (40.7 milyar dolar) ilk çeyrek net gelirleri bildirdi.
Şirket, net gelirlerdeki düşüşün öncelikle daha düşük sevkiyat hacimleri, olumsuz bir bölgesel karışım ve fiyat normalleşmesinden kaynaklandığını söyledi.
Reuters anketine göre, analistler Stellantis'in net gelirlerinin 35.4 milyar avro ile gelmesini bekliyordu.
Stellantis'in finans müdürü Doug Ostermann yaptığı açıklamada, “1. çeyrek 2025 en üst düzey sonuçlar önceki yıl seviyelerinin altında olsa da, diğer KPI'lar ticari iyileşme çabalarımızdaki erken, ilk ilerlemeyi yansıtıyor.” Dedi.
Otomobil üreticisi, tarife ile ilgili belirsizlikler nedeniyle 2025 finansal rehberliğini hurdaya çıkaracağını ve tarife politikalarındaki politika yapıcılarla “yüksek oranda meşgul” olduğunu ekledi.
Milano listesindeki Stellantis hisseleri Londra'nın ortasında% 0.8 daha yüksek işlem gördü ve daha önceki kazançları parlattı. Hisse senedi fiyatı yıllık% 32 düştü.
Sonuçlar, küresel otomotiv sektörü Trump yönetiminden bir şeyleri karşılamasından kısa bir süre sonra geliyor.
ABD Başkanı Salı günü bazı otomatik tarifeleri sulamak için bir yürütme emri imzaladı.
İthal araçlarda ABD'ye% 25'lik tarifeler devam edecektir, ancak yeni önlemler, çelik ve alüminyumda ek% 25 tarifeler – üst üste “istifleme” gibi, araç ithalatındaki genel görev seviyesini azaltmayı amaçlamaktadır.
En son Beyaz Saray emri altında, 3 Mayıs'a kadar başlayacak olan otomobil parçalarında% 25 ek tarifeler de hala yürürlüğe girecek, ancak ABD'deki son meclisden geçen araçlar iki yıl boyunca bu vergilerden kısmi geri ödemelere hak kazanabilecek.
– CNBC'den Michael Wayland ve Michele Luhn bu rapora katkıda bulundu.