Tarifeler yürürlüğe girdiği için otomobil satışları 'roller coaster yolculuğu' üzerinde

kamil şeker

New member
DETROIT – Cox Automotive'deki endüstri uzmanlarından yeni bir analize göre, ABD'deki yeni ve kullanılmış araç fiyatlarının bu yıl Başkan Donald Trump'ın% 25 otomobil tarifeleri arasında önemli ölçüde artması bekleniyor.

Otomotiv verileri ve danışmanlık firması, vergilerin yeni otomobil ve kamyonların – ithal ve yerli – maliyetlerine binlerce dolar eklemesini beklerken, aynı zamanda kullanılmış otomobil fiyatlarını daha önce beklenenden daha fazla artırıyor. Firma, bu fiyatların satışlardaki potansiyel bir yavaşlamaya rağmen önceki beklentilere kıyasla beklendiğini söyledi.

Yeni beklentiler, otomotiv endüstrisi, Trump'ın Perşembe günü yürürlüğe giren ithal araçlar üzerindeki% 25 tarifelerine ve 3 Mayıs'a kadar uygulanması beklenen otomobil parçalarında% 25 ek kazançların önünde yanıt vermesiyle geliyor.

Cox Automotive baş ekonomisti Jonathan Smoke Pazartesi günü yaptığı açıklamada, “Tarifeler geçtikçe ve daha sonra artan fiyat artışlarının azaldığını ve daha sonra hızlandırılmış fiyat artışlarını görmeyi umuyoruz. “Uzun vadede üretim satışlarının düşmesini, yeni kullanılan fiyatların artmasını ve bazı modellerin ortadan kaldırılmasını bekliyoruz.”

Smoke, mevcut otomotiv pazarını “roller coaster yolculuğu” olarak nitelendirdi, talep ebbs ve ülkenin düzenleyici ortamına dayanan akışlar ve tüketici alımlarını etkileyen ekonomik belirsizlik olarak nitelendirdi.

Otomobil üreticileri tarifelere çeşitli şekillerde yanıt verdiler. Çoğunlukla yerli üreticiler, örneğin Ford Motor ve Chrysler ebeveyn Stellantisçalışan fiyatlandırması için geçici fırsatlar açıklarken, İngiliz otomobil üreticisi Jaguar Land Rover gibi diğerleri ABD gönderilerini durdurdu. Hyundai Motor ayrıca tüketici endişelerini hafifletmenin en az iki ay boyunca fiyatlarını artırmayacağını söyledi.

Yeni araçlarla ilgili olarak, Cox, ABD'li bir araya getirilmiş araçlarda% 25 tarife nedeniyle ithal araçların maliyetinde 6.000 dolarlık bir artış ve otomotiv parçalarında gelecek% 25 tarifeler nedeniyle ABD'de toplanan araçlarda 3.600 dolarlık bir artış olduğunu tahmin ediyor. Bunlar, daha önce ilan edilen çelik ve alüminyum tarifelerinin bir sonucu olarak 300 ila 500 dolar artışlara ek olarak.

Wall Street analistlerine göre, otomobil üreticileri ve tedarikçiler maliyet artışlarının bir kısmını taşıyabilirler, ancak bunları ABD tüketicilerine aktarmaları bekleniyor.

Tarifeler kullanılan otomobil satışlarını doğrudan etkilemese de, yeni araç fiyatlarındaki değişiklikler, üretim ve talep kullanılmış otomobil pazarını etkiler, bu da Amerikalıların çoğunluğu bir araç satın alır.

Cox Automotive, kullanılmış araçların toptan fiyatlarının, ABD toptan açık artırmalarında satılan kullanılmış araçların fiyatlarını izleyen – bu yıl sonuna kadar% 2,1 ile% 2.8 arasında artarak – kullanılmış araç değer endeksi – bu araç değer endeksi bekliyor. Bu, nispeten istikrarlı%1.4'ün önceki bir tahminiyle karşılaştırılır.

Cox'a göre, kullanılmış bir aracın ortalama listeleme fiyatı Mart ortasından itibaren yaklaşık 25.000 dolardı.

Tüketiciler için perakende fiyatları geleneksel olarak toptan fiyatlardaki değişiklikleri takip ediyor, ancak son yıllarda toptan fiyatlar kadar hızlı düşmedi.

Sanal etkinlik sırasında Cox Ekonomik ve Sanayi Analizleri Kıdemli Direktörü Jeremy Robb, “Yıl boyunca fiyatlandırmada biraz oynaklık görmeyi bekliyoruz.” Dedi. Yetkili, otomobil tarifelerinin bu yılki satışlarda zirve olabileceğini onayladıktan sonraki hafta.

Cox'a göre, kullanılmış araç fiyatlandırmasındaki değişikliğin, koronavirüs pandemi sırasında oto endüstrisinin gördüğü eşi görülmemiş artışlardan çok daha az dramatik kalması bekleniyor. Bu artışlar, parçalar ve dağıtım sorunları nedeniyle yeni araçlarda güçlü tüketici talebi, düşük faiz oranları ve tarihsel olarak düşük bir mevcudiyetle yönlendirildi.

Indiana merkezli Rohrman Automotive Group CEO'su Ryan Rohrman, bayiler için mevcut kullanılmış araç pazarını uçucu olarak tanımladı ve hatta küresel sağlık krizi sırasında aksamalara benzer olduğunu söyledi.

“Toptan araba sayımızın gerçekten arttığını görüyoruz, ancak sorun şu ki, kullanılmış araba tarafında perakendecilik yaptığımız kadar çok fazla araba alamıyoruz ve sonra bizi açık artırmalara gitmeye zorluyor. Ve bu, Covid sırasında olduğu gibi, bu korkunç bir şey,” dedi.

Otomobil üreticilerinin üretimi azaltması bekleniyor ve bazıları tarifeler arasında ABD'ye ithalatı durdurmaya karar vermiş olsa da, eylemlerin diğer piyasa koşulları nedeniyle 2020'lerin başında olduğu kadar radikal olması beklenmiyor.

Smoke, “Araç talebini azaltacak ve bence, kullanılmış araç fiyatının takdir edilmesiyle göreceğimiz şeyden gerçekten devam ettiğini düşündüğüm talep bileşeni.” Dedi.