Teknoloji yatırımcısı, Tesla'nın Tam Otomatik Sürüş özelliğini çok yüksek derecelendirmeyin diyor

kamil şeker

New member
İnsanlar 17 Şubat 2024'te Çin'in Şangay kentindeki bir Tesla mağazasında alışveriş yapıyor.

Maliyet fotoğrafı | Nurfoto | Getty Images


Elektrikli otomobil devinden haberler Tesla'nın Önde gelen bir teknoloji yatırımcısına göre, gelişmiş sürücü desteği özelliğinin Çin'de kullanıma sunulmasına yönelik ilerleme, yatırımcıların düşündüğü kadar çığır açıcı değil.

GAM Yatırım Yönetimi'nin yıkıcı büyüme ve teknoloji stoklarına yatırım yapmaya odaklanan yatırım direktörü Mark Hawtin, Perşembe günü CNBC'nin “Squawk Box Europe” programına yaptığı açıklamada bu tür beklentilerin yanıltıcı olduğunu söyledi; özellikle de Tesla'nın Tam Otomatik Sürüş hizmetinin tam otonom sürüş sunmaması nedeniyle.

Hawtin CNBC'ye “Ne yaptıklarını söylemeliyiz; herkes bu tam otonom sürüş yeteneğinden bahsediyor” dedi. “Çin'de yapabilecekleri şey, ABD veya İngiltere'de halihazırda yaptıklarının aynısı, yani bir nevi destekli sürücü yeteneği.”

Pazartesi günü Tesla hisseleri, Çin'de FSD'nin lansmanına doğru önemli bir kilometre taşını geçtikten sonra Mart 2021'den bu yana en iyi gününü kaydederek keskin bir yükseliş kaydetti. Tesla Pazar günü yaptığı açıklamada, yerel Çinli yetkililerin ülkenin veri güvenliği gerekliliklerini geçtikten sonra arabalarına yönelik kısıtlamaları kaldırdığını söyledi.

Bu, Tesla'nın FSD'sinin yakında Çin'de satışa sunulacağı yönündeki beklentileri artırdı. Tesla hisseleri, büyük ölçüde FSD'yi Çin'e getirmeye yönelik yol haritasına ilişkin söylentilerin ve ayrıca CEO Elon Musk'un 2025 başlarında daha uygun fiyatlı modellerin üretimine başlama planları hakkındaki yorumlarının etkisiyle son beş işlem gününde %6,7 arttı.


Ancak Hawtin, şirketin Tam Otomatik Sürüş hizmeti olarak adlandırılan hizmetinin, onu gerçek anlamda otonom sürüş teknolojisinin bir örneği haline getirecek niteliklerden yoksun olduğunu söyledi.

CNBC'ye “Henüz hiçbir şekilde otonom sürüş söz konusu değil” dedi. Tesla FSD'nin “gerçek özerkliğe” sahip bir versiyonunun hâlâ beş ila 10 yıl uzakta olduğunu düşünüyor.

Hawtin, Tesla'nın Çinli Baidu ile yaptığı bildirilen anlaşmanın Baidu için Tesla'dan daha büyük bir kısa vadeli kazanç olduğunu söyledi ve Çin'de BYD, Huawei, Xpeng, Li Auto ve Xiaomi gibi isimlerin Seviye 2 özerklik kapasitesine sahip teknolojiler sağladığı rekabetin yoğun olduğunu ekledi. .

Reuters'e göre Tesla'nın, Baidu ile, Musk'un firmasının, Çin'in halka açık yollarında FSD sunmanın temel şartı olan Baidu'nun haritalama hizmeti lisansından yararlanmasına olanak sağlayacak bir anlaşma yaptığı bildirildi.

Tesla, CNBC ile iletişime geçtiğinde yorum yapmak için hemen müsait değildi.


Tam Otomatik Sürüş veya FSD, Tesla'nın Otopilot sürücü asistanının bir yükseltmesidir. Tesla henüz tam otonom sürüş kapasitesine sahip arabalar üretmiyor veya satmıyor. FSD markası altında pazarlanan “Seviye 2” sürücü destek sistemlerini satmaktadır.

“Koşullu otomasyon” olarak da bilinen “Seviye 3” destekli sürüş, sürüşün tüm yönlerini ele alan sistemleri içeriyor ancak SAE standartlarını belirleyen kuruluşa göre bir sürücünün yine de mevcut olması gerekiyor.

Tesla, FSD teknolojisini Çin'de yıllardır sunuyor, ancak onu otomatik şerit değiştirme gibi işlemlerle sınırlayan sınırlı bir özellik seti ile.

GAM, Tesla'nın hisselerine sahip değil ve Hawtin, kendisinin de kişisel olarak hisse sahibi olmadığını söyledi.

– CNBC'den Lora Kolodny ve Evelyn Cheng bu rapora katkıda bulundular