Tesla, NHTSA'ya Otopilot geri çağırma verilerini sağlamalı, aksi takdirde para cezasıyla karşı karşıya kalacak

kamil şeker

New member
Tesla araçları, 15 Nisan 2024'te Austin, Teksas'taki bir Tesla bayisinde duruyor.

Brandon Bell | Getty Images


Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, şirketin Aralık ayında ABD'de yaklaşık 2 milyon aracı etkileyen gönüllü bir yazılım geri çağırmasının ardından Autopilot sürücü destek sisteminde yaptığı değişikliklerle ilgili cevaplar için Tesla'ya baskı yapıyor

NHTSA tarafından 6 Mayıs'ta şirkete gönderilen bir mektuba göre Tesla'nın, düzenleyiciye bilgi vermek için 1 Temmuz'a kadar süreyi doldurması gerekiyor, aksi takdirde 135,8 milyon dolara kadar para cezasıyla karşı karşıya kalacak.

Geri çağırmanın amacı Tesla'nın, sürücülerin Autopilot'un bir parçası olan trafiğe duyarlı hız sabitleyici, şerit tutma ve otomatik direksiyon gibi özellikleri güvenli bir şekilde kullanıp kullanmadığını izlemek için kullanılan sürücü etkileşim sistemlerini iyileştirmekti. NHTSA'nın web sitesindeki bir dosyaya göre, geri çağırmadan bu yana en az 20 Tesla aracı, sistemin kullanımda olduğu düşünülen kazalara karıştı.

“Geri çağırma çözümü” soruşturması, ajansın Tesla Autopilot ile ilgili güvenlik sorunlarının Ocak 2018'den Ağustos 2023'e kadar en az 467 çarpışmaya ve 14 ölüme katkıda bulunduğunu tespit eden üç yıllık bir soruşturmanın ardından geldi.

NHTSA, bu kazalara karışan sürücülerin “sürüş görevine yeterince katılmadıkları ve Autosteer devredeyken Autopilot tarafından sağlanan uyarıların, sürücülerin sürüş görevine dikkat etmelerini yeterince sağlamadığı” sonucuna vardı.

Tesla araçlarındaki bazen sürücü izleme sistemleri olarak da bilinen sürücü etkileşim sistemleri, sürücülerin ellerini direksiyonda tutup tutmadığını tespit etmek için direksiyon simidindeki tork sensörlerini ve sürücünün bakışlarını izleyen kabin içi kameraları içerir. Dikkatsiz sürücüyü dikkatli olması ve her an direksiyonu çevirmeye veya fren yapmaya hazır olması konusunda uyarmalıdırlar.

NHTSA, elektrikli araç üreticisinden, Autopilot'ta geri çağırma güncellemesini yayınladığından beri, arabalarında depolanan veya arabalardan aktarılan ve şirket tarafından saklanan veriler ve videolar da dahil olmak üzere ayrıntılı çarpışma verileri istiyor.

Ayrıca Tesla'nın mühendislik ekipleri ve “güvenlik kusurlarının belirlenmesine karar verme”, “sorun araştırması”, “insan faktörlerini dikkate alan eylem tasarımı (ilk ve modifikasyonlar)” ve “test etme” konusundaki yaklaşımları hakkında kayıtlar istiyorlar.

Tesla büyük bir yeniden yapılanmanın ve kapsamlı işten çıkarmaların ortasında. Şirket, Otopilot ve araç güvenliği mühendisliği ekiplerindeki kaç kişinin işten çıkarıldığını açıklamadı.

Yaklaşık on yıldır CEO Elon Musk, Tesla'nın otonom sürüş alanında bir atılımın eşiğinde olduğuna dair söz veriyordu. Tesla EV satışlarının ilk çeyrekte düşmesiyle Musk, yatırımcıların dikkatini robotaksiler ve fabrika işleri yapabilen “duyarlı” insansı robotlar da dahil olmak üzere Tesla yapay zeka ürünleriyle dolu bir gelecek hayaline odakladı.

Tesla'nın hisseleri Salı günü %3,8 düşüşle 177,81 $'a geriledi ve yılbaşından bu yana da %28 düşüş yaşadı.

CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın